• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بانک آینده، هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نکرده است

  • کد خبر : 73327
  • 21 تیر 1402 - 13:28
بانک آینده، هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نکرده است

دکتر مرادی رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده با تأکید بر اینکه بانک آینده هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در امر املاک و مستغلات انجام نداده و چنین موضوعی نیز در دستور کار بانک قرار ندارد، افزود: تمامی این پروژه‌ها بر اثر ادغام نهادهای مالی به بانک آینده رسیده است.

سرپرست بانک آینده گفت: بانک آینده از ادغام ۱۵ نهاد مالی تشکیل شده و در نهایت سه مجموعه بانک تات، موسسات اعتباری صالحین و آتی هسته اولیه این بانک را تشکیل دادند بنابراین اموال تملیکی و دارایی‌های ثابت این نهادها به بانک آینده منتقل شد. 
ایشان اظهار داشت: بانک آینده به‌خاطر پروژه‌های بزرگی که به ارث رسیده بود و شورای پول و اعتبار نیز در آن‌زمان مجوزی را صادر کرد مکلف شد تا سال ۱۳۹۴ آنها را تکمیل و به‌فروش برساند تأمین مالی این پروژه را انجام تا بزرگ و تکمیل شوند و شایعاتی که بانک را متهم به مال‌سازی و ساخت پروژه‌ها می‌کنند همان مواردی است که از همه این نهادها به‌ بانک رسیده، البته که باب میل بانک نیز نبوده است و حسب تکالیف بالادستی انجام شده و بخشی نیز بابت وصول مطالبات بوده است، بنابراین آن‌چیزی که به‌ بانک آینده انتقال داده شد را تبدیل به یک مجموعه فاخر کردیم.
وی خاطرنشان کرد: وام‌هایی که بانک به زیرمجموعه‌های خود داده، با میل و اراده نبوده است؛ بلکه مجبور بودیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و نمی‌توانستیم پروژه‌ای مانند ایران‌مال را با ۴۰درصد پیشرفت رها کنیم چون پای هزاران میلیارد سرمایه مردم در میان بود و بنگاه‌داری و نگه‌داری این املاک در دستور بانک نیست.
دکتر مرادی در ادامه اعلام کرد: برای جلوگیری از زیان و کاهش آن، در گام نخست ریکاوری پلن بانک را طراحی کردیم که برنامه اصلاح ساختار و بازسازی بانک آینده است که یکی از برنامه‌های آن این بود که مسیر بانک را از محل سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات خارج و به مسیر اصلی بانکداری هدایت کردیم.
ایشان افزود: بانک آینده با هدف توسعه ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری و کمک به اقتصاد کشور از طریق مولدسازی دارایی‌ها، اقدام به اخذ مجوز تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و زمین و ساختمان نموده است و بخشی از دارایی‌های بانک با استفاده از این دو صندوق در بورس عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.