• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

برگزاری اختتامیه نخستین هکاتون ۵G همراه اول با تقدیر از تیم‌های برتر

  • کد خبر : 84044
  • 02 بهمن 1402 - 20:47
برگزاری اختتامیه نخستین هکاتون ۵G همراه اول با تقدیر از تیم‌های برتر

اختتامیه نخستین هکاتون ۵G همراه اول با موضوع چالش پیاده‌سازی ماژول NEF توسط مرکز تحقیق‌وتوسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اختتامیه نخستین هکاتون ۵G همراه اول عصر امروز دوشنبه ۲ بهمن۱۴۰۲ در ساختمان مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.

این هکاتون در تاریخ ۱۰ الی ۱۳ دی سال جاری توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با حمایت ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و آکادمی همراه اول برگزار شد و در جریان آن، شرکت کنندگان به حل چالش پرداختند.

انتظار حل چالش را نداشتیم
در این رویداد اختتامیه نیز وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از خروجی‌ هکاتون ابزار خرسندی و اظهار کرد: با توجه به سطح فنی مسئله، انتظار حل چالش توسط شرکت کنندگان هکاتون را نداشتیم اما این مهم در این رویداد انجام شد. 

وی ابزار امیدواری کرد که در هکاتون های بعدی و با تخصصی تر شدن چالش ها و حضور شرکت های دانش بنیان اکوسیستم ICT کشور، سطح کیفی و کمی رویداد ارتقاء یابد. 

هدف از هکاتون اول که تشکیل اجتماعی نخبگانی با محوریت حل یک چالش فنی بود، محقق شد و در حال حاضر، شرکت کنندگان این هکاتون امکان حضور و همکاری در آزمایشگاه باز ۵G همراه اول را دارند. 

گفتنی است هدف همراه اول از راه اندازی آزمایشگاه باز ۵G و IoT، ایجاد بستری برای جذب نخبگان و توسعه اکوسیستم تخصصی ۵G و IoT در کشور است که با رویدادهای نوآورانه و هکاتون ها گام به گام به تحقق آن نزدیک تر می شویم.

 آزمایشگاه ۵G همراه اول در مسیر تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی توسعه فناوری نسل پنجم
آزاد روانشید، مدیر آزمایشگاه ۵G همراه اول نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان متخصص در این رویداد، به بیان کلی ابعاد فنی مسئله پرداخت و اذعان کرد: خروجی این هکاتون ورای تصور همراه اول بود. 

وی گفت: با ادامه روند این هکاتون ها، آزمایشگاه مذکور تبدیل به یکی از قطب های اصلی توسعه تکنولوژی ۵G تبدیل خواهد شد.

 تقدیر بنیاد ملی نخبگان از همراه اول و تأکید بر حفظ نخبگان
در اختتامیه امروز که با هدف تقدیر و تجلیل از دو تیم حائز رتبه برتر با اهدای «مبلغ یک میلیارد ریال» برگزار شد، آرش امینی، نماینده بنیاد ملی نخبگان نیز ضمن تشکر از مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای برگزاری رویدادهایی به این شکل، عنوان کرد که تاکید بنیاد ملی نخبگان بر جذب حداکثری دانشجویان و افراد توانمند است و مجموعه های توانمندی چون همراه اول باید بر حفظ و جذب نخبگان ممارست ورزند.

لازم به ذکر است، هکاتون دوم با موضوع «پیاده سازی پلتفرم شارژ همگرا در شبکه ‏‎۵G‎» برگزار خواهد شد و ثبت نام در آن تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ از طریق نشانی rd.mci.ir میسر است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.