• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

بانوان از تسهیلات ویژه بانک مهر ایران برخوردار می‌شوند

  • کد خبر : 3300
  • 08 آذر 1399 - 14:37
بانوان از تسهیلات ویژه بانک مهر ایران برخوردار می‌شوند

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح اندوخته بانوان مهر ایران، تسهیلات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح اندوخته بانوان مهر ایران، تسهیلات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفته است.
به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را مختص بانوان در نظر گرفته که می‌تواند برای این قشر از جامعه به‌ویژه بانوان کارآفرین و همچنین زنان سرپرست خانوار مفید باشد.

اندوخته بانوان مهر ایران طرحی است که متقاضیان می‌توانند در چارچوب آن تسهیلات قرض‌الحسنه زنجیره‌ای را در ۴ مرحله دریافت کنند. بانک مهر ایران با هدف خدمت به جامعه زنان کشور و توانمندسازی بانوان خانه‌دار و کارآفرین و برای ارائه خدمات بانکی متناسب با این قشر، اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب محصولی جدید با عنوان «اندوخته بانوان مهر ایران» کرده است. در این طرح متقاضیان علاوه بر توسعه فضای کسب‌وکار خود، می‌توانند در ارتقای سطح رفاه خانواده‌هایشان نیز نقش‌آفرین باشند.

جامعه هدف این طرح بانوانی هستند که متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ‌باشند. این افراد از طریق افتتاح حساب و و واریز مبالغی به‌صورت مستمر و ماهانه برای ایجاد پس‌انداز، علاوه بر استفاده از خدمات بانک می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه نیز استفاده کنند.

مزایای این طرح چیست؟

از جمله مزایای این طرح می‌توان به موارد مختلف اشاره کرد؛ از جمله اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه زنجیره‌ای در ۴ مرحله جمعاً به میزان ۴۱میلیون تومان و در راستای رفع نیازها و احتیاجات ضروری بانوان، امکان پس‌انداز مبالغ خرد و برنامه‌ریزی برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، ایجاد انگیزه در بانوان جهت اشتغال و کارآفرینی.

برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پس‌انداز مستمر ماهانه، متقاضیان باید نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز مربوط به طرح اندوخته بانوان مهر ایران اقدام کنند. متقاضیان در این رابطه می‌توانند:

۱. شخصاً نسبت به افتتاح حساب و واریز مستمر مبالغ به‌صورت ماهانه اقدام کرده و با ایجاد میانگین لازم بر اساس شرایط طرح، مشمول دریافت تسهیلات شوند.

۲. به‌واسطه افتتاح حساب و واریز مبلغ مستمر ماهانه توسط همسر یا پدر، با ایجاد میانگین لازم طبق شرایط طرح، امکان دریافت تسهیلات را پیدا کنند.

شرایط دریافت تسهیلات

در این طرح هر یک از بانوان دارای شرایط افتتاح حساب، می‌تواند با پس‌انداز مبلغ مستمر ماهانه، نسبت به افزایش اندوخته خود اقدام کرده و از تسهیلات طرح اندوخته بانوان مهر ایران به شرح ذیل بهره‌مند شود:

۱. متقاضی با انجام ۴ واریز مستمر ماهانه به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و همزمان با چهارمین واریزی (در ماه چهارم)، از تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۳ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره‌مند می‌شود.

۲. مجموع مبالغ واریزی ۴ ماهه اول (به میزان ۸۰۰هزار تومان) قبل از پرداخت تسهیلات، برای کمک به ارائه تضامین ارائه شده از سوی متقاضی، به‌عنوان وثیقه نقدی تا پایان اقساط تسهیلات تمام وام‌های دریافتی ۴ مرحله در نظر گرفته می‌شود.

۳. پس از دریافت تسهیلات مرحله اول و برای استفاده از تسهیلات دوم، از ابتدای ماه پنجم متقاضی باید نسبت به ادامه پس‌انداز ماهانه به مبلغ ۱۰۰هزار تومان اقدام کند.

۴. بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله اول، بلافاصله از تسهیلات مرحله دوم به مبلغ ۶ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره‌مند می‌شود. (۸۰۰ هزار تومان به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات دوم محسوب شده و مجموع مبالغ ۱۰۰هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود).

۵. با استمرار پس‌انداز ماهانه در دوره تسهیلات مرحله دوم به مبلغ ۱۰۰هزار تومان، متقاضی می‌تواند بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله دوم، بلافاصله از تسهیلات مرحله سوم به میزان ۱۲میلیون تومان، با بازپرداخت ۳۶ ماهه برخوردار شود. (بدیهی است ۸۰۰ هزار تومان مجدداً به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات سوم محسوب شده و مجموع مبالغ ۱۰۰ هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود).

۶. با ادامه پس‌انداز ماهانه به مبلغ ۱۰۰هزار تومان بعد از ۳۶ ماه و تسویه تسهیلات مرحله سوم، بلافاصله متقاضی از تسهیلات مرحله چهارم به میزان ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ماهه بهره‌مند می‌شود. (۸۰۰ هزار تومان مجدداً به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات چهارم در نظر گرفته شده و مجموع مبالغ ۱۰۰ هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود).

تبصره: متقاضی در هر مرحله، در صورت عدم نیاز به وام مرحله بعد، پس از تسویه وام دریافتی، می‌تواند مبالغ واریزی مستمر ماهانه و وثیقه نقدی خود را برداشت کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=3300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.