• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

1

ایجاد زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو با همکاری ایرانسل

  • کد خبر : 80404
  • 23 آبان 1402 - 19:53
ایجاد زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو با همکاری ایرانسل

با امضای تفاهم‌نامه ۶ جانبه بین معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزارت صمت، سازمان امداد و نجات، شرکت ایران خودرو، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت همراه اول، ایرانسل در توسعه زیرساخت سامانه تماس اضطراری (e-call)، مشارکت می‌کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، تفاهم‌نامه ۶ جانبه همکاری با موضوع پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر حمید بهروزی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادف‌های جاده‌ای، بین طرفین به امضا رسید و اساس عملکرد آن بر پایه پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است. این سامانه، سخت افزار پیاده‌سازی شده بر روی خودروها است که در صورت وقوع تصادفات جاده‌ای، با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را به نهادهای امدادی گزارش می‌کند. راهکارهای سازمانی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف ایجاد زیرساخت ارتباطی مطمئن و سریع و با توجه به تجاربی که در دیجیتالی شدن صنعت خودروسازی از جمله سرویس خودرو متصل دارد، در این پروژه با طرفین همکاری دارد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل همچنین با محصولات و راهکارهای دیجیتال خود، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲، در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با سرویس خودرو متصل، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) و سرویس بی‌سیم واکه حضور دارد.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و از ساعت ۸ تا ۱۵، میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.