• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

اقدامات ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم

  • کد خبر : 75804
  • 31 مرداد 1402 - 17:02
اقدامات ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم

مراسم تجلیل از آزادگان سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی و منتخبی از آزادگان بازنشسته و شاغل در این سازمان در محل ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در این مراسم ضمن تقدیر از سازمان تامین اجتماعی به خاطر برگزاری این مراسم و گرامیداشت مقام آزادگان شریف این سازمان، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه تأمین‌اجتماعی قدم‌های ارزشمندی برداشته شده که شایسته تقدیر است. اولاً دولت با تادیه بدهی ۱۸۰ هزار میلیاردی به سازمان تأمین‌اجتماعی، زمینه تسویه بدهی کلان این سازمان به نظام بانکی را تدارک کرد و نظام بانکی با این تسویه حساب توانست به وضع خود سامان دهد. ثانیاً منابع حاصل از این تأدیه بدهی صرف تزریق منابع به بانک رفاه شد که این اقدام زمینه‌های کمک به بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی را فراهم کرد که در نهایت رفع موانع تولید و رونق کسب و کارها را به دنبال خواهد داشت.

وی با ابراز خرسندی نسبت به صرفه‌جویی ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از کنترل مصارف در طی دو سال اخیر در سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: یکی از کارهای مهمی که باید در کشور نسبت به آن اهتمام شود همین کنترل مصارف و جلوگیری از هدررفت منابع است. سطح آسیب کشور ما از این جنبه بسیار جدی است و لازم است که مدیران ما و قانونگذاران ما نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با تقدیر از اقدامات سازمان در جهت اضافه شدن حدود ۲ میلیون بیمه‌شده جدید، اظهار داشت: افزایش سطح پوشش بیمه‌ای حداقل از دو جنبه، اقدام بسیار مفیدی است. اولاً اینکه توانستید در مدت کمتر از دو سال دامنه ارائه خدمات خود را گسترش دهید و به دو میلیون نفر افراد جدید ارائه خدمت کنید، این قابل تقدیر است. ثانیاً افزایش تعداد بیمه‌شدگان باعث افزایش درآمد سازمان می‌شود که در پایداری منابع سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار مؤثر است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی ظرفیت بالایی برای مشارکت در رشد اقتصادی کشور دارد، گفت: شستا ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی است که اگر بتوانیم سطح بهره‌وری آن را افزایش دهیم، علاوه بر کمکی که به اقتصاد کشور می‌شود، تأمین‌اجتماعی می‌تواند بخش قابل توجهی از تعهدات ماهانه خود را با استفاده از درآمدی که از شستا حاصل می‌شود، تأمین کند. کار بسیار دشواری است اما یکی از مهم‌ترین قدم‌ها به سمت یک افق رشد، ارتقای سطح بهره‌وری منابع در سازمان تأمین‌اجتماعی است.
امام جمعه موقت تهران، مسئله سن بازنشستگی را یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و افزود: اقدامات درست در این حوزه می‌تواند به افزایش کارآمدی نظام کمک شایانی کند. چه ما مدیران و کارکنان لایق را درست در هنگام  شکوفایی و در سنی که می‌توانند بهترین خدمات را به کشور ارائه کنند، بازنشسته می‌کنیم. دولت و مجلس باید در این‌باره اقدام کنند و با فکر و تأمل، طرحی نو در اندازند.
وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح مدیریت کشور گفت: الحمدلله ایران عزیز ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، علمی و … صاحب اقتدار است و باید از این اقتدار در جهت افزایش سطح مدیریتی کشور استفاده کرد. ما در این خصوص مشکلاتی داریم که باید با همکاری و همدلی نهادها و دستگاه‌های فعال در کشور در این زمینه کاری کنیم تا سطح مدیریتی کشور ارتقا یابد و مشکلات و موانع پیش روی کشور برداشته شود.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر این‌که دوران اسارت آزادگان عزیز یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ ایران و جهان است، گفت: برادر بزرگوار ما می‌فرمود که یکی از پرسش‌های صلیب سرخ جهانی از ما این بود که چرا از اردوگاه‌های شما هیچ ناهنجاری اخلاقی بیرون نمی‌آید؟ می‌گفتند که ما همه اسارتگاه‌های جنگ جهانی اول و دوم را دیده‌ایم، مجهزترین زندان‌های امروز اروپا و امریکا را دیده‌ایم، در همه افسردگی، خودکشی و انواع ناهنجاری‌ها رواج دارد و اساسا اسارتگاه‌ها جایگاه نهادینه شدن انواع ناهنجاری‌ها و اختلافات فکری و سیاسی و اعتقادی است، اما در اسارتگاه‌های اسرای ایرانی چنین مواردی دیده نمی‌شود؟
وی افزود: به نظر من دلیل این امر آن بود که تلاش شد که در این اسارتگاه‌ها عقل و علم حکمفرما باشد. چنانکه برادر بزرگوار ما مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی فرد می‌فرمود در آن دوره ما یک تصمیم اشتباه نگرفتیم که بعدها موجب پشیمانی ما شود. لذا اسارتگاه تبدیل شد به یک نهاد قدرت‌آفرین و تنها مسئله‌ای که در اسارتگاه‌های ما مطرح نبود، برخلاف دیگر اسارتگاه‌ها در تاریخ، مسئله زمان پایان جنگ بود. اسارت با این ویژگی‌ها قطعه‌ای از بهشت بود و آزادگان عزیز ما با علم و عقل و صبر و… جهنم صدام را به بهشت تبدیل کردند.
بر اساس این گزارش، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ آزادگان خصوصاً آزادگان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رهبر انقلاب امسال در حرم مطهر امام خمینی (ره) دو مؤلفه بسیار مهم ایمان به مکتب حضرت امام و امید به راه امام را مطرح کردند که امروز الگوی عملی ما در این حوزه همین آزادگان عزیز هستند که ما امروز در خدمتشان هستیم.
وی با اشاره به اینکه آزادگان عزیز نماد استقامت و امیدواری هستند، اظهار داشت: امروز اگر ما مدیران جمهوری اسلامی از این آزادگان سرافراز الگو بگیریم و تجربیات آنها در زمان اسارت را بشنویم، می‌توانیم اقدامات بسیار خوبی را رقم بزنیم. بنابراین باید در کنار تجلیل‌های این چنینی تلاش کنیم که پای تجربیات آنها بنشینیم و تلاش کنیم که از این تجربیات یک الگوی عملی استخراج کنیم و از این طریق بر مشکلات مدیریتی کشور غلبه کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که این ایمان به راه و امید به آینده الحمدلله در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۰ که ما مسئولیت سازمان را از دولت قبل تحویل گرفتیم، برای پرداخت تعهدات از بانک استقراض می‌شد اما امروز به‌واسطه همین ایمان به مکتب و امید به آینده و با همراهی دولت مردمی و مجلس انقلابی، طی ۵ ماه گذشته برای انجام تعهدات ۴۰ هزار میلیارد تومانی هر ماه، یک ریال استقراض از نظام بانکی نداشتیم.
موسوی در ادامه گفت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی مفتخریم که ۵۱۰ همکار آزاده داریم که از این تعداد حدود ۴۸۰ نفر بازنشسته شده‌اند و حدود ۳۰ نفر همچنان در سازمان مشغول به کار هستند که برای همه این عزیزان آرزوی توفیق داریم و خدمت به ایشان را افتخار و وظیفه خود می‌دانیم. از این جهت در سال گذشته در این حوزه تلاش‌هایی صورت گرفت که در نهایت موفق شدیم ۸۰۰۰ نفر از عزیزان منتسب به آزادگان و ایثارگران عزیز را تبدیل وضعیت کنیم و ان‌شاءلله تلاش خواهیم کرد که به بهترین نحو در خدمت این عزیزان باشیم.
همچنین سید ناصر حسینی، نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی و از آزادگان سرافراز دفاع مقدس در این مراسم گفت: دنیای اسارت فریاد خاموشی است که هنوز به گوش تاریخ جنگ حلق‌آویز نشده است. سینه‌هایی که بر قفس تنگ بازداشتگاه‌های عراق تپیدند، خود متلاطم تر از آن هستند که زورق واژه‌ها بر ساحل ناپیدایشان پهلو بگیرد. ولی زبان این سینه‌های متلاطم خود فانوس روشنی است که مزامیر آن یک دنیای پنهان را نشان می‌دهد. دنیایی که یک آتشفشان بغض، مظلومیت، دینداری، ولایتمداری و خداباوری در آن نهفته است. خوب می‌دانم که دژخیمان بعثی از به اسارت در آوردن این تن خیلی خوشحال نبودند؛ آنها از به اسارت در نیاوردن ایمان و اراده فرزندان امام  روح‌الله ناراحت و عصبانی بودند.
وی افزود: دین جامعه ایثارگری کشور در برنامه هفتم توسعه در لایحه‌ای که از دولت به مجلس آمده، آن چنان که باید ادا نشده است. به‌عنوان عضوی از اعضای جامعه ایثارگری امیدوارم در این چند روز باقی مانده تا آمدن این لایحه از کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس، دین جامعه ایثارگری به خوبی ادا شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.