• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

اولویت بالای اجرای دو طرح فولاد قروه و آهن اسفنجی بیجار

  • کد خبر : 80439
  • 24 آبان 1402 - 14:24
اولویت بالای اجرای دو طرح فولاد قروه و آهن اسفنجی بیجار

روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت از پروژه‌های فولاد کردستان بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند اجرای این دو طرح پیشران اقتصاد کشور قرار گرفتند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی «ومعادن» پروژه احداث واحد فولادسازی و نورد گرم یک میلیون تنی قروه و پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی بیجار با هدف توسعه اقتصادی و بارور  نمودن ظرفیتهای استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان در حال اجراست. کارفرمای این طرح‌های بزرگ پیشران اقتصاد کشور، شرکت صنایع فولاد کردستان است و پیمانکاری طرح فولاد قروه برعهده شرکت ایریتک بوده و شرکتهای فولاد تکنیک و MME پیمانکاران طرح آهن اسفنجی بیجار هستند.

سازمان ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران با سهم ۴۴ درصدی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با دو زیرمجموعه خود یعنی شرکتهای فولاد صبانور و تجلی توسعه معادن و فلزات با مجموع سهم ۵۶ درصد، سهامداران فولاد کردستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جریان این بازید، مجموع اقدامات درحال انجام را مثبت ارزیابی کرد.

اردشیر سعدمحمدی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران، پرسنل، مشاورین و پیمانکاران طرح‌ها خاطرنشان کرد: اجرای این دو طرح پیشران ملی، کمک شایانی به اقتصاد و اشتغالزایی در منطقه خواهد کرد و گام مثبتی در جهت تکمیل زنجیره فولاد و تولید محصولات مورد نیاز کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای طرح فولاد قروه بالغ بر ۳۰ هزارمیلیار تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. همچنین سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه آهن اسفنجی بیجار حدود ۸ هزارمیلیارد تومان و  بهره‌برداری از این طرح‌ها اشتغالزایی پایدار برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر دیگر به صورت غیرمستقیم به همراه دارد.

دکتر سعدمحمدی اضافه کرد: در این بازدید، شروع فصل جدیدی از کار کاملا ملموس بود و با توجه به کم‌برخورداری منطقه، بر تسریع اجرای طرح‌ها تاکید داریم تا به فضل الهی، مردم استان و صنعت کشور هر چه زودتر از مزایای احداث این واحدهای تولیدی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان نیز در این بازدید اعلام کرد: دو حلقه آخر زنجیره فولاد یعنی تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد با اجرای این پروژها در استان کردستان کامل می‌شود و گام مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی استان برداشته خواهد شد.

محمدرضا احمدی افزود: در حال حاضر حدود ۳۶۰ نفر نیرو در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند که بیشتر آن‌ها را نیروهای بومی منطقه تشکیل می دهند. وی در خصوص پیشرفت کار اجرای طرح‌ها اظهار امیدواری کرد با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل پروژه و حمایت‌های جدی سهامداران و مسئولین، روند اجرا از سرعت بیشتری برخوردار شود.

احمدی همچنین یادآوری کرد: از جمله امتیازات این طرح‌ها، توجه به مسایل زیست محیطی در روند برنامه‌ریزی و اجرای کار بوده است. به‌عنوان مثال تأمین آب مورد نیاز هر دو پروژه از محل تصفیه پساب منطقه است که منبعی پایدار و سازگار با محیط زیست به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.