• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

انضباط‌بخشی مالی و استانداردسازی شاخص‌های عملکردی، اولویت بیمه دانا تا پایان برنامه راهبردی است

  • کد خبر : 84621
  • 11 بهمن 1402 - 17:54
انضباط‌بخشی مالی و استانداردسازی شاخص‌های عملکردی، اولویت بیمه دانا تا پایان برنامه راهبردی است

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره بیمه دانا، توسعه فروش بیمه‌نامه‌های خرد به‌ویژه آتش‌سوزی و ضابطه‌مند‌شدن بازدیدهای سلامت و دوره‌ای را از ضرورت‌های فعالیت‌های بیمه‌گری عنوان کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری عصر روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه سال‌جاری در جلسه شورای مدیران این شرکت که در محل سالن اجتماعات ساختمان سعدی برگزار شد، پیشاپیش ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه این شرکت، موفقیت‌های دو ساله اخیر را حاصل کار گروهی و تعامل مناسب ستاد و صف دانست.

وی در این نشست که رؤسای شعب سراسر کشور نیز به طور همزمان و مجازی در آن حضور یافتند، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی ارکان شرکت، به ویژه اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران ستادی، فنی، شعب و نیز شبکه فروش، انضباط‌بخشی مالی، استانداردسازی شاخص‌های عملکردی و توجه جدی به مدیریت ریسک را از اولویت‌های این شرکت تا پایان برنامه راهبردی اعلام کرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر در ۱۷ شاخص کلیدی، عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌ایم و توانستیم طبق برنامه راهبردی سه ساله شرکت حرکت کرده و کارنامه درخشانی در صنعت بیمه به ثبت برسانیم.
مدیرعامل بیمه دانا، ضمن مقایسه عملکرد دو ساله اخیر با ۴۸ سال گذشته، گفت: سهم این شرکت در دو سال گذشته نسبت به ۴۸ سال قبل، حدود ۸۱ درصد رشد داشته است و از حدود ۷/۷ درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته که اتفاق کم‌نظیری در صنعت بیمه به‌شمار می‌آید و همگی ناشی از اجرای سیاست توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک است.
دکتر رضا جعفری در ادامه با اشاره به کاهش معنادار نسبت و ضریب خسارت طی دو سال اخیر تشریح کرد: آمارهای ارائه‌شده حاکی از این است که شرکت در مسیر درست و صحیحی حرکت کرده و موفق شده است در شاخص‌های عملکردی خود، رکوردهای تازه‌ای در صنعت بیمه ثبت کند.
وی همچنین افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها، کسب حاشیه سود مناسب، افزایش سرانه تولید حق بیمه و دارایی‌های شرکت و تسویه بیش از ۹/۸ همت از دیون مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ را یادآور شد و بار دیگر با تأکید بر رعایت انضباط‌بخشی مالی، تصریح کرد: برآورد دقیق خسارات و شفاف‌سازی مالی بر اساس واقعیت‌های موجود، همچنین مدیریت بهینه‌ نسبت مطالبات از جمله تکالیفی است که باید تا پایان سال با نظارت و هماهنگی مدیران ستادی، از سوی رؤسای شعب اجرا شود.
مدیرعامل بیمه دانا، دقت و نظارت بر پیگیری وصول مطالبات نمایندگان از بیمه‌گذاران، به‌خصوص در بیمه‌نامه‌های خرد را مورد تأکید قرار داد و از مدیران ستاد و صف خواست تا ضمن تقویت و توسعه فروش بیمه‌نامه‌های خُرد به‌ویژه آتش‌سوزی، بازدیدهای سلامت و دوره‌ای بیمه‌نامه‌های کلان را نیز با جدیت پیگیری و اجرا کنند.
دکتر رضا جعفری در بخش پایانی اظهارات خود، با تقدیر و تشکر از همه‌ همکاران شرکت، افزایش تعامل و همدلی و دوری‌جستن از حاشیه‌ها را از ضرورت‌های تداوم موفقیت‌های اخیر برشمرد و گفت: امیدوارم در سایه افزایش تلاش همکاران، تا پایان سال‌جاری شاهد اتفاقات خوب و مثبت دیگری برای شرکت بزرگ بیمه دانا باشیم.
در این نشست همچنین دکتر احمد جوادی‌پور قائم‌مقام مدیرعامل بیمه دانا نیز طی سخنانی، ضمن تشریح عملکرد ۱۰ ماهه اخیر شرکت، به تحلیل وضعیت صورت‌های مالی و سود و زیان آن پرداخت و با اشاره به شاخص‌های مالی تأثیر‌گذار بر ترازنامه شرکت، خواستار تبیین سیاست‌های لازم به منظور تعیین دقیق خسارات معوقه‌ بیش از پنج سال شد.
وی، وصول مطالبات را از شاخصه‌های شفافیت صورت‌های مالی دانست و از رؤسای شعب خواست ضمن بازیابی پرونده‌ها و پیگیری وصول مطالبات، با نظارت بیشتر از پرداخت خسارات مضاعف جلوگیری کنند.
دکتر احمد جوادی‌پور، آمادگی این شرکت برای صدور الکترونیکی بیمه‌نامه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، بیمه‌نامه‌های اماکن اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش به زودی، به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد و در فاز دوم آن نیز منازل مسکونی فرهنگیان از این طریق تحت پوشش بیمه دانا قرار خواهد گرفت.
قائم‌مقام مدیرعامل بیمه دانا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کارکنان ستاد و صف و شبکه فروش که زمینه‌ی کسب موفقیت‌های اخیر این شرکت را فراهم کردند، خواست تا ضمن پیگیری روند وصول مطالبات، نسبت به شفاف‌سازی صورت‌های مالی نیز اقدام لازم را به عمل آورند.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.