• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در ماه های اخیر

  • کد خبر : 82765
  • 06 دی 1402 - 12:44
بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در ماه های اخیر

عملکردهشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ بانک توسعه صادرات ایران با حضور دکتر شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی، در سالن اجتماعات این بانک بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در این نشست، حسن بختیاری معاون مالی بانک ، با ارائه گزارش مقایسه ای، شاخص های عملکردی و اطلاعات مالی این بانک را تشریح کرد.

وی با اشاره به روند افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران از سال ۱۳۹۰ تا کنون، گفت: سرمایه بانک از ۱۶ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال در سال ۹۰ به ۵۵ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال در سال جاری رسیده که پیش بینی می شود افزایش سرمایه از محل بند «د» تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، واگذاری سهام پالایش نفت امام خمینی شازند به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال و از محل تسعیر ارز به مبلغ ۴۹ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال به حدود ۱۱ همت برسد.

وی در همین رابطه افزود: فرایند افزایش سرمایه ذکر شده در مراحل پایانی قرار دارد و تاپایان سال جاری ثبت خواهد شد.

معاون مالی بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه درآمدهای بانک در چهار ماهه دوم سال بیشتر از درآمدهای چهارماهه اول سال رشد داشته است،گفت: پیش بینی می شود که مجموع درآمدهای بانک در پایان ۱۴۰۲ بیش از درآمدهای پایان ۱۴۰۱ باشد، زیرا عمده وصول مطالبات بانک در ماه های پایانی صورت می پذیرد.

وی بیشتر درآمدهای متفرقه بانک را مربوط به سود شرکت های سرمایه پذیر بانک دانست و اظهار داشت: سود دریافتی بانک از تسهیلات ارزی و ریالی تا پایان آبان ماه ۲۲هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال بوده است.

بختیاری در ادامه، عملکرد ۸ ماهه سال جاری در حوزه مصوبات تسهیلاتی را شرح داد و گفت: تسهیلات اعطایی ارزی و ریالی در آبان ۱۴۰۲ نسبت شهریور ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۰۴ درصد (ارزی)و ۳۷ درصد (ریالی) رشد داشته است و خوشبختانه بانک در حوزه وصول مطالبات غیر جاری در ۴ ماهه دوم سال نیز موفق عمل کرده بگونه ای که نسبت مطالبات غیر جاری در آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به تیرماه ۱۴۰۲ بیش از ۴۰درصد کاهش داشته است.
معاون مالی بانک توسعه صادرات ایران در ادامه این جلسه، به تشریح طرح ۸ الماس این بانک پرداخت و گفت: تسهیلات ارزی، حد خرید دین، مرابحه واردات کالا، سرمایه درگردش ریالی، سقف انواع ضمانتنامه، انتشار اوراق ویژه سپرده سرمایه گذاری عام و مالی اسلامی در سامانه سیما، سقف تعهد ارائه برگ سبز گمرکی و تسهیلات اعتبار خریدار از خدماتی است که در این طرح به مشتریان ارائه می شود و در چهار ماهه دوم سال بازنگری و بهبود یافته اند.

وی با اعلام اینکه سود آوری بانک نیز تاپایان سال با شتاب بیشتری همراه خواهد بود، افزود: علاوه بر این، مدیریت نقدینگی بانک در سال جاری بگونه بوده که هیچ گاه اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته و همواره تعادل منطقی در تراز بانک حفظ شده است.
در ادامه این نشست کارشناسان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون گزارش عملکرد ارائه شده مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.