• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سایپا و دانشگاه شهید بهشتی تهران با هدف دستیابی به خودکفایی علمی/ تولید خودروهای برقی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی/ رضایت مردم از خودروهای سایپا افزایش قابل توجهی خواهد یافت

  • کد خبر : 75393
  • 25 مرداد 1402 - 11:24
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سایپا و دانشگاه شهید بهشتی تهران با هدف دستیابی به خودکفایی علمی/ تولید خودروهای برقی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی/ رضایت مردم از خودروهای سایپا افزایش قابل توجهی خواهد یافت

گروه خودروسازی سایپا در راستای پیوند دانشگاه و صنعت،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه شهید بهشتی تهران امضاء کرد و قرار شد از پتانسیل علمی این دانشگاه برای تولید خودروهای برقی و ساخت قالب‌ها،‌ پروژه های مشترکی تعریف شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپا نیوز، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ابراز خرسندی از حضور اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در سایپا و بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا، گفت: گروه سایپا با همراهی دانشگاه‌های سراسر کشور و هماهنگی که صورت گرفته از سال جاری قصد دارد، هزار نفر از متقاضیان رشته‌های مکانیک، برق و الکترونیک، متالوژی، صنایع، کامپیوتر و شیمی که مرتبط با صنعت هستند را بورسیه کند و سال آینده نیز در رشته‌های حسابداری، مالی و مدیریت پذیرش خواهیم داشت.

او با بیان اینکه جذب نیروی کارشناس از طریق دانشگاه‌ها در سایپا انجام خواهد شد، افزود: از امسال رشته های مورد نیاز گروه سایپا از طریق دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد که یکی از شرکت‌های گروه سایپا به صورت آزمایشی انتخاب تا سیستم “مدیریت کارخانه” برای آن طراحی و اجرا شود و در صورت نهایی شدن این پروژه و تبدیل آن به نرم افزار برای سایر شرکت‌های گروه انجام شود.

او افزود: با توجه به‌ مباحث آلایندگی و  تامین سوخت، باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم،‌لذا برای تولید خودروهای هیبرید برقی و کامل برقی می‌توان با دانشکده‌های برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی تهران برنامه مشترک تعریف کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه گروه سایپا، برنامه واردات سه مدل خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهارداشت: در کنار واردات،‌ مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا در حال طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی است؛‌از اینرو می‌توان در حوزه ساخت قالب‌ها و تولید بدنه، پروژه مشترکی را با دانشگاه شهید بهشتی تعریف کنیم.

همچنین رضا آقا میری،‌ رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا و فعالیت‌های که در این مجموعه صورت می‌گیرد، گفت: مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا بسیار پیشرفته است و مهندسان ارزشمندی در این بخش فعال هستند،‌ لذا این امر نوید اتفاق‌های بسیار خوبی را برای صنعت خودرو می‌دهد.

او یادآور شد: گروه خودروسازی سایپا در راستای پیوند صنعت و دانشگاه به دنبال،‌ همکاری مشترک با دانشگاه های کشور است و در این خصوص قدم های بزرگی برداشته شده است. به جرات می توان گفت که اکثر دانشگاه‌های صنعتی و به نام کشور با گروه خودروسازی سایپا در ارتباط هستند و پروژه‌های مشترکی در جهت ارتقاء و پیشرفت صنعت خودروی کشور تعریف شده است. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: بورسیه دانشجویان دانشگاه‌ها، توسعه همکاری‌های مشترک و برگزاری جلسات تخصصی انگیزه‌ای شد تا حضور پررنگ در گروه خودروسازی سایپا داشته باشیم. 

او افزود: از آنجا که فعالیت گروه خودروسازی سایپا بر پایه علم و دانش است و تمام پروژه‌های این مجموعه با حضور متخصصان عملیاتی می‌شود، آینده بسیار روشن و درخشانی در بخش‎های مدیریت،‌ کیفیت،‌ بهره‌وری، بازاریابی و مهندسی برای این خودروساز متصور هستیم. ادامه روند توسعه‌ای که گروه سایپا در پیش گرفته گویای آن است که طی سال‌های آینده رضایت مردم از خودروهای داخلی به خصوص محصولات سایپا افزایش قابل توجهی خواهد یافت. 

او با بیان اینکه تفاهم نامه امضا شده بین دانشگاه شهید بهشتی تهران و گروه خودروسازی سایپا، مسیر همکاری‌های مشترک را هموار می‌کند،‌ گفت: از سال‌های گذشته تاکید شده بود که دانشگاه و صنعت،‌ باید همکاری داشته باشند، ‌اما این امر محقق نشد،‌ ولی اکنون می بینیم که گروه خودروسازی سایپا در این بخش پیش قدم شده و سعی کرده که برای توسعه صنعت خودرو، از توان علمی دانشگاهیان استفاده کند. 

گفتنی است،‌ با هدف دستیابی به خودکفایی علمی و برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و همچنین با نگاه تجاری‌سازی نتایج پژوهش و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی آموزشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در موسسات فناور دانش بنیان و نوآور، گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه شهید بهشتی تهران تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.