• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اهمیت و جایگاه والای عدالت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی

  • کد خبر : 73156
  • 19 تیر 1402 - 18:07
اهمیت و جایگاه والای عدالت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی

سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور تحقق این هدف والای قرآنی، پیشنهاد نامگذاری ۲۵ تیرماه را در سال ۱۳۷۰ به عنوان روز” تأمین‌اجتماعی” به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و با تصویب آن شورا، این روز به‌طور رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران “روز تأمین‌اجتماعی” نامگذاری شد که نشان از اهمیت و جایگاه والای عدالت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش و کارکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در امر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در تحقق عدالت اجتماعی و رفع فقر و نابسامانی اقتصادی از طریق بازتوزیع عادلانه درآمدها، حمایت از تولید و نیروی کار، کرامت‌بخشی به نیروهای مولد و… دارد.

سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور تحقق این هدف والای قرآنی، پیشنهاد نامگذاری ۲۵ تیرماه را در سال ۱۳۷۰ به عنوان روز” تأمین‌اجتماعی” به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و با تصویب آن شورا، این روز به‌طور رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران “روز تأمین‌اجتماعی” نامگذاری شد که نشان از اهمیت و جایگاه والای عدالت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش و کارکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در امر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در تحقق عدالت اجتماعی و رفع فقر و نابسامانی اقتصادی از طریق بازتوزیع عادلانه درآمدها، حمایت از تولید و نیروی کار، کرامت‌بخشی به نیروهای مولد و… دارد.

بسم الله الرحمن الرحیم

” لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ “
همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند. (آیه ۲۵ سوره حدید)


بر اساس آیات قرآن کریم، روایات و سیره ائمه معصومین (ع)، تحقق عدالت اجتماعی و تامین کرامت افراد در جامعه اسلامی یکی از اهداف اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مفهوم حیات طیبه به عنوان زندگی مطلوب انسانی به واسطه بازتوزیع درآمدهاست.

.سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور تحقق این هدف والای قرآنی، پیشنهاد نامگذاری ۲۵ تیرماه را در سال ۱۳۷۰ به عنوان روز” تأمین‌اجتماعی” به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و با تصویب آن شورا، این روز به‌طور رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران “روز تأمین‌اجتماعی” نامگذاری شد که نشان از اهمیت و جایگاه والای عدالت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش و کارکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در امر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در تحقق عدالت اجتماعی و رفع فقر و نابسامانی اقتصادی از طریق بازتوزیع عادلانه درآمدها، حمایت از تولید و نیروی کار، کرامت‌بخشی به نیروهای مولد و… دارد.

این روز به‌مثابه حرکتی نمادین و ملی در جهت ایجاد همگرایی و همدلی بین ارکان مهم کار و تولید و تحکیم روابط آنها که برگرفته از آموزه‌های دینی می‌باشد، شایسته گرامیداشت و تقدیر است. به‌همین مناسبت این روز فرخنده را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس‌جمهور محترم، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیئت امنای محترم، مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی،بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز،بیمه‌شدگان گرامی، کارفرمایان ارجمند و تمامی خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران سازمان متبوع  تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.
این سازمان در سه قلمرو بیمه ای، درمانی و اقتصادی فعالیت  می‌نماید و همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات متنوع  نقش اساسی تری را در حمایت از جامعه هدف و حرکت به سوی پیشرفت و آبادانی کشور و تحقق عدالت اجتماعی ایفاء نماید . به طوری که این سازمان بعنوان بزرگ¬ترین سازمان بیمه¬گر اجتماعی کشور قریب به (۴۶) میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی به عبارتی دیگر تقریباً (۵۳) درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد. سازمان متبوع  در بخش بیمه‌ای از طریق  (۵۵۸) شعبه، (۲۹۹) کارگزاری و (۲۶۹) شعبه اقماری ، در بخش درمان بواسطه (۷۹) بیمارستان (۷۳ بیمارستان ملکی و ۶ بیمارستان تحت پوشش هلدینگ درمان )،  (۵) دی‌کلینیک و (۳۱۵) درمانگاه عمومی و تخصصی و بیش از(۵) هزار مرکز درمانی دولتی و غیردولتی طرف قرارداد و در بخش اقتصادی وسرمایه گذاری مشتمل بر (۲۴۶) شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و (۱۵) شرکت و موسسه که صد در صد سهام آن متعلق به سازمان است، فعالیت می نماید. علاوه بر این، بانک رفاه کارگران به سازمان متبوع تعلق دارد و این بانک توانسته نقش موثری در توسعه صنعت ملی، ارتقای ارزش ذخائر بیمه شدگان و مستمری بگیران و حمایت از کارگران داشته باشد.
هیئت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی با توکل به ذات باریتعالی و همت و تدبیر مجموعه مدیران و کارکنان شریف سازمان ، سیاستهای کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأسی به فرمایشات معظم له پیرامون نظام تامین اجتماعی کارآمد ، عدالت بنیان،کرامت بخش و جامع را سرلوحه  اهداف و برنامه های سازمان قرار داده اند و بی شک در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. به طوری که با سرلوحه قراردادن بیانات ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت در گام نخست با ارزیابی وضع موجود و همچنین مطالعه افق پیش‌رو، اقدام به  سیاست‌گذاری، خط مشی ها و برنامه های اجرائی جهت نیل به اهداف متعالی سازمان تامین اجتماعی داشته است. 
در ادامه هیئت‌مدیره سازمان با محور قراردادن افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی،با حمایت از طرح‌هایی همچون: خلق منابع جدید و مصرف بهینه، خلق طرح‌های جدید بیمه‌ای، شناسایی پروژه‌های نوین کسب و کاری در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال، معماری سازمانی و هوشمندسازی، دستیابی به تامین‌اجتماعی دیجیتال و زیرساخت‌های مناسب، بهره‌گیری از هوش مصنوعی جهت افزایش کارکردهای سازمانی، ارتقای سطح خدمات و بهبود پاسخگویی به جامعه هدف، هم‌افزایی و همگرایی در شرکت‌های گروه تامین، ارتقای تعاملات سیستمی و اطلاعات با سایرنهادها، ارتقاء و بهبود تعاملات بین ارکان، صیانت از بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از سرمایه گذاریهای بین النسلی سازمان، تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و ارتقای سلامت اداری با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی را دنبال خواهد نمود و در این مسیر به یاری تک تک اعضای خانواده بزرگ تامین اجتماعی نیاز دارد که با اغتنام فرصت دست یاری شما عزیزان را طلب کرده و می‌فشاریم.
در پایان؛ بار دیگر فرارسیدن ۲۵تیر ماه را به تمامی برادران و خواهران گرامی،خانواده های معزز شهدا ،جانبازان و شهدای خدمت سازمان در مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن تجدید میثاق با آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ، امیدواریم در فرصت پیش رو بتوانیم از تمامی ظرفیتهای سازمان تأمین اجتماعی در جهت حکمرانی شایسته سازمان متبوع بهره برده و فصلی نو و امیدآفرین برای دفاع از حقوق اجتماعی همه آنهایی فراهم آوریم که طی نیم قرن اخیر به کارایی و اثر بخشی این سازمان دل بسته اند. انشاءالله.  

هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی
تیرماه ۱۴۰۲

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.