• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افتتاح و بهره برداری از دو پروژه صنعتی در این استان/ پرداخت ۷۳ فقره تسهیلات به شرکت های دانش بنیان سمنان

  • کد خبر : 76609
  • 11 شهریور 1402 - 17:38
افتتاح و بهره برداری از دو پروژه صنعتی در این استان/ پرداخت ۷۳ فقره تسهیلات به شرکت های دانش بنیان سمنان

دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیأت همراه، همزمان با ایام هفته بانکداری اسلامی امروز شنبه یازدهم شهریورماه به استان سمنان سفر کرده است، ضمن گرامیداشت هفته دولت و با تبریک هفته بانکداری اسلامی در حضور استاندار سمنان و در جمع مسؤلان استانی از پرداخت ۱۲۱ هزار میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال به طرح های صنعتی و معدنی استان سمنان خبر داد و اعلام داشت: این بانک به ۲۸۳ طرح تولیدی و اشتغالزای این استان که شامل ۹۲ طرح به بهره برداری رسیده ۵ طرح در حال اجرا و ۱۸۶ طرح تامین سرمایه در گردش بوده است، به ترتیب بیش از ۲۴ هزار میلیارد، ۹ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۸۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی در آیین افتتاح دو پروژه صنعتی فسفات سمنان و دررنگ سمنان که از سوی بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است، ضمن تسلیت به مناسبت در پیش بودن اربعین حسینی و در جمع صنعتگران و معدنکاران استان، عنوان داشت: بانک‌ها به خصوص بانک های توسعه ای باید بین منافع خود (ذینفعان بانک) و منافع کلان کشور تعادل برقرار کنند و بانک محور بودن اقتصاد کشور بار مسؤلیت سنگینی را بر دوش بانک ها قرار می دهد؛ اما می‌توان با اتخاذ راهبردهای مناسب و کاهش دغدغه تامین منابع و افزایش سرمایه این بانک ها، بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای را به جایگاه مناسب خود در ایفای نقش مهم خود بازگرداند.
وی با اشاره به افتتاح دو طرح مهم صنعتی در استان سمنان، ادامه داد: شرکت رنگرزی وتکمیل وتولید پارچه دررنگ سمنان با تسهیلاتی به میزان یکهزار میلیارد از سوی بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است و پس از بهره برداری برای ۶۳ نفر ایجاد شغل می کند.
دکتر خورسندیان بیان داشت: شرکت فسفات سمنان نیز که موضوع فعالیت آن تولید دی کلسیم فسفات و منو کلسیم فسفات می باشد، از سوی این بانک مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، تسهیلات دریافت داشته و پس از بهره برداری برای ۴۵ نفر اشتغال ایجاد می نماید.  
وی تصریح کرد: استان سمنان با ظرفیت های بالای معدنی به عنوان یکی از مهمترین قطب های صنایع معدنی کشور بوده و در این مورد دارای مزیت است و باید با سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد زنجیره های تولید و تقویت زیرساخت های مرتبط به گونه ای عمل نماییم تا از خام فروشی ممانعت شود درآمد حاصل از بهره برداری معادن و ارزش افزوده آن در راستای افزایش رشد و توسعه اقتصادی این استان به کار گرفته شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به دستاوردهای دولت مردمی اظهار داشت: کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد در جهت مهار تورم و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری از دستاوردهای مهم دولت بوده و این بانک همراستا با سیاستهای دولت می کوشد با هدایت و تخصیص منابع به بخش تولید و اشتغال کشور در کاهش تورم و بیکاری گام های مؤثری بردارد و آمار تسهیلات و اشتغالزایی طرح های تامین مالی شده این بانک مؤید این موضوع است، به طوری که تنها در استان سمنان برای ۵۴۶۴ نفر به طور مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.
دکتر خورسندیان پرداخت تسهیلات به طرح های دانش بنیان را از دستاوردهای این بانک برشمرد و بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۳ فقره تسهیلات به ۱۶ شرکت دانش بنیان سمنان به مبلغ  ۸ هزار میلیارد و ۵۱۰ میلیون پرداخت شده است.
سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز ضمن تقدیر از حمایت و مساعدت بانک صنعت و معدن برای حمایت از طرح های تولیدی این استان، در خصوص پیگیری مطالبات بانک صنعت و معدن قول مساعد داد و از صنعتگران و تولیدکنندگان استان درخواست کرد، گردش مالی حساب های خود را در بانک صنعت و معدن متمرکز سازند و تعامل مناسبی با این بانک داشته باشند.
استاندار سمنان تاکید کرد: لازم است تامین آب برای معادن استان سمنان مورد توجه باشد، چراکه در صورت تامین آب برای معادن استان سمنان، شاهد رشد چشمگیر و جهشی در سطح کشور خواهیم بود.
وی افزود: استان سمنان یک استان صنعتی با ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار واحد صنعتی فعال است و پس از گذشت ۱۸ سال، نرخ بیکاری استان سمنان به پایین‌تر حد خود رسیده است.
دکتر خورسندیان و هیات همراه در این سفر علاوه بر افتتاح دو شرکت فسفات سمنان و دررنگ سمنان از طرح های شرکت معدنی املاح ایران، تیراژه ماشین، صنایع اتومبیل سازی فردا، درین ریس سمنان و کویر جین سمنان بازدید کردند و در خصوص راهکارهای تعامل بیشتر و توسعه همکاری ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات و رفع موانع این شرکت ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=76609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.