• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 78606
  • 22 مهر 1402 - 16:00
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳

دومین بیشینه درآمدها و سود عملیاتی سه‌ماهه سوم که به طور عمده از فروش لوازم خانگی و راه‌کارهای اتومبیل حاصل شده است.

ال‌جی الکترونیکس نتایج اولیه گزارشات مالی خود در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

ال‌جی الکترونیکس درآمد تلفیقی خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را معادل ۷/۲۰ تریلیون وون کره جنوبی (KRW) و سود عملیاتی خود را معادل  ۷/۹۹۶ میلیارد KRW گزارش کرد که هر دوی این مقادیر رکورددار دومین بیشترین سود عملیاتی سه‌ماهه سوم این شرکت تا کنون هستند.

ال‌جی با محوریت تجارت لوازم خانگی به عنوان کسب و کار عمده خود در کنار تجارت راه‌کارهای خودرویی که موتور رشد آینده این شرکت خواهد بود علی‌رغم رکود اقتصادی و کاهش بلند مدت در میزان تقاضا به رشد کیفی تجارت خود ادامه داده است. سود عملیاتی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته و همچنین نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تلاش‌های ال‌جی در راستای ارتقاء سبد تجاری خود برای گسترش سهم تجارت‌های B2B این شرکت شامل قطعات اتومبیل و سیستم‌های HVAC بر مبنای درک عمیق و تجربه مشتری غنی حاصل از سال‌ها فعالیت در زمینه تجارت مستقیم با مصرف‌کننده نیز از دیگر عوامل رشد مداوم ال‌جی هستند.

ال‌جی علاوه بر رشد سریع در تجارت B2B، به صورت مداوم تجارت B2C خود را نیز از طریق تلفیق محصولات با محتوا و خدمات و همچنین توسعه خطوط تولید پر تقاضا بر مبنای مزایای رقابتی محصولات پریمیوم مانند تلویزیون‌های LG OLED و LG Objet Collection تقویت می‌کند.

ویلیام چو مدیرعامل ال‌جی در ماه جولای چشم‌انداز آینده خود شامل ایجاد ارزش‌های مشتری، تضمین فرصت‌های رشد آینده و تغییر ماهیت این شرکت به یک شرکت راه‌کارهای زندگی هوشمند که با اتصال فضاها و تجربه‌های کاربری چیزی فراتر از تجربه کاربری لوازم خانگی ارائه می‌کند را اعلام کرد. نتایج مثبت سه‌ماهه سوم علی‌رغم رکود اقتصادی موجود و حفظ سرعت رشد به خوبی نشان می‌دهد که تغییرات سبد تجاری برای نیل به چشم‌انداز آینده ال‌جی به آرامی در حال پیشرفت هستند.   

ال‌جی همچنین به طور مداوم در راستای بهبود ساختار تجاری و اعمال تحول دیجیتال در سراسر این شرکت برای ایجاد نوآوری در تجربه‌های کاربری تلاش می‌کند. نتیجه این تلاش‌ها در به حداکثر رسیدن بهره‌وری کل ارزش زنجیره شامل خرید، تولید، لجستیک و فروش مشهود است.   

شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی با راه‌کارهایHVAC  خود رشد چشمگیری در بخش B2B داشته است. این شرکت قصد دارد در پاسخ به تقاضای روز افزون محصولات سازگار با محیط زیست و کم‌مصرف در اروپا و آمریکای شمالی تجارت کولرهای گازی مجهز به پمپ حرارتی و ESS خود را گسترش دهد. همچنین سری LG ThinQ UP 2.0  یک نوآوری راه‌اندازی شده در سه‌ماهه سوم در راستای خانه هوشمند است که با تلفیق لوازم خانگی و خدمات عضویت، از همان ابتدا مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و تغییر پاردایم لوازم خانگی را رهبری می‌کند.   

شرکت راهکارهای تجهیزات  اتومبیل ال‌جی سرعت رشد بالای خود در سه‌ماهه سوم را با حجم سفارشات معوقه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۱۰۰ تریلیون وون کره جنوبی برسد و مدیریت زنجیره تأمین پایدار حفظ کرده و حتی شتاب بیشتری گرفته است. در زمینه سودآوری نیز اثر اقتصادی حاصل از گسترش فروش مشاهده می‌شود. انتظار می‌رود برای اولین بار در سال جاری فروش سالانه این شرکت به بیش از ۱۰ تریلیون وون کره جنوبی برسد. ال‌جی همچنین در واکنش به رشد تقاضای تبدیل به خودروهای برقی از سوی مصرف‌کنندگان عمده جهانی، به تأسیس مراکز تولیدی منطقه‌ای سرعت بخشید.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی با ادامه رشد تجارت محتوا و خدمات به تغییر تجارت خود از یک کسب و کار محصول-محور به یک پلتفرم رسانه و سرگرمی شتاب داده است. تا به امروز این شرکت علاوه بر گسترش همکاری با مجموعه متنوعی از تولیدکنندگان محتوا، اخیراً برای گسترده‌تر کردن تجربه محتوای مشتریان به‌روزرسانی سیستم‌‌های عامل‌ تلویزیون‌ها را آغاز کرده است که اقدامی بی‌سابقه در تاریخ صنعت به شمار می‌رود. تخمین زده شده است که تعداد تلویزیون‌های مجهز به webOS ، که بستر تجارت محتوا و خدمات است، تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیون دستگاه برسد.  

شرکت راه‌کارهای تجاری ال‌جی ضمن ادامه نوآوری در تجربه کاربری با سری‌های محصولات پریمیوم IT خود نظیر نمایشگرهای تجاری و لپ‌تاپ‌های تاشو که راه‌کارهای شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌دهند به سرعت در حال تقویت رشد تجارت شارژر خودروهای برقی که یکی از موتورهای رشد جدید ال‌جی است می‌باشد.

این ارقام سود تلفیقی آزمایشی بر اساس استانداردهای گزارشات مالی بین‌المللی – کره جنوبی (K-IFRS)‌ است که به عنوان خدماتی به سرمایه‌گذاران ال­جی الکترونیکس قبل از اعلام نتایج نهایی درآمد از جمله سود خالص، ارائه می شود. جزئیات مربوط به هر بخش در اواخر ماه جاری به‌صورت رسمی اعلام خواهند شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.