• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه خوارزمی

  • کد خبر : 72707
  • 13 تیر 1402 - 9:18
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه خوارزمی

به منظور تعامل، تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای توسعه تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه خوارزمی منعقد شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، طی نشستی با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه و دکتر علی حسن‌بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه خوارزمی به امضا رسید.
هدف از انعقاد این تفاهم‏نامه، ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به‌ منظور ارتقاء فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور عنوان شده است.
در نشست امضای این تفاهم‌نامه که روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور معاونین و مدیران ارشد دو مجموعه و به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه آغازی بر تعاملات و همکاری‌های علمی میان پژوهشکده بیمه با دانشگاه خوارزمی به ویژه دانشکده‌های مدیریت و علوم مالی این دانشگاه باشد.
دکتر عسگری، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای حمایت از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه خوارزمی در رشته‌های مرتبط با صنعت بیمه اعلام کرد. وی همچنین از مشارکت پژوهشکده بیمه در هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی مالی و بیم سنجی دانشگاه خوارزمی که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد خبر داد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برقراری ارتباطات بین‌المللی پژوهشکده با بیش از ۲۰ دانشگاه و موسسه بین‌المللی از ۱۲ کشور دنیا در یک سال گذشته افزود، این تعاملات در راستای واگذاری مسئولیت تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه به پژوهشکده و در قالب امضای تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری در تهران، مالزی و امارات متحده عربی، اعزام نمایندگان صنعت بیمه برای شرکت در دوره‌های آموزشی و همایش‌ها، برگزاری وبینارها و کارگاه‌های آموزشی و .. صورت گرفته است که تجربیات موجود در این زمینه نیز در زمینه همکاری‌های مشترک دو مجموعه قابل بهره‌برداری خواهد بود.
در ادامه دکتر علی حسن‌بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: دانشگاه خوارزمی با ۱۵ دانشکده، ۱۲ پژوهشکده، ۳ موسسه تحقیقاتی، ۵۵۳ عضو هیئت علمی و ۱۵ هزار دانشجو، در دو پردیس تهران و کرج فعالیت می‌نماید که نیمی از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تعدادی در دوره پسا دکترا و حدود ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی می‌باشند. در این دانشگاه ۲۶۳ رشته به عنوان رشته‌های پرکاربرد در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود و فعالیت‌ها و پروژه‌های بزرگ نظیر مگا پروژه‌های ملی در ابعاد مختلف نیز در این دانشگاه انجام می‌پذیرد.
دکتر حسن‌بیگی افزود، اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در بخش‌های مختلف بدنه دولت در حال خدمت هستند و اعضای هیئت علمی این مجموعه نیز آمادگی همکاری در حوزه فعالیت‌های پژوهشی را دارند. همچنین مرکز آموزش‌های آزاد این دانشگاه، علاوه بر ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)، دکترای مدیریت کسب و کار (DBA)، انواع دوره‌های آموزشی مورد نیاز در جهت رفع نیازهای کشور و جامعه را برگزار می‌نماید. دانشگاه خوارزمی همچنین در زمینه بورس صنعتی با سازمان‌های مختلف قرارداد همکاری دارد و  دانشجویان مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع را پرورش می‌دهد. و تمام تلاش این مجموعه این است که اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این مجموعه بتوانند بازوی پرتوانی برای دولت و کشور در راستای رفع چالش‌های موجود باشند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰ شرکت در دانشگاه خوارزمی افزود، اکثر این شرکت‌ها دانش‌بنیان هستند و این دانشگاه در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فعالیت‌های چشمگیری دارد.
رئیس دانشگاه خوارزمی به تعاملات گسترده این دانشگاه با بنیاد علمی اکو اشاره کرد و افزود، دانشگاه خوارزمی کانون ارتباط با کشور اتریش می‌باشد و تعاملات تمامی دانشگا‌های کشور با این کشور از طریق دانشگاه خوارزمی صورت می‌گیرد. همچنین شورای علم و فناوری سواحل مکران با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به دانشگاه خوارزمی واگذار گردیده است و این دانشگاه به عنوان کانون ارتباطی سواحل مکران نیز در حال فعالیت است. دکتر حسن‌بیگی تاکید کرد، دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه مادر در استان البرز، نظارت بر ۵۰ مرکز پژوهشی، پژوهشکده و پژوهشگاه را در این استان بر عهده دارد و از ظرفیت بالایی استان البرز برخوردار است که این ظرفیت‌ها می‌تواند در حوزه بیمه، فعالیت‌های پژوهشی و  رفع نیازهای صنعت می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی در تشریح ظرفیتهای ویژه دانشگاه خوارزمی و پژوهشکده بیمه در زمینه ارتباطات بین‌المللی گفت: دانشگاه خوارزمی دارای مجوز برگزاری تمامی رشته‌ها می‌باشد و مسئولیت گسترش دانشگاه بین‌المللی در سواحل مکران نیز به دانشگاه خوارزمی واگذار شده است. بر این اساس ضمن برگزاری رشته‌های بین‌المللی در دانشگاه خوارزمی می‌توان از ظرفیت‌های کشورهای همسایه در برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کرد و از این طریق رسالت دانشگاه خوارزمی و پژوهشکده بیمه در حوزه انتقال فرهنگ را نیز به انجام رساند.
در پایان این نشست، رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به واگذاری شورای علم و فناوری سواحل مکران به دانشگاه خوارزمی تاکید کرد چنانچه بتوان صندوق تامین مالی این پروژه را به سمت تکافل سوق داد، نوآوری ارزشمندی در صنعت بیمه خواهد بود.
شایان ذکر است، به موجب تفاهم‌نامه منعقد شده میان پژهشکده بیمه و دانشگاه خوارزمی، دو مجموعه در زمینه «انجام گزارش‏ها و طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی»؛ «تشکیل هسته‌های کارشناسی، گروه‏های تخصصی مشاوره‎ علمی و صنعتی، گروه‏های تبادل اطلاعات و تجربیات»؛ «اجرای دوره‎های آموزشی، حرفه‎ای و تخصصی مشترک اعم از داخلی و بین‏المللی»؛ «انتشار کتب، مقالات، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی»؛ «تألیف، تدوین و ترجمه منابع تخصصی، متون، کتب و اسناد علمی و طرح‌های پژوهشی»؛ «انتشار و تبادل اسناد و مدارک علمی، پیوند‏های اطلاع‌رسانی و استفاده از پایگاه‎های اطلاعاتی»؛ «نگارش پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی‌‌ارشد و رساله‏های دکتری»؛ «تبادل امکانات، آمار و داده‌ها»؛ «امور رسانه‏ای، تبادل اطلاعات و اطلاع‌رسانی رویدادها، اخبار و دستاوردها»؛ «بهره‌برداری متقابل ازپتانسیل‌های پژوهشی، آموزشی، ترویجی، مطالعاتی، اجرایی، فنی و تخصصی»؛ «برگزاری رویدادهای علمی، نمایشگاه‌های تخصصی، جشنواره‌ها و …»؛ «بهره‌گیری از اساتید، متخصصین، کارشناسان و پژوهشگران معرفی شده از سوی طرفین برای حضور در همایش‌های علمی، نشست‌های تخصصی و نظایر آن»؛ «معرفی مدرسان و اعضای هیأت علمی واجد شرایط برای تدریس دروس مورد نیاز»؛ «اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت بیمه و تکافل»؛ «طراحی و برگزاری آزمون‎های حرفه‎ای، عمومی و تخصصی مرتبط با بیمه»؛ «برگزاری دوره‏های کارآموزی و کارورزی»؛ «تبادل تجربیات در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مستندسازی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سازمان»؛ «طراحی، اجرا و توسعه محصولات نوین بیمه‏ای، محصولات مالی اسلامی، تکافل و تکافل اتکایی» همکاری خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.