• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بررسی شاخص‌های استحکام مالی بانک آینده در شبکه بانکی کشور

  • کد خبر : 79029
  • 30 مهر 1402 - 20:40
بررسی شاخص‌های استحکام مالی بانک آینده در شبکه بانکی کشور

بانک آینده به‌لحاظ استحکام مالی از بانک‌های بی‌نظیر شبکه بانکی است.

بر اساس ترازنامه بانک آینده منتهی به پایان سال ۱۴۰۱، مجموعه دارایی‌های بانک آینده ۳,۱۶۰ (سه‌هزار و صد و شصت) هزار میلیارد ریال است که بالغ بر ۸۸۰ (هشت‌صد و هشتاد) هزار میلیارد ریال آن به سرمایه‌گذاری‌های بانک اختصاص یافته است. حدود ۱,۷۰۰ (هزار و هفت‌صد) هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اعطایی بانک به پشتوانه پروژه‌های عظیم و ارزشمند بانک و بالغ بر ۴۱۰ (چهارصد و ده) هزار میلیارد ریال آن نیز به‌عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی ج.ا.ایران، تودیع شده که همین میزان سپرده‌قانونی، معادل منابع چند بانک خصوصی است.
مجموع سه رقم سرمایه‌گذاری فوق بالغ بر ۲,۹۹۰ (دوهزار و نه‌صد و نود) هزار میلیارد ریال می‌شود که با در نظر گرفتن مجموعه داراییِ ۳,۱۶۰ هزار میلیارد ریالی بانک، مشخص می‌شود که حدود ۹۵ درصد از دارایی‌های این بانک در سمت راست ترازنامه بازیافت بالایی دارند و هیچ مخاطره یا ریسکی بر آن‌ها حاکم نیست.
به‌طور کلی، بانک‌ها عمدتاً دارایی‌هایشان دارایی‌های کاغذی است؛ هم‌چون تسهیلات که وثیقه‌ آن ممکن است، چک، سفته یا قرارداد باشد که در وصول و بازیافت آن‌ها، معمولا ابهاماتی وجود دارد. این درحالی است که عمده دارایی‌های بانک آینده دارایی‌های فیزیکی مطمئن و ارزشمندی هستند که گزارش‌های هر یک از آن‌ها پیش از این در سامانه کدال افشا شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.