• امروز : پنج شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

3

بررسی درخواست وزارت صمت در هیات دولت

  • کد خبر : 4536
  • 25 آذر 1399 - 10:38
بررسی درخواست وزارت صمت در هیات دولت

وزرات صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم امکان اعمال استاندارد یورو ۵ در صنعت موتورسیکلت از ابتدای سال آینده، درخواست ارائه فرصت موردنیاز جهت اعمال استاندارد مزبور در این صنعت را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، صنعت موتورسیکلت از جمله صنایع مهم حوزه حمل و نقل در جهان به شمار می رود که با توجه به مزیت محصولات این صنعت، انواع موتورسیکلت از بازار مناسب و رو به رشدی برخوردار است. صنعت موتورسیکلت کشورمان نیز همپای روند جهانی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و با وجود مشکلات موجود، در حال حاضر حدود ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت اشتغال به کار داشته و توانمندی تامین نیاز داخلی توسط این واحدها وجود دارد.

در این میان ضرورت اعمال استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال ۱۴۰۰ به واسطه مصوبه سال ۱۳۹۷ دولت از جمله نگرانی واحدهای فعال تولیدی این صنعت به شمار می رود. به استناد این تصویب نامه، حداقل حد مجاز آلایندگی موتورسیکلت از سال ۱۴۰۰ برابر استاندارد روز اتحادیه اروپا تعیین شده و با وجود اینکه حداقل فاصله زمانی بین این دو استاندارد در اتحادیه اروپا چهار سال مقرر گردیده، مطابق این مصوبه، فاصله زمانی دوساله از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ جهت تغییر حد مجاز یورو ۴ به یورو ۵ تعیین شده است.

از آنجایی که در کشورمان تامین قطعات اصلی موتورسیکلت سازی، شامل قوای محرکه از کشور چین صورت می پذیرد که حد مجاز آلایندگی در آن کشور و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی معادل یورو ۴ است و از طرف دیگر، امکانات آزمایشگاهی جهت آزمون کامل الزامات استاندارد یورو ۵ در کشور فراهم نمی باشد، بنابراین جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در روند فعالیت واحدهای تولیدی صنعت یادشده به دلیل عدم امکان اعمال استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده، وزرات صنعت، معدن و تجارت درخواست اصلاح تصویب نامه فوق و ارائه فرصت انطباق با استاندارد یورو ۵ به صنعت موتورسیکلت سازی مطابق متن پیشنهادی به شرح جدول زیر را به هیات دولت ارائه نموده است.

همچنین وزارت صمت بر این عقیده است که گرچه الزام ارتقا به یورو ۴ به استاندارد یورو ۵ می تواند تا حدی در مقابله با آلودگی هوا موثر واقع شود ولی برای تحقق این مهم، لازم است معاینه فنی موتورسیکلت های درحال تردد و نظارت کامل بر روند اجرای آن و اسقاط وسیله نقیله فرسوده (عمدتا با موتور کاربراتوری) توسط مالکان براساس مواد (۶) و (۸) قانون هوای پاک توسط مسئولان ذیربط نیز مورد اقدام جدی قرار بگیرد.

سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ : تعویق دوساله تا پایان سال ۱۴۰۱ برای تحقیقات، تهیه نقشه ها و تولید قطعات منیفولد و ECU و تجهیز آزمایشگاه ها

سال ۱۴۰۲ : اخذ علامت استاندارد قطعات و اخذ گواهی تایید نوع اول محصولات جدید جهت ارائه به بازار

سال  ۱۴۰۳ : تولیدمحصولات براساس استاندارد یورو ۵ و انجام آزمون های مرتبط با اخذ گواهی تایید نوع اول تمامی محصولات

سال ۱۴۰۴:  تولید انبوه محصولات و انجام آزمون تطابق تولید و تعویض سیستم انژکتور موتورسیکلت های با پیمایش بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارای استاندارد یورو ۴

این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، ‌صنعت و محیط زیست هیات دولت طی می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.