• امروز : شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

1

امیدواریم سال آینده بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند/ شرکت های دانش بنیان بر روی کیفیت و کاهش قیمت محصول محصول اثرگذار هستند

  • کد خبر : 57391
  • 10 آبان 1401 - 10:30
امیدواریم سال آینده بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند/ شرکت های دانش بنیان بر روی کیفیت و کاهش قیمت محصول محصول اثرگذار هستند

هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران حوزه صنعت خودرو افتتاح و آغاز به کار کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، با حضور منوچهر منطقی، معاون حمل‌ و‌ نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیران عامل شرکت های قطعه ساز و اعضای انجمن قطعه سازان صنفی و همگن کشور، هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران افتتاح شد.

معاون حمل و نقل وزیر صمت پس از افتتاح و در بازدید از سالن قطعه سازان گروه خودروسازی سایپا گفت: وزارت صمت در حوزه قطعه سازی سه برنامه اصلی و مهم را دنبال می کند. اول به دلیل اینکه ظرفیت های خودروسازی با ظرفیت تولید قطعه سازی هماهنگ نیست لذا برای قطعه سازان علاوه بر افزایش کیفی قطعات، افزایش ظرفیت تولید هم مورد نظر است.

منطقی افزود: برای رسیدن به سرعت و دسترسی به محصولات جدید، بخشی از طراحی قطعات به قطعه سازها انتقال داده شده است چرا که در گذشته قطعه سازها بر اساس خواست خودروساز قطعه مورد نیاز را تولید می کردند و اکنون قطعه سازها در حال تجمیع برای انجام طراحی و توسعه محصول هستند.

او تاکید کرد: این عملکرد دو فایده دارد و باعث ارزان ترشدن محصول نهایی و همچنین افزایش کیفیت محصول می شود و برهمین اساس قطعه سازها باید با هم مجموعه ای واجد شرایط برای این موضوع تشکیل دهند.

معاون حمل و نقل وزیر صمت افزود: بحث مهم بعدی حرکت شرکت های قطعه ساز به سمت دانش بنیان شدن است چراکه قطعه سازها تا کنون با تولید قطعات پیچیده کمتر درگیر بودند و عمدتا قطعاتی تولید می کردند که فناوری متوسطی دارا بود و بر این اساس قطعا با استفاده از قانون جهش تولید دانش بنیان در نمایشگاه بعدی اثرات دانش بنیان شدن قطعه سازها را خواهیم دید.

در این بازدید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم با بیان اینکه نمایشگاه قطعه سازی از مهمترین نمایشگاه هایی است که در ایران برگزار می شود گفت: خوشبختانه با همراهی و همت شرکت های قطعه ساز امسال در سایپا به رکورد تولید خیلی خوبی رسیدیم.

او افزود: در حال حاضر تولید محصولات در سایپا کاملا داخلی سازی و بدون CKD و مونتاژکاری است و با ساخت داخل بیش از ۹۰ درصد در حال انجام است.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه در بحث اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو، تولید قطعه به صورت مشترک انجام می شود گفت: با این شرایط سرباره های موجود در قطعه سازی کاهش می یابد و باعث کاهش هزینه تولید خواهد شد.

 او تاکید کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار شرکت های دانش بنیان حضور دارند و این شرکت ها از دانش فراتر رفته اند و به سمت تولید در حرکت هستند و خوشبختانه ۴۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم سال آینده بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند چراکه این شرکت های دانش بنیان می توانند بر روی کیفیت محصول اثرگذار باشند و باعث کاهش قیمت محصول شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نزدیک به ۵ ماه است که تولید در سایپا روند عادی دارد و با بالاترین ظرفیت و راندمان ۹۸ درصد، تولید روزانه انجام می شود. از ابتدای سال تا کنون ۲۸۹ هزار خودرو تحویل مشتریان شده است و ۵۵ هزار خودرو نیز تکمیل شده که ۴۰ هزار دستگاه از آن شماره گذاری شده و در فرآیند تحویل مشتری است. البته به دلیل زیر ساخت حمل جاده ای دچار تاخیر در تحویل هستیم.

او با اشاره به عرضه قطعات در بازار و حضور سایپا در بازار افترمارکت گفت: حجم مالی بازار لوازم یدکی در ایران بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در طول سال است و سهم سایپا در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بوده و هدف گذاری امسال رسیدن  به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان سهم بازار است.

تیموری تصریح کرد: در حدود ۲۶ میلیون دستگاه خودرو در جاده های کشور در حال تردد هستند و فقط ۲ میلیون دستگاه از آن تحت گارانتی هستند و در شبکه خدمات پس از فروش از قطعات نمایندگی ها استفاده می کنند و ۲۴ میلیون خودرو به هرجایی برای تامین قطعه مراجعه کنند و در صورت نداشتن دانش مناسب و استفاده از قطعات بی کیفیت باعث ایجاد حوادث خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف سایپا از عرضه قطعات استاندارد در بازار جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت در بازار است گفت: در سال جاری با عرضه این حجم قطعات استاندارد به بازار فعالیت خوبی داشته ایم و هدف گذاری برای سال بعد رسیدن به ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه لوازم یدکی اصلی است که با این شرایط قیمت و کیفیت مناسب قطعات را تامین خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.