• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

امکان صدور چک موردی در شعب بانک دی

  • کد خبر : 49481
  • 18 تیر 1401 - 12:49
امکان صدور چک موردی در شعب بانک دی

بانک دی امکان صدور چک موردی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط‌عمومی بانک دی؛ امکان صدور چک موردی از طریق سامانه صیاد به عنوان محصول جدید بانکی بر اساس اصلاحیه ‎قانون صدور چک و دستورالعمل صدور چک‌ موردی ابلاغی بانک مرکزی در شعب بانک دی فراهم شد.چک موردی یکی از انواع چک است که در قانون اصلاح قانون صدور چک به آن دسته از افرادی تعلق می‌گیرد که فاقد دسته چک هستند و یا به هر دلیلی نیازی به دسته چک ندارند اما مایل هستند برخی تعهدات خود را به صورت موردی از طریق چک ایفا کنند.

بر اساس این گزارش مشتریان بانک دی می‌توانند برای دریافت چک موردی با مراجعه به شعب این بانک و ارائه کارت ملی و شناسنامه، ارائه مستندات شغلی، ارائه آدرس دقیق محل کار و محل سکونت، افتتاح حساب جاری، تکمیل فرم درخواست و نداشتن هرگونه سوءسابقه در سیستم بانکی مانند چک صیاد، برای هر برگ چک موردی خود از سامانه صیاد شناسه یکتا بگیرید.افراد متقاضی چک موردی، باید حساب جاری بدون دسته چک داشته باشند و چک موردی صرفاً به افراد حقیقی و حقوقی و حساب‌های انفرادی اختصاص می‌یابد و تخصیص چک موردی به حساب‌های اشتراکی ممنوع است.

متقاضی در هر بار تقاضا می‌تواند دو فقره چک موردی را از کل شبکه بانکی دریافت کند. چک موردی به صورت سالیانه سقف دارد و هر شخص متقاضی چک موردی در سال می‌تواند حداکثر پنج فقره چک موردی از شبکه بانکی دریافت کند. اعطای چک موردی به مشتری تا قبل از تعیین تکلیف چک‌های موردی قبلی اعطایی به وی در سامانه صیاد یا ارائه آن‌ها به بانک، ممنوع است.

همچنین بر اساس قانون جدید، چک موردی قابلیت ضمانت و یا انتقال به اشخاص ثالث و ارائه برای امور وثیقه‌گذاری ندارد و تسویه آن نیز منوط به ثبت مشخصات آن و نیز ثبت عملیات تسویه آن در سامانه صیاد است.دارنده چک موردی می‌تواند آخرین وضعیت صادرکننده چک موردی شامل سابقه چک برگشتی در سه سال اخیر و میزان تعهدات چک‌های تسویه نشده را از طریق سامانه صیاد استعلام کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=49481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.