• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بررسی مانیتور ViewFinity S9 سامسونگ؛ پیوندی از جنس قدرت و زیبایی

  • کد خبر : 77110
  • 20 شهریور 1402 - 17:28
بررسی مانیتور ViewFinity S9 سامسونگ؛ پیوندی از جنس قدرت و زیبایی

هنرمندان دیجیتال، طراحان گرافیک، ویرایشگران ویدئو و تصویر برای برخورداری از تجربه‌ای بهتر حین کار و بهره‌مندی از یک خروجی بهتر باید محیط خود را به سخت‌افزارهایی قدرتمند مجهز کنند. یکی از این سخت‌افزارها که نقشی کلیدی در تجربه و نتیجه کار این هنرمندان به عهده دارد، مانیتور آن‌هاست. یک مانیتور قدرتمند، با وضوح بالا که قادر به نمایش دقیق رنگ‌ها و جزییات تصویر باشد، برای چنین افرادی ابزاری حیاتی محسوب می‌شود. در طرف دیگر ماجرا اگر به محیط کاری یا زندگی این افراد نیز دقت کرده باشید انبوهی از دستگاه‌ها و ابزارهای گوناگون مشاهده می‌کنید که هرکدام وظیفه خاصی به عهده دارند و برای منظوری در آن مجموعه قرار گرفته‌اند.

خبر خوب اینکه شرکت سامسونگ با رونمایی از مانیتور ViewFinity S9 خود کار را برای تمام افرادی که به دنبال نمایشگری با کیفیت و وضوح خیره‌کننده در عین بهره‌وری بالا هستند، راحت کرده است. در ادامه با این مانیتور جدید سامسونگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

وضوح و انعطاف‌پذیری حرفه‌ای

جدیدترین محصول سری ViewFinity سامسونگ یعنی مانیتور ViewFinity S9 با وضوح تصویر ۵K نسبت به سایر مانیتورهای UHD تا ۵۰ درصد فضای کاری بیشتری را ارائه می‌دهد. اندازه ۲۷ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ X 5120 پیکسل این دستگاه کیفیت و زیبایی را برای خلق تجربه‌ای کاملا حرفه‌ای با هم ترکیب می‌کند و به‌شکلی تخصصی برای افراد خلاق و هنرمندی که در زمینه طراحی گرافیک، عکاسی و انیمیشن‌ فعالیت‌ می‌کنند، بهینه‌سازی شده است.

این مانیتور همچنین قادر به پوشش ۹۹ درصدی طیف رنگ‌های DCI-P3 است و از ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد، این موضوع باعث شده رنگ‌ تصاویر با وضوح، جزئیات واقعی و همچنین نهایت دقت به نمایش درآید. علاوه بر این، میزان روشنایی S9 معادل ۶۰۰ cd/m2 است، بنابراین کار برای هر بیننده‌ای در هر محیطی آسان می‌شود و دیگر نگرانی بابت نور زیاد محیط و دیده نشدن عناصر تصویری روی نمایشگر وجود ندارد.

صفحه نمایش بزرگ و جذاب این محصول علاوه بر این که در زمینه کیفیت تصویر عملکردی کاملا حرفه‌ای ارائه می‌دهد، برای زمان‌هایی که کاربرانش نیاز به خواندن صفحات طولانی و بلند با اسکرول کمتر دارند قابلیت چرخش نیز دارد و به‌راحتی  ۹۰درجه می‌چرخد و بهره‌وری در حالت Pivot را فراهم می‌کند. با چرخاندن صفحه و تغییر آن به هر زاویه‌ای که دوست دارید می‌توانید تصاویر و محتوای خود را به صورت عمودی مشاهده کنید. این قابلیت برای آن دسته افرادی که فعالیت‌هایی در زمینه تصویر انجام می‌دهند نیز می‌تواند کاربرد بالایی داشته باشد. شما همچنین می‌توانید این صفحه‌نمایش را مطابق با فضایی که در محیط کار خود دارید، تنظیم کنید و دیگر نگران ناهماهنگی مانیتور با محیط نباشید.

طراحی و جلوه‌ای کامل‌تر از همیشه

طبق آمار، در پروژه‌های ویرایش و طراحی‌های گرافیکی خروجی تصویر یا اصطلاحا رندر CPU در مقایسه با رندر GPU کارایی بیشتری دارد؛ در نتیجه مانیتوری که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند، بین طراحان محبوب‌تر است. با این حال مدل‌های کمی به طور همزمان از وضوح ۵K و سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کنند که همین موضوع برگ برنده ViewFinity S9 است. علاوه بر این، بزرگی صفحه نمایش کمک می‌کند جلسات خود را به بهترین شکل برگزار کنید و به راحتی مطالب را روی صفحه به اشتراک بگذارید. پیش از این، به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش‌ها همواره موضوعی دردسرساز بود که به لطف توانایی‌های ViewFinity S9، این مشکل برطرف شده است. در این جا شما با یک مانیتور همه‌کاره و ایده‌آل برای طراحان سه‌بعدی سروکار دارید که کارایی را بهبود می‌بخشد.

همچنین بدنه فلزی و باریک این مانیتور به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر موقعیتی به راحتی از قابلیت‌ها و فناوری‌های این محصول بهره ببرند و در عین حال بر زیبایی محیط کار خود نیز به‌شکلی خیره کننده بیفزایند. علاوه بر آن پایه قابل تنظیم مانیتور نیز به خوبی در ارتفاع مورد نظر کاربران قرار می‌گیرد تا بهترین تجربه بصری ممکن را ارائه دهد. سازگاری بخش پایه با استانداردهای VESA نیز کمک می‌کند تا همواره فضای کمتری از میز کاربر اشغال شود.

تجربه‌ای فراگیر با قابلیت‌هایی تمام‌ عیار

مانیتور ViewFinity S9 از فناوری Smart Calibration که قابلیت کنترل از روی گوشی هوشمند را دارد نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع ViewFinity S9 در این خانواده نخستین مانیتوری به شمار می‌رود که کاربران آن بدون نیاز به تجهیزات پرهزینه و پیچیده کالیبراسیون، هر زمان که بخواهند می‌توانند به کمک یک گوشی هوشمند‌، تنظیمات شخصی‌سازی‌شده خود را اعمال کنند. علاوه بر این‌ها به کمک اپلیکیشن SmartThings کاربران می‌توانند به شکلی سریع و راحت، تنظیمات مربوط به تعادل رنگ سفید، گاما، دمای رنگ و… را برای بهره‌مندی از بهترین تصویر بهینه کنند. این کار تنها با قرار دادن دوربین گوشی هوشمند به سمت صفحه نمایش مانیتور ViewFinity S9 انجام می‌شود.

مانیتور ViewFinity S9 به سبب قابلیت مراقب چشم هوشمند (Eye Care) خود موفق به دریافت تاییدیه TUV شده است. این تاییدیه نشان‌ از عملکرد مطلوب این مانیتور در زمینه پیشگیری از خستگی چشم‌ها در استفاده‌های طولانی مدت دارد. علاوه بر این، پنل مات ViewFinity S9 کمک کرده تا بازتاب و انعکاس نور در صفحه نمایش این مانیتور جدید سامسونگ کاهش یابد و میزان حواس‌پرتی کاربر در زمان کار با مانیتور به حداقل برسد.

امکانات و دیگر مزایای کاربردی ViewFinity S9

افزون بر این‌ها عملکرد بصری ViewFinity S9 نیز با قابلیت‌هایی که برای آسان‌تر کردن زندگی حرفه‌ای طراحی شده‌اند، ارتقا یافته است. این مانیتور جدید سامسونگ از درگاه‌های ورودی Thunderbolt 4 و Mini DisplayPort به همراه درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند تا هر کاربری بتواند به راحتی مانیتور خود را به کامپیوترهای ویندوز یا Mac متصل کند. پشتیبانی از درگاه Thunderbolt 4 این امکان را به کاربران می‌دهد تا دستگاه‌های خود را با توان  ۹۰وات شارژ کنند و همچنین با سرعت  ۴۰گیگابایت بر ثانیه به انتقال داده‌های خود بپردازند.

این دستگاه همچنین دارای دوربین SlimFit 4K است که بدون نیاز به کابل و تنها با پین Pogo به بدنه مانیتور متصل می‌شود. با توجه به وضوح بالای این دوربین، تصاویر کاربران در زمان تماس‌های ویدئویی با برنامه‌هایی مثل Google Meet به شکل شفاف و واضحی منتقل می‌شود. این دوربین از قابلیت Auto Framing نیز بهره می‌برد و در هر موقعیتی بهترین تصویر از کاربر را ارائه می‌دهد.

مانیتور ViewFinity S9 سامسونگ با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای خلق محیطی خلاقانه در کار و زندگی شماست. با این دستگاه زیبایی و عملکرد قدرتمند در کنار وضوح ۵K در اختیار شماست که بیشتر از همیشه موجب بهبود کیفیت و حرفه‌ای‌تر شدن کار شما می‌شود و شما را به‌سوی آینده‌ای حرفه‌ای‌تر هدایت می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.