• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی فولاد اکسین خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز

  • کد خبر : 80023
  • 17 آبان 1402 - 12:19
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی فولاد اکسین خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز

در راستای توسعه فناوری و ارتباطات صنعت و دانشگاه و همکاری های همه جانبه، تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی میان شرکت فولاد اکسین خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان؛ امروز سه شنبه (۱۶ آبان ماه) طی نشستی با حضور مدیرعامل، رئیس و عضو هیئت مدیره و معاونان شرکت و رئیس و معاونان دانشگاه شهید چمران اهواز، آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری های پژوهشی میان این ۲ مجموعه برگزار شد.

تلاش در جهت رشد و توسعه فناوری های نوین مرتبط با صنعت نورد و کاربردی کردن پژوهش های انجام شده، استفاده مطلوب از توانایی های دانشگاه و شرکت برای انجام پروژه های تحقیقاتی_کاربردی، طراحی و برگزاری همایش ها و نشست های مشترک علمی_پژوهشی، برگزاری کارگاه ها و دوره های پژوهشی در زمینه های مختلف علمی و فنی، همکاری در جهت ارتقاء سطح تحصیلی کارکنان شرکت، چاپ مقالات و کتب مشترک و پذیرش دانشجویان جهت گذراندن دوره های کارآموزی، کارورزی و دوره های کاری موقت و کوتاه مدت، از جمله مفاد و موضوعات این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه سه سال اعتبار دارد و در صورت توافق، امکان تمدید وجود دارد.

تفاهم‌ نامه مذکور به‌موجب ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و تجربی بین دانشگاه شهید چمران و شرکت فولاد اکسین خوزستان، به‌منظور بهره‌مندی طرفین از امکانات و توان فکری، تجربی، پژوهشی، کارگاهی و غیره برقرار شده و هدف اصلی آن، استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای افزایش بهره وری، رشد تولید، بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های مرتبط با نیاز صنعت فولادی به ویژه تولید ورق های عریض است.

فعالیت اصلی شرکت فولاد اکسین خوزستان، تولید انواع ورق های فولادی تا عرض ۴.۵ متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و منطقه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی است که در جهت اهداف مزبور ضرورت دارد.

یادآور می شود، دانشگاه شهید چمران اهواز پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲ یک تفاهم نامه همکاری به مدت سه سال با شرکت فولاد اکسین خوزستان منعقد کرده بود که بخش عمده ای از این تعامل و همکاری که همان تعامل بخش های صنعت و دانشگاه در زمینه های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی است، در تفاهم نامه جدید نیز آورده شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.