• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

برگزاری آزمون سنجش دانش عمومی بانکی میان همکاران بانک توسعه تعاون

  • کد خبر : 79724
  • 13 آبان 1402 - 18:30
برگزاری آزمون سنجش دانش عمومی بانکی میان همکاران بانک توسعه تعاون

با برگزاری آزمون سنجش دانش عمومی بانکی میان همکاران بانک توسعه تعاون، فاز نخست برنامه سنجش، توسعه استعداد و پرورش مدیران آینده این بانک عملیاتی شد.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید از فرآیند آزمون سنجش دانش عمومی بانکی در محل موسسه آموزش عالی بانکداری ایران اظهار داشت: این آزمون با رویکرد شناسایی افراد با استعداد و جانشین پروری، شناسایی و پرورش مدیران آینده بانک از برنامه های راهبردی بانک توسعه تعاون در دوره جاری محسوب می‌شود که فاز نخست برنامه در قالب سنجش دانش عمومی بانکی بصورت همزمان در سراسر کشور برگزارشد.
وی افزود: این آزمون ، به صورت کتبی و چهار گزینه ای مشتمل بر ۱۳۵ سوال و با مدت زمانی ۱۳۵ دقیقه در استاندارد بالا برگزار شد، سوالات در موضوعات تخصصی دانش بانکداری بوده و پس از این مرحله همکاران برگزیده به صورت مصاحبه شفاهی نیز مورد سنجش قرار می‌گیرند.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: فرآیند طراحی و برگزاری آزمون با استاندارد مناسب و با تعامل و همکاری موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون دنبال شده است و آزمون بطور همزمان در ۹ مرکز تهران، اصفهان، مازندران، تبریز، خراسان رضوی، همدان، شیراز، خوزستان و کرمان در سطح کشور به شیوه حضوری در واحدهای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شد.
شیخ حسینی گفت: در مرحله بعدی با جلسات و بررسی‌های کارشناسی فرآیند مصاحبه به شکل حرفه ای دنبال خواهد شد و نقش مصاحبه در این پروژه جهت شناسایی افراد مستعد و با انگیزه برای ورود به مناصب مدیریتی میانی و ارشد بانک بسیار مهم خواهد بود .
وی افزود: تدوین و اجرای پروژه سنجش، توسعه استعداد و پرورش مدیران آینده بانک برنامه ای آینده نگرانه است، این برنامه افق و چشم انداز مدیریتی میان و بلندمدت در حوزه توسعه سرمایه انسانی است.
شیخ حسینی تصریح نمود: در بانک توسعه تعاون با اجرای این پروژه مذکور و از طریق آموزش بهنگام، فنی و تخصصی و مهارت محور این گروه از همکاران موجب می شوند تا آنان به مهارت ها و دانش بانکی احاطه داشته باشند و آمادگی لازم را برای ورود به مناصب مدیریتی کسب نمایند و بعنوان مدیران آینده بانکی پرورش یابند.
شیخ حسینی تاکید کرد: دستاوردهایاین پروژه منجر به حفظ و ارتقای مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر سرمایه انسانی در بانک توسعه تعاون خواهد شد و ارزشی بانک و سهامداران خلق می‌کند که برای دوره پنج سال پیش‌روی بانک مثمر ثمر است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: همراهی موسسه آموزش عالی بانکداری به دلیل برخورداری از ظرفیت های خبرگان بانک مرکزی و نظام بانکی، دارا بودن نمایندگی در سطح کشور و سطح مناسب کیفیت خدمات آموزشی موسسه در حوزه بانکداری می تواند دستاوردهای مطلوبی برای بانک توسعه تعاون به ارمغان بیاورد.
وی بیان داشت: حضور در آزمون صرف نظر از نتیجه و پیامد آن مصداق و شاخص بسیار مهمی از علاقه مندی و انگیزه کارکنان شرکت کننده برای پیشرفت و ایفای نقش در جایگاه کلیدی بانک محسوب می شود.
حسن عاشقی رئیس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون با اشاره به فلسفه فکری حاکم بر پروژه سنجش، توسعه استعداد و پرورش مدیران آینده، گفت برنامه مذکور از برنامه‌های راهبردی مدیرعامل بانک است که در عین توجه به دارایی ها و سرمایه های نامشهود بانک، امیدآفرینی مضاعفی را برای کارکنان اهل دانش، متعهد، بانک ایجاد نموده است که رسالتی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی در تبیین برنامه سنجش، توسعه استعداد و پرورش مدیران آینده بانک توسعه تعاون گفت این برنامه مشتمل بر سه مرحله آزمون، مصاحبه و آموزش خواهد بود که مرحله نخست آن در قالب آزمون عملیاتی شد.
رئیس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون به تفکیک شاخص های مختلف و متنوع تحلیل و استخراج خواهد شد و در روز های آتی به جامعه هدف اطلاع رسانی خواهد شد، از داوطلبان واجد شرایط لازم برای مصاحبه دعوت خواهد شد و پس از سپری شدن فرآیند مصاحبه، افراد حائز شرایط دوره های آموزشی تخصصی و مدیریتی را طی خواهند نمود.
گفتنی است محمد ذوالفقاری معاونت حقوقی و نظارت بانک توسعه تعاون، سید حسن حسینی مطلق سرپرست دفتر مرکزی حراست صیاد رحمان پور مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون ، گلمرادی معاون اداری-مالی و کوهی مدیر آموزش موسسه عالی آموزش بانکداری ایران حضور داشتند. همچنین ناظران و عوامل اجرایی بانک و موسسه نیز در واحد تهران و مدیران مدیریت شعب استانها، روسای حوزه حراست استانها و ناظران اداره کل آموزش بر فرایند آزمون در سطح کشور نظارت داشتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.