• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فولاد مبارکه و بانک تجارت

  • کد خبر : 75021
  • 19 مرداد 1402 - 10:33
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فولاد مبارکه و بانک تجارت

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فولاد مبارکه و بانک تجارت با حضور مدیران عامل و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد.

فولاد مبارکه و بانک تجارت، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. طی این تفاهم‌نامه که به امضاء محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولادمبارکه و هادی اخلاقی فیض آثاری مدیرعامل بانک تجارت رسید گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بانکی در دستور کار قرار گرفت.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولادمبارکه در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: طی دو سال گذشته، جلسات متعددی میان مدیران فولادمبارکه و بانک تجارت برگزار شده و در این مدت همکاری‌های خوبی میان دو طرف شکل گرفته است.

وی گفت: این همکاری‌ها براساس مدلی متفاوت نسبت به گذشته و براساس میزان خدمات بانک‌ها به فولاد مبارکه طراحی شده است که در همین راستا بانک تجارت بر اساس این مدل، خدمات خوبی را به این شرکت ارائه نموده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی منجر به ارتقاء همکاری‌های فیمابین شده و آمارهایی که در این زمینه موجود است نشان از افزایش همکاری‌ها میان این دو مجموعه است و امیدواریم امضاء این تفاهم‌نامه، باعث ایجاد بسترهای بیشتری برای خدمترسانی به صنعت و اقتصاد کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه با رشد چشمگیری به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید و برنامه‌ریزی برای امسال نیز چیزی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان از عزم جدی فولاد مبارکه برای توسعه زیرساخت‌های کشور است.

طیب‌نیا عنوان کرد: امروز پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه نظیر نیروگاه سیکل ترکیبی به نقطه خوبی رسیده و فاز اول آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌های دیگر مانند نیروگاه خورشیدی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و نصب پنل‌های آن در دستور کار قرار گرفته که همه این‌ها نیازمند تزریق نقدینگی هستند.

وی بیان کرد: انتظار فولاد مبارکه از بانک‌ها به ویژه بانک تجارت، تسهیل‌گری هرچه بیشتر این مجموعه‌ها در تعاملات و در نظر گرفتن منافع صنعت کشور در تصمیم‌گیری‌های کلانی است که در سیستم بانکی کشور گرفته شده و بانک‌ها نیز در جلسات آن حضور دارند.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولادمبارکه در حاشیه این جلسه نیز در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بانک‌ها یکی از شرکای تجاری کسب‌وکار فولاد مبارکه هستند که این فعالیت‌ها براساس تعاملات میان طرفین توسعه می‌یابد. بانک تجارت طی دو سال گذشته رشد خوبی را در توسعه همکاری‌ها داشته و در حوزه فروش محصولات، خرید، واردات، صادرات و سایر قسمت‌ها از طریق شبکه بانکی این همکاری‌ها ادامه دارد.

وی گفت: امیدواریم طی این جلسات و با انعقاد این تفاهم‌نامه‌، موانع و چالش‌های پیش رو حل شده تا با ارائه راهکارهای جدید برای استفاده بهتر از شبکه بانکی، تسهیل‌گری‌های لازم صورت پذیرد. در جلسه امروز نیز راهکارهای خوبی پیشنهاد شد تا بتوانیم در شرایط کنونی، از امکانات موجود برای پیشبرد اهداف فولاد مبارکه استفاده‌ بهینه‌ای را ببریم.

نقش مؤثر فولاد مبارکه در توسعه زیرساخت‌های کشور

هادی اخلاقی فیض آثاری مدیرعامل بانک تجارت نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌هایی که حول محور نشست‌های مشترک انجام شده اظهار کرد: بانک تجارت طی دو سال گذشته، همکاری‌های سازنده‌ای را با فولاد مبارکه به عنوان یکی از بنگاه‌های مهم و تأثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور شروع کرده و امیدواریم این همکاری‌ها روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که امروز خبرهای خوبی در زمینه تکمیل طرح‌های توسعه فولادمبارکه از جمله تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی این شرکت در مدتی کوتاه و افتتاح قریب‌الوقوع آن را می‌شنویم و امیدواریم بانک تجارت در همکاری با فولادمبارکه بتواند در خدمت به اقتصاد کشور نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل بانک تجارت خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی نظیر پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی از جمله پروژه‌های بزرگ ملی است که با حضور مؤثر فولاد فولادمبارکه می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند..

وی در حاشیه این برنامه نیز در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: همکاری‌ها میان فولادمبارکه و بانک تجارت به ویژه در سال گذشته طبق آمارها و گزارشات ارائه شده به صورت چشمگیری افزایش یافته است. این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف نظیر توسعه‌های گروه فولادمبارکه در حال پیگیری است که به لطف الهی مجموع اقدامات انجام شده مورد رضایت طرفین است.

هادی اخلاقی فیض آثاری گفت: امیدواریم با توجه به پروژه‌های بزرگ و تعیین‌کننده‌ای که فولاد مبارکه طی دو سال گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ و ابعاد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد رشد و رونق تولید و مهار تورم را با حمایت از این شرکت به نوبه خود محقق کنیم تا این شرکت به عنوان یک بازیگر ملی در اقتصاد کشور، به اهداف خود برای اعتلای اقتصاد و صنعت کشور برسد.

منبع خبر: ایراسین

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.