• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بانک ملی ایران در مسیر پیشرفت

  • کد خبر : 82294
  • 28 آذر 1402 - 9:23
بانک ملی ایران در مسیر پیشرفت

جلسه بررسی عملکرد بانک ملی ایران با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه، ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران و دیگر مدیران ارشد بانک برگزار و بر توسعه خدمات غیر حضوری و دیجیتال ، ارائه انواع خدمات بانکی ، مولد سازی دارایی ها و خروج از بنگاه داری، تقویت بنیه مالی بانک و حرکت در مسیر بانکداری مدرن تاکید شد .

ش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این جلسه دکتر محمد جواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی  در خصوص وضعیت عملکردی بانک گفت:  با توجه به برند ملی بانک ملی ایران و در راستای ارائه خدمات بهتر به هموطنان و به منظور  اصلاح ساختار ترازنامه ای و بهبود نسبت کفایت سرمایه،  لازم است تا بانک ملی ایران اقداماتی را در خصوص تسریع در واگذاری اموال مازاد عملیاتی کند، همچنین با توجه به مصوبه مولد سازی دارایی ها فروش اموال غیر منقول و تسریع در تامین منایع لازم برای افزایش سرمایه بانک و اقدامات لازم به منظور تقویت بنیه مالی بانک اجرایی شود. 

بر همین اساس دکتر ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در تشریح اقدامات صورت گرفته در بانک، برنامه های پیش رو و استراتژی های توسعه ای بانک ملی ایران گفت: در سال جاری اقدامات قابل توجهی در بانک ملی ایران انجام شده است و در تلاشیم در راستای اصلاح شاخص های بانک برنامه افزایش سرمایه بانک ملی ایران را با حمایت دولت پیگیری کنیم و در این خصوص مصوبه هایی نیز اخذ شده است. 

همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان موضوع ارائه تسهیلات به صورت غیر حضوری را آغاز کردیم و با استفاده از ظرفیت و توانمندی هایی که در حوزه فناوری اطلاعات داشتیم این طرح را تحت عنوان طرح مهربانی کلید زدیم که از افتتاح حساب تا دریافت  تسهیلات و پرداخت اقساط به صورت کاملا غیر حضوری اجرایی می شود. 

وی در ادامه سخنان خود به انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: موضوع انتقال موسسه اعتباری نور یکی از اقدامات موفق بانک بوده است که توانست  بدون ایجاد مشکل و چالش برای مشتریان این موسسه و نظام بانکی کشور با کمک نهاد ناظر این پروژه را اجرایی کند. 

دکتر نجارزاده در خصوص تسریع واگذاری ها در بانک ملی ایران نیز گفت: عزم بانک بر خروج از بنگاه داری و مولد سازی دارایی ها جدی است. 

در حال حاضر چند شرکت بزرگ که بانک سهامدار آن است در صف واگذاری قرار دارند، اقدامات  لازم در این خصوص انجام شده  و به زودی شاهد عرضه این شرکت ها با شرایط مناسب خواهیم بود.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه سخنان خود گفت: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در بانک خواهیم بود و  تمام تلاش تیم مدیریتی بانک ،  اعتلا و رشد برند بانک ملی ایران و ارائه خدمات شایسته به مشتریان بانک خواهد بود. 

دکتر نجار زاده در خصوص ارائه تسهیلات تکلیفی گفت: بانک ملی ایران مکلف به پرداخت ۵۵ همت تسهیلات تکلیفی بود که تا پایان آبان ماه ۷۵ درصد از این تسهیلات بالغ بر ۴۵ همت پرداخت شده است و تا پایان سال مابقی آن نیز به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

ابوالفضل نجارزاده در خصوص توسعه خدمات غیر حضوری در بانک نیز ضمن اشاره به اقدامات خوب این بانک در این حوزه گفت:  برنامه ریزی در بانک ملی ایران عمدتا یک یا دو ساله بوده است اما در اقدامی که اجرایی شده تدوین برنامه ۵ ساله از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸ در دستور کار ماست و در این برنامه تمرکز اصلی ما بر تحول دیجیتال خواهدبود، اولین اولویت در بانک ملی ایران حول محور فناوری بانک خواهدبودو تمام ارکان بانک تابع سیاست های فناوری بانک است. 

بانک ملی ایران دوران گذار خود را آغاز کرده است و با طرح تحول دیجیتال شاهد ارائه خدمات روزآمد و غیر حضوری خواهیم بود. 

وی در ادامه گفت: مدل جدیدی از خدمات دهی به مشتریان را در سال آتی شاهد خواهیم بود و این خدمات بر مبنای دسترسی آسان به انواع خدمات بانکی به صورت غیر حضوری خواهد بود.

رشد منابع بانک ملی ایران 

در ادامه این همایش امیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در تشریح عملکرد مالی ۸ ماهه بانک گفت:  از اقدامات مهمی که در بانک ملی ایران اجرایی شد، رشد ۱۲٫۳ درصدی منابع بانک است و موفق شدیم در بخش جذب سپرده ها به نسبت سال قبل بهتر عمل کنیم.  

در حوزه عملیاتی نیز بانک ملی ایران موفق شد تا رشد ۷۴٫۲۸ درصدی را در بخش درآمدهای عملیاتی به ثبت برساند همچنین در بخش درآمد کارمزدی و سود ناشی از سرمایه گذار همچنین بخش خرید و فروش ارز  نیز در سال ۱۴۰۲ شاهد عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته بودیم.

ارائه خدمات دیجیتال در بانک ملی ایران 

محمد نجف زاده معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران نیز در تشریح برنامه های حوزه دیجیتال بانک گفت: در این طرح در خصوص ارائه خدمات به مشتریان بازنگری شده است تا شاهد روان سازی خدمات به مشتریان باشیم  در خصوص واگذاری چک، صدور دسته چک ها، واریز وجوه چک ها، صدور غیر متمرکز دسته چک و تحویل به آدرس مشتریان، صدور غیر حضوری کارت های بانکی ،  چابک سازی ساختار سازمانی به منظور تسهیل در ارائه خدمات و ارائه تسهیلات بانکی به صورت کاملا غیر حضوری ، ارائه خدمات جدید ارزی، پرداخت های اینترنتی ارز، چک و سفته دیجیتال و … جز برنامه هایی است که بانک با جدیت دنبال می کند. 

همچنین در  دو بخش ارائه خدمات به اتباع غیر ایرانی بر اساس مصوبه ای که از دولت اخذ شده است  و امکان ارائه ۲۴ خدمت را خواهیم داشت همچنین ارائه خدمات در خصوص  طرح کارت هوشمند جایگاه های سوخت نیز  این بانک برنامه هایی دارد. 

نجف زاده در ادامه سخنان  خود افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز بانک ملی ایران مکلف به ارائه خدمات به ۱۹۷ هزار متقاضی بود که  تاکنون ۵۵ هزار قراراداد در این بخش منعقد شده و تا پایان سال عملکرد بانک به ۱۲۰ هزار واحد خواهد رسید. 

مهربانی بانک ملی ایران

محمدنور آزادی دبیر طرح مهربانی نیز با اشاره به این طرح گفت: در حال حاضر ۵۹۳ هزار حساب به منظور استفاده از تسهیلات این طرح افتتاح شده است و مشتریان پس از تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت ۴ ساعت موفق به دریافت تسهیلات به صورت غیر حضوری خواهند بود. 

استفاده از ظرفیت بازار سرمایه 

حسن کیایی مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در پایان جلسه گفت:  یکی از خطوط درآمدی برای بانک می تواند توجه ویژه به حوزه بانکداری شرکتی باشد، همچنین استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در بخش تامین مالی و انتشار اوراق به جهت کسب سهم بازار در این بخش نیز باید مورد توجه بانک قرار داشته باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.