• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهوری از ستاد مرکزی بانک مسکن

  • کد خبر : 83014
  • 11 دی 1402 - 19:14
بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهوری از ستاد مرکزی بانک مسکن

همایش تشریح اقدامات بانک مسکن پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۲، در ساختمان ستاد مرکزی بانک مسکن با حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، و سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد. به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک مسکن – هیبنا؛در این همایش مدیرعامل بانک مسکن ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) به تشریح […]

همایش تشریح اقدامات بانک مسکن پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۲، در ساختمان ستاد مرکزی بانک مسکن با حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، و سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک مسکن – هیبنا؛در این همایش مدیرعامل بانک مسکن ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) به تشریح مهم‌ترین وظایف بانک مسکن پرداخت و گفت: بانک مسکن یک بانک دولتی است و مهم‌ترین رسالت دولت، یعنی تأمین مسکن را بر عهده دارد.

۳ حجت بانک مسکن

بنا بر اعلام سیدعباس حسینی، اکنون این بانک سه رسالت بر عهده دارد که شامل حجت شرعی، یعنی اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین عمل به قانون نهضت ملی مسکن و تحقق شعار دولت مبنی بر رفع نیاز مردم در زمینه تأمین مسکن می‌شود.

الگوسازی از پروژه قرچک

او به اتمام پروژه ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک، یادآور شد: مراحل ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۱ توسط یکی از مؤسسات مالی آغاز شد و تا سال ۱۳۹۵، حدود۸۵ درصد آن به اجرا درآمد؛ اما پس از انحلال این مؤسسه مالی، روند اجرای پروژه حدود هفت سال متوقف شد. اما پس از دستوری رئیس جمهوری برای تکمیل آن، بانک مسکن به پروژه ورود کرد و ظرف یک ماه آن را به پایان رساند و اکنون ۱۱۰۰ واحد آماده تحویل است.

وی با اشاره به سرعت بالای بانک مسکن در تکمیل پروژه قرچک افزود: همکاران ما در بانک مسکن و شرکت‌های تابعه این افتخار را دارند تا کاری که بین ۱۲ تا ۱۸ ماه به زمان نیاز داشت را در کمتر از یک ماه و با کیفیت بالا ارائه دهند و این پروژه برای ما تبدیل به یک الگو شد.

حسینی با بیان اینکه طی دو سال ۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در قالب طرح «نهضت ملی مسکن»پرداخت شده است، گفت: با وجود اینکه بانک مسکن تنها چهار درصد از سپرده بانکی کل کشور را دارد، اما این منابع از محل سپرده‌های بانکی پرداخت شده است. با این حال برای تکمیل پروژه مسکن مهر ظرف هشت سال ۵۲ همت از محل خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه بانک مسکن پایبند به سیاست‌های نظام است، بیان کرد: بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون به بیش از ۹۸ درصد تعهدات مالی خود در تهران و سایر شهرها عمل کرده است و بنا دارد تا این روند در سال آینده هم به قوت خود باقی بماند.

به گفته وی تاکنون قرارداد تسهیلاتی ۳۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور منعقد شده است؛ همچنین۳۰ هزار تا ۳۵ هزار متقاضی دیگر خواهان تشکیل پرونده هستند.

بانک مسکن؛ پرچم‌دار تحقق شعار سال

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه پروژه‌های بانک مسکن دارای پراکندگی در سطح کشور است، گفت: امروز حرکت، تولید، اشتغال و فعالیت را در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» در سراسر کشور قابل مشاهده است. اگر ساخت و ساز مسکن را در سطح کشور ترویج دهیم، هم رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد و هم این رشد نه‌تنها فقط متمرکز در یک استان بلکه در سراسر کشو پراکندگی ایجاد می‌کند و از قِبَل این رشد تولید، اشتغال‌زایی و درآمدزایی نیز خواهیم بود و بدین ترتیب اولین ویژگی شعار مقام معظم رهبری در بخش مسکن تحقق پیدا خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: دومین موضوعی که رهبری به آن توجه داشتند، موضوع کنترل تورم بود. محاسبات بانک مرکزی نشان می‌دهد ۳۰ الی ۳۵ درصد رشد تورم ناشی از تغییرات نرخ مسکن و اجاره‌بهاست. حال اگر بتوانیم عرضه مسکن را در کشور افزایش دهیم، می‌توان به کنترل تورم هم کمک کرد.

او تصریح کرد: مسیر هر دو موضوع اصلی شعار رهبری از محل مسکن، نهضت ملی مسکن و ساخت‌وسازه است که امروز طلایه‌داران آن وزارت راه و شهرسازی است و بانک مسکن هم به عنوان یکی از ارکان اصلی دولت و بانک تخصصی دولت در بخش مسکن، عهده‌دار این مسئولیت است.

حسینی در پایان اظهاراتش یادآور شد: در جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهوری تکلیف کرد و مصوب شد تا سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی از بانک مسکن حمایت کنند و جایگاه آن حمایت، افزایش سرمایه بانک مسکن بود و از دولت خواست تا در بودجه ۱۴۰۳، شاهد افزایش سرمایه بانک مسکن باشیم.

بانک مسکن طلایه‌دار نهضت ملی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم که در این همایش حضور داشت، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: اجرای پروژه نهضت ملی مسکن که بانک مسکن طلایه‌دار آن شناخته می‌شود، یک رسالت و وظیفه خطیر است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به تاکید قانون اساسی بر تامین مسکن شهروندان، تشریح کرد: قانون اساسی۱۷۷ اصل دارد که به‌ویژه در فصل سوم و اصل ۳۱ اشاره شده که داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است. در اصل ۲۲ نیز به حفظ حیثیت، جان، مال، اشتغال و تامین مسکن تاکیدشده است.

به گفته او طبق اصل ۱۰ قانون اساسی و از آن‌جایی که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، تمام قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های موجود باید بر اساس راحت‌ترکردن موضوع تشکیل خانواده، پاسداری از قداست و استواری آن بر پایه حقوق خانواده است.

وی افزود: یکی از راه‌های آسان‌سازی مسئله ازدواج، مانع‌زدایی برای جوانان است و یکی از موانع اصلی آن به موضوع تامین مسکن بازمی‌گردد. از این رو در شهریور ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم رسما شروع به کار کرد، قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد. هم‌اکنون نیزاجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث چهار میلیون واحد مسکونی در حال اجراست.

تأمین زمین مورد نیاز ۱٫۹ میلیون واحد مسکونی

بر اساس اعلام حسینی تأمین زمین مهم‌ترین مشکل اجرای پروژه نهضت ملی بود که بخشی از آن رفع شده و اکنون زمین مورد نیاز ۱٫۹ میلیون واحد مسکونی فراهم است. همچنین وزارت‌ راه و شهرسازی تکمیل واحدهای مسکن مهر را هم در حال اجرا دارد که تا پایان دولت این واحدها به اتمام خواهد رسید.

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در ساخت مسکن

او در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از هوش مصنوعی، فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله راهکارهای دولت برای تقویت بهینه علمی این طرح برشمرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دستور رئیس جمهوری است. با این کار تلاش می‌شود تا سرعت و کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن را افزایش دهد.

وی یادآور شد: بر اساس مطالعات‌ صورت‌گرفته اکنون کمبود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که باید شتاب کار و حمایت‌ها افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در موضوع مسکن، خاطرنشان کرد: با پویایی و تحرک بالای سیاست خارجی، عضویت در پیمان‌های بین‌المللی شانگهای، بریکس و غیره،زمینه برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیزفراهم شده است و مطابق اطلاعات واصله در برخی استان‌ها نیز سرمایه‌گذاری خارجی در حال اتفاق افتادن است.

حسینی در پایان اظهاراتش به تحریم بانک مسکن از سوی خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله ماهیت پلید آمریکایی‌ها را نمایان می‌سازد؛ زیرا بانک مسکن جنبه سیاسی،نظامی و غیره ندارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.