• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افتتاح برج نوآوری پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت همراه اول

  • کد خبر : 84429
  • 09 بهمن 1402 - 18:36
افتتاح برج نوآوری پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت همراه اول

مدیرعامل همراه اول در جریان آیین افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، وعده انتقال بخش مهمی از فعالیت‌های هوش مصنوعی به این مرکز را داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاح «برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی» عصر امروز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با حضور سید محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، فریبرز مسعودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و برخی اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد.

*عمده فعالیت‌های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری دانشگاه بهشتی منتقل می‌شود
مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم که به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی بود با بیان اینکه پروژه مذکور می تواند بخشی از خلأ نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند، اظهار کرد: شاید پارک های علم و فناوری برای پاسخ به این چالش ایجاد شدند.

وی ادامه داد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج کشور پرداخت می کنند؛ سخت افزار قابل درک است اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و فقط نیازمند نیروی انسانی نخبه هستیم.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه دانشگاه ها مملو نیروهای انسانی نخبه و خوش فکر هستند، ابراز کرد: راهی وجود ندارد که صنعت تلکام و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند و فقط هم بحث انعقاد قرارداد پژوهشی نیست. زمانیکه به صورت فیزیکی دو مجموعه کنار یکدیگر قرار می گیرند برکاتی دارد.

اخوان بهابادی همچنین از تصمیم عملیاتی اپراتور اول ارتباطی برای تحقق این مهم گفت و اذعان کرد: قسمت عمده فعالیت های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی انتقال می یابد. 

*همراه اول نماد فناوری و حرفی جدید است 
سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی امروز بابی باز شد تا صنعت در کنار دانشگاه ما قرار گیرد، اظهار کرد: امروز نیازمند حرف جدیدی هستیم و در سند تحول دانشگاه ما نیز بر حرکت پیش دستانه با صنعت تأکید شده است.

وی همراه اول را نماد یک فناوری و حرفی جدید دانست و گفت: دانشگاه می تواند به تربیت نیروی انسانی متخصص برای این شرکت و صنعت تلکام کمک کند.

به گفته آقامیری حدود ۲۰۰ نفر در حال حاضر مشغول فعالیت در این مرکز نوآوری که به لطف کمک های همراه اول راه اندازی شده، هستند و این تازه آغاز مسیر همکاری با اپراتور اول تلفن همراه کشور است.

*درخواست ادامه این مسیر را از دانشگاه بهشتی و همراه اول داریم
محمد صادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با بیان اینکه ممکن است گاهی فرهنگ دانشگاه همراه با موضوعات فناورانه نباشد، اظهار کرد: از دانشگاه شهید بهشتی درخواست ادامه این مسیری که شروع کرده اند را داریم و از همراه اول نیز که شرکتی فناور و مدرن است، خواهش می کنیم این فرهنگ همکاری با دانشگاه را ادامه دهند تا این جریان در سطح ملی شکل گیرد و برکات آن به تمامی اجزای این مملکت بازگردد.

*افتتاح مرکز نوآوری گامی در راستای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی
فریبرز مسعودی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه به دنبال ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم، اظهار کرد: پارک های علم و فناوری، بخش هایی هستند که می توانند محیط های صنعت، دولت، دانشگاه و محیط را پیوند دهند. برج نوآوری که امروز افتتاح شد گامی در راستای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی است.

گفتنی است طرح مراکز نوآوری در دنیا با هدف ایجاد محلی امن برای تعامل و همکاری تیم ها و افراد خلاق و صاحب ایده مطرح شد و رسالت اصلی آنها در اختیار قرار دادن منابع و پشتیبانی های فنی به کارآفرینان، استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک است.

این مراکز اصولا در نزدیکی مراکز دانشگاهی، موسسات تحقیقاتی و صنعتی جانمایی می شوند و استقرار می یابند تا بتوانند واسط و شکل دهنده اکوسیستم همکاری، کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها باشند.

همچنین لازم به ذکر است این افتتاحیه مربوط به فاز نخست پروژه علمی، آموزشی پژوهشی و فناوری برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به وسعت ۷۲۰۰ مترمربع بود که در قالب چهار طبقه افتتاح شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.