• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

1

بلوباکس؛ مسیر پس‌انداز هوشمند و هدفمند

  • کد خبر : 80184
  • 20 آبان 1402 - 14:18
بلوباکس؛ مسیر پس‌انداز هوشمند و هدفمند

در چند سال اخیر، تب و تاب نئوبانک‌ها و دیجیتالی شدن شعب بانکی به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است. با ورود این سبک جدید به عرصه بانکداری، اکنون دسترسی به خدمات مالی و مدل تراکنش‌ها شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است. بلوبانک سامان یکی از این نئوبانک‌ها است که اگر خاطرتان باشد ورودش با کارت‌های جدید و خلاقانه به بازار مالی ایران توجه بسیاری از افراد را جلب کرد.

من نیز مانند سایر کاربران، همان ابتدا کنجکاوانه اپلیکیشن آن را نصب کردم. اوایل فقط کارت بانکی بلو را همراه خود داشتم و به عنوان یک کاربر عادی، برخی از تراکنش‌های روزمره خود را با استفاده از بلوکارتم انجام می‌دادم. دست کم وقتی به فروشگاه می‌رفتم و کارت را در دست داشتم، تماشای چهره‌های کنجکاو فروشندگان هنگام دیدن کارت‌های عجیب بلو برایم تجربه‌ای لذت‌بخش بود.

اما اخیراً کنجاوی من به یک مرحله جدیدی رسید و متوجه قابلیت‌هایی در اپلیکیشن بلو شدم که اگر نگویم نحوه برنامه‌ریزی مالی من را دگرگون کرد، می‌توانم مدعی شوم که تاثیر قابل‌توجهی بر آن داشت. بلوباکس نام قابلیت هوشمند پس‌انداز در اپلیکیشن بلوست و این امکان را می‌دهد که برای نیازها و برنامه‌های آینده خود به شیوه‌ای متفاوت پول پس‌‌انداز کنید.

بلوباکس! چرا و چگونه؟

بلوباکس از دید من به عنوان یک کاربر همان تکامل قلک‌هایی است که پس از پر شدن، آن‌ها را باز یا می‌شکستیم و شروع به شمردن سکه‌ها و اسکناس‌های آن می‌‌کردیم تا ببینیم کدام‌ یکی از آرزوهایمان با مبلغ جمع شده محقق می‌شود. فقط یک تفاوت عمده در این میان، هدفمند بودن این قلک‌ها است. قابلیت بلوباکس، هدفمندی را به قلک‌های ما اضافه می‌کند.

می‌گویم هدفمند، از این جهت که کاربر بلو می‌تواند به تعداد اهداف و نیازهایش باکس تعریف کند و برای هر باکس نام مشخصی انتخاب کند و به مرور بنابر اولویت به باکس‌های دلخواهش پول منتقل کند. این پاسخ به چرایی این ماجرا است اما بگذارید در خصوص چگونگی آن، تجربه خودم را شرح دهم.

ابتدا برای چند برنامه پیش‌رویم باکس تعریف کردم؛ سپس برای هر کدام آن‌ها زمان مشخصی را در نظر گرفتم و به صورت روتین در آن زمان مشخص به باکس موردنظر مبلغی را منتقل می‌کردم. این تمام کاری بود که انجام دادم و اکنون پس از ۶ ماه، عدد درج شده زیر هر باکس دقیقا همان مبلغی است که منتظر آن بودم.

رُند و هدف

بلوباکس دو ویژگی دیگر نیز درون خود دارد که هرکدام به نوبه خود اثرگذاری قابل توجهی در روند پس‌انداز کردن دارند. اولین ویژگی «هدف» نام دارد و سقف برنامه‌ریزی شما را برای هر باکس تعریف می‌کند. بدین طریق که در هر باکس شما می‌توانید مبلغ مشخصی را به عنوان هدف تعریف کنید تا از روند نزدیک شدن به آن عدد به صورت منظم باخبر شوید. آگاهی از مبلغ موجود در باکس آن هم به صورت منظم؟! خب به چه دردی می‌خورد؟ ابتدا گمان می‌کردم کاربرد زیادی برای من ندارد؛ اما جالب است بدانید پس از فعال کردن آن متوجه چیز عجیبی شدم. اینکه مواقعی که برنامه مالی من تغییر می‌کرد، در صورت امکان مبلغ اضافی را به باکس‌هایم منتقل می‌کردم. برای مثال هزینه سفری که به ناچار لغو شد را به باکسی که انتظار بیشتری برای تحقق آن داشتم منتقل کردم. این اتفاق با اعلان اپلیکیشن بلو امکان‌پذیر شد و اگر از میزان نزدیکی خود به هدف آن باکس آگاه نبودم امکان خرج کردن هزینه سفر بدون هیچ برنامه‌ای مثل همیشه برایم محتمل‌تر بود.

ویژگی بعدی «رُند» نام دارد و عملکرد آن یادآور دوران کودکی من بود. دقیقا زمانی که به خرید می‌رفتم و پول خرد حاصل از خرید را در قلکم ذخیره می‌کردم. ویژگی رُند بلوباکس ملبغ خرید را در ضریب‌های ۵ و ۱۰ رند می‌کند. به این صورت که هنگام خریدهای روزانه اگر مبلغ نهایی خرید به‌طور مثال ۱۵۳ هزار تومان شده باشد، روی ضریب ۵، مبلغ ۱۵۵هزار تومان از حساب شما کسر می‌شود و در ضریب ۱۰ مبلغ ۱۶۰هزار تومان از حساب شما کسر و در نهایت ما به تفاوت حاصل به باکس شما منتقل می‌شود. این ویژگی باعث شد پس از مدتی متوجه مبلغ نسبتا زیادی در باکس پس‌انداز خود شوم و خرید پاییزی متفاوتی را تجربه کنم.

مزایا و معایب بلوباکس

اولین و شاید اصلی‌ترین مزیت بلوباکس، این است که دیگر نیازی به ایجاد حساب جداگانه برای پس‌انداز ندارید و بلوباکس به تنهایی پاسخگوی کاملی برای پس‌انداز کردن در زندگی است. دوم اینکه هدفمند بودن آن باعث می‌شود نه تنها از اهداف و برنامه‌های خود منحرف نشوید بلکه روند نزدیک و محقق شدن آن را نیز کاملا رصد کنید. سوم اینکه شما هیچ کارمزدی بابت انتقال پول میان باکس‌ها و حساب خود نمی‌پردازید و این قابلیت کاملا ریگان است.

البته که این تجربه با چالش‌هایی نظیر سقف تعداد باکس‌ها نیز همراه بود. شما می‌توانید تا سقف ۱۰ عدد باکس برای پس‌انداز تعریف کنید که شاید بتوان آن را محدودیتی مفید نیز تلقی کرد؛ زیرا به عقیده من نباید تمام سرمایه خود را پس‌انداز کرد و فارغ از برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری ‌کردن نیز نقش موثری در موفقیت‌های مالی دارد. همچنین باید بدانید که ویژگی رُند در این سرویس فقط برای یک باکس اعمال می‌شود و هنگامی که آن را برای یک باکس مشخص فعال می‌کنید، باقی باکس‌های شما قادر به استفاده از این ویژگی نیستند.

در نهایت اینکه طی این تجربه متوجه شدم، بلوباکس ترکیبی از پس‌انداز و برنامه‌ریزی است و به شخصه برای من کاربردهای متعددی داشت. از تمرکز کامل روی سرمایه‌ و برنامه‌های خود گرفته تا محقق شدن اهداف ریز و درشتی که فشار و مشغله‌های روزمره امکان رسیدگی به آن‌ها را برایم دشوار کرده بود. پس اگر به دنبال یک راه ساده و هوشمندانه برای پس‌انداز پول خود هستید، قطعاً می‌توانم به شما توصیه کنم تا سرویس بلوباکس را امتحان کنید.

برای دسترسی به این سرویس، اپلیکیشن بلو را از طریق لینک https://click.adtrace.io/4x4mvrs  دانلود کنید و تجربه متفاوتی از بانکداری برای خود رقم بزنید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.