• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اطمینان بیشتر با پوشش‌های متنوع بیمه آتش سوزی بیمه تجارت‌نو

  • کد خبر : 85414
  • 25 بهمن 1402 - 15:10
اطمینان بیشتر با پوشش‌های متنوع بیمه آتش سوزی بیمه تجارت‌نو

شرکت بیمه تجارت‌نو، در امتداد سیاست فروش بیمه‎‌نامه‌های خرد و در جهت بهبود و بازآفرینی سازوکارهای تعامل با مشتریان خود در رشته بیمه آتش سوزی، طرح‌های مناسبی برای بیمه منازل مسکونی در کشور طراحی کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛آتش‌سوزی یکی از مهمترین وقایعی است که می‌تواند برای افراد وجوامع آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد کند و این حوادث می‌توانند باعث از دست دادن سرمایه زندگی، خسارت به دارایی‌ها و تخریب محیط زیست شوند.

از آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران، می توان به عنوان نمونه ای از یک هشداردر این زمینه یاد کرد.

بر اساس آخرین آمار مرکز لرزه‌نگاری کشوری در دی‌ماه۱۴۰۲ تعداد ۵۳۷ زمین‌لرزه ثبت شده که این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه‌ای زلزله‌خیز، بیمه آتش‌سوزی یکی از موارد ضروری برای حفاظت از دارایی‌ها و ساختمان‌ها در صورت وقوع زلزله است.

زلزله‌های بزرگی که در گذشته در ایران رخ داده، نشان داده است که خسارات جدی به دارایی‌ها و ساختمان‌ها وارد می‌شود.

بنابراین، بیمه آتش‌سوزی می‌تواند به عنوان یک ابزار مالی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی ، حوادث غیر قابل پیش‌بینی و تأمین جبران خسارت‌های مالی ناشی از آن عمل کند.

بیمه آتش‌سوزی به مالکان و ساختمان‌داران کمک می‌کند تا در صورت وقوع زلزله و حوادثی همچون آتش سوزی، خسارات مالی خود را جبران کنند.

بنابراین، ترویج فرهنگ بیمه آتش‌سوزی و تأمین منابع مالی مناسب برای پرداخت خسارات، یک نقطه حائز اهمیت در سیاست‌گذاری و مدیریت بحران حوادث غیر قابل پیش بینی در ایران است.

با توجه به وجود اهمیت این بیمه‌نامه، شرکت بیمه تجارت‌نو، در امتداد سیاست فروش بیمه‎‌نامه‌های خرد و در جهت بهبود و بازآفرینی سازوکارهای تعامل با مشتریان خود در رشته بیمه آتش سوزی، طرح‌های مناسبی برای بیمه منازل مسکونی در کشور طراحی کرده است.

در همین رابطه، مرتضی گودرزی مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو اذعان داشت: طرح‌های کارت بیمه آتش سوزی، طرح ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها و طرح آسان فروش از جمله طرح‌هایی هستند که مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی در شرکت بیمه تجارت‌نو در اختیار شبکه فروش گذاشته است.

گودرزی اظهار داشت در ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان‌ها آمده است: ” مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه نمایند.

وی تصریح کرد که سهم هریک از مالکان به تناسب سطح زیربنای‌ اختصاصی آنها بوسیله مدیر یا مدیران تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

در صورت عدم اقدام و بروز آتش‌سوزی مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارات وارده می‌باشند. “

طبق این قانون مدیران و یا هیأت مدیره ساختمانها، در صورتی که ساختمان را تحت پوشش بیمه آتش سوزی در نیاورند و حادثه ای اتفاق بیافتد، مسئول خواهند بود، اما متاسفانه بسیاری از مردم و مدیران و یا هیأت مدیره ساختمان‌ها از این قانون اطلاعی ندارند.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو افزود: برای فرهنگ‌سازی بیشتر و ارتقای آگاهی مردم، طرح بیمه‌آتش‌سوزی این شرکت با عنوان (طرح ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان‌ها) طراحی و ارائه شده که در این طرح با توجه به این که کل بنا تحت پوشش قرار می‌گیرد، پوشش‌های بیمه‌ای به بهترین شکل لحاظ شده است.

نکته قابل توجهی که در ضرورت این بیمه نامه مطرح می‌شود مسئولیت مدیران ساختمان است که به نحو مناسبی تحت پوشش قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=85414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.