• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

برنامه استراتژیک سازمان تامین اجتماعی پس از بازنگری مبنای فعالیت این سازمان خواهد بود

  • کد خبر : 26260
  • 12 مهر 1400 - 16:22
برنامه استراتژیک سازمان تامین اجتماعی پس از بازنگری مبنای فعالیت این سازمان خواهد بود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه استراتژیک سازمان پس از بازنگری مبنای فعالیت این سازمان خواهد بود و برنامه استراتژیک را از منظر دریافت‌کنندگان خدمات مرور می‌کنیم تا تأمین اجتماعی از سازمانی وظیفه‌گرا به سازمان عرضه کننده خدمت تبدیل شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه بررسی برنامه استراتژیک سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در هر حوزه فعالیت سازمان باید هدف راهبردی مشخص داشته باشیم و ابزار رسیدن به هدف و روش تحقق اهداف را به دقت تعیین کنیم.

وی افزود: برنامه عملیاتی نیز باید بر اساس شاخص‌های کلیدی طراحی شود و توام با زمان‌بندی باشد تا براساس شاخص‌ها و برنامه زمان‌بندی، امکان ارزیابی اثربخشی برنامه نیز فراهم شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی زحمات و تلاش‌های مدیران و کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی این سازمان برای تنظیم برنامه راهبردی را ارزشمند دانست و گفت: تحول بدون برنامه‌ریزی استراتژیک هرگز اتفاق نمی‌افتد و برنامه استراتژیک در صورتی می‌تواند زمینه‌ساز تحول در سازمان باشد که طراحی آن مطابق با الگوهای علمی از حوزه عملیاتی و اجرایی سازمان شروع شود.

موسوی افزود: برنامه استراتژیک سیستمی محور فعالیت‌های سازمان است و مجموعه سیستم و ذی‌نفعان باید در طراحی برنامه استراتژیک مشارکت کنند و برنامه باید از منظر خدمت گیرندگان سازمان طراحی شود.

وی در ادامه به آسیب‌شناسی علت شکست برنامه‌های استراتژیک پرداخت و گفت: دلیل اصلی شکست این برنامه‌ها پیوند نداشتن برنامه با کل سیستم است. همه اجزا و ارکان سیستم باید با این برنامه ارتباط داشته باشند و هر کدام باید سهم و نقش خود را در برنامه استراتژیک بدانند.

موسوی ویژگی اصلی برنامه استراتژیک را تمرکز بر رفع مشکلات و یافتن نقاط تحول ساز دانست و اظهار داشت: برنامه استراتژیک به معنای واقعی کلمه نقطه‌زنی است و تاریخ تحول و تطور برنامه استراتژیک نشان دهنده اثرگذاری این روش برنامه‌ریزی است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی انعطاف پذیری را از ویژگی‌های اصلی برنامه استراتژیک برشمرد و گفت: اصلاح و به روز رسانی برنامه نیز باید در مسیر درست انجام شود و در هر یک از حوزه‌های فعالیت سازمان از جمله بخش‌های درمانی، بیمه‌ای، اقتصادی و سایر حوزه باید الگوی برنامه‌ریزی استراتژیک اجرا شود.

موسوی کنترل و ارزیابی را از مهمترین مسائل در برنامه استراتژیک دانست و افزود: برنامه استراتژیک باید محیط فعالیت سازمان را شکل دهد و لحظه به لحظه امکان کنترل و ارزیابی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: موفقیت سازمان در برنامه استراتژیک این است که از رویکرد فرآیند محور به سوی رویکرد پیامد محور حرکت کند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برنامه راهبردی سازمان مبتنی بر هدف، ابزار و روش طراحی می‌شود، گفت: اینکه سازمان سند برنامه استراتژیک دارد، غنیمت است چراکه کار با ارزشی صورت گرفته است و برنامه موجود با رویکرد علمی بازنگری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.