• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اپلیکیشن فام  اولین اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی است

  • کد خبر : 83502
  • 22 دی 1402 - 11:15
اپلیکیشن فام  اولین اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی است

جشنواره انتخاب محصولات برتر سال ۱۴۰۲ برگزار شد و مدال جشنواره محصولات برتر به نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل که توسط شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل( فام) تولید و پشتیبانی می گردد، اهدا گردید. رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام در ارائه محصولات این جشنواره، اپلیکیشن فام را اولین اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرد.

مهدی طالب، رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام در جشنواره انتخاب محصولات برتر سال ۱۴۰۲، درباره اپلیکیشن فام اظهار کرد: اولین نسخه از اپلیکیشن فام اردیبهشت سال ۱۳۹۸ فعال شد که ابتدا به عنوان رمزساز موسسه اعتباری ملل بود و به مرور زمان سایر امکانات پرداختی از جمله کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض در آن پیاده‌‌سازی شد. 

او در ادامه بیان کرد: در دی ماه سال ۱۴۰۰ دستیار صوتی هوشمند به نام ربوفام به اپلیکیشن اضافه شد که با قابلیت مکالمه دو طرفه با کاربران امکانات پرداختی را در فام سهولت داد. فام نرم‌افزار پرداخت بانکی و ارائه کننده جدیدترین ابزارهای هوشمند در حوزه پرداخت کشور است. نرم‌افزار فام دارای اولین دستیار صوتی هوشمند فارسی در حوزه پرداخت بانکی است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، خدمات بانکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در حوزه مسئولیت اجتماعی، فام از استاندارد دسترس پذیری نابینایان نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق گفته طالب، فام در بستری امن و مطمئن و ضمن حفظ محرمانگی اطلاعات شخصی و مالی کاربران، توانسته است با دسترسی آسان و سریع خدمات مورد نیاز کاربران را در تمامی ساعات شبانه روز با حداکثر تاثیرگذاری و دامنه نفوذ به وجود آورد. 

رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان مشخصات کلیدی نرم‌افزار فام پرداخت و گفت: انجام عملیات بانکی و ارائه سرویس‌های خدماتی متنوع بورس و بیمه و امکان مکالمه دوطرفه جهت انجام فرآیندهای پرداختی و بانکی مشخصه های کلیدی این نرم‌افزار است. 

او با بیان اینکه اپلیکیشن فام مجهز با دستیار صوتی هوشمند در بانکداری و گفتگو محور با پشتیبانی کامل از زبان فارسی است، گفت: دستیار صوتی هوشمند، کارت به کارت و احراز هویت شاپرک، افتتاح حساب آنلاین، استعلام و پرداخت کلیه قبوض، خرید بسته اینترنتی، خرید شارژ تلفن همراه (مستقیم و کد شارژ)، 
دریافت موجودی از کلیه کارت‌های بانکی شتاب، دریافت رمز دوم پویا، انجام امور مرتبط با چک صیادی(پیچک)، مشاهده سوابق تراکنش‌ها، درخواست و دریافت وجه از مخاطبین از جمله امکانات و سرویس‌های اپلیکیشن فام است. 

طالب در ادامه بیان کرد: فروش انواع بیمه، استعلام انتقال وجه، اعلانات، یادآوری تراکنش و چک نیز از دیگر امکانات نرم‌افزار فام است.  در قسمت بورس نیز تحلیل بازار بورس بر اساس هوش مصنوعی و با استفاده از اطلاعات بازار و شبکه های اجتماعی استخراج و تحلیل می‌شود.

او در ادامه مزیت‌های نرم‌افزار فام نسبت سایر محصولات مشابه اعلام و بیان کرد: امنیت و ایمنی بالا، افتتاح حساب آنلاین متابانک، انجام تراکنش‌های پرداختی و بانکی با دستیار صوتی  از جمله مزیت‌های نرم‌افزار فام است. درک سوالات کاربران و دادن پاسخ مناسب به آن‌ها با دستیار صوتی، درخواست وجه، خواندن کارت‌های بانکی از طریق دوربین گوشی نیز از دیگر مزیت‌هاست. 

رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام مطرح کرد: تمامی فرآیندهای مرتبط با چک صیادی همچون ثبت چک، انتقال چک، استعلام صادرکننده چک، عودت انتقال، تایید چک افزودن یادآوری چک، استعلام اطلاعات چک توسط ذینفع در نرم‌افزار فام انجام می‌شود. 

او در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: درخواست وجه، شعبه‌یاب، ویجت‌های بورسی، کارت به کارت و احراز هویت شاپرک، خرید شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی، گفت‌وگو و درک سوالات کاربران، استعلام و پرداخت قبوض، تشخیص صدا و چهره با استفاده از هوش مصنوعی متابانک،  تشخیص درست خط و امضا با استفاده از هوش مصنوعی نیز جمله قابلیت‌های نرم‌افزار فام است. 

او در پایان صحبت‌های خود درباره آینده فام صحبت کرد و گفت: در آینده، امکاناتی همچون ارائه پیشنهاد به مشتری، کشف تقلب، چینش منوها و امداد مشتریان به طور کامل مبتنی بر هوش مصنوعی اضافه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.