• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

اسکرین‌شات گرفتن در واتس‌اپ غیرممکن می‌شود

  • کد خبر : 51673
  • 19 مرداد 1401 - 14:59
اسکرین‌شات گرفتن در واتس‌اپ غیرممکن می‌شود

واتس‌اپ قرار است تغییرات حریم خصوصی در این پیام رسان معرفی کند که هدف آن فراهم کردن لایه‌های حفاظتی بیشتر در ارتباطات خصوصی کاربران است.

 واتس‌اپ گزینه‌ای را برای کاربران به منظور استفاده از این پیام رسان بدون این که آنلاین بودن آنها معلوم شود را به نام “کنترل حضور آنلاین” معرفی خواهد کرد. این قابلیت که ماه جاری برای همه کاربران عرضه خواهد شد، به آنها اجازه می‌دهد مخاطبانی که می‌توانند وضعیت آنلاین آنها را مشاهده کنند را مشخص کرده و خود را از دید سایرین پنهان کنند. فهرست مخاطبانی که می‌توانند وضعیت آنلاین کاربر را مشاهده کنند محدودیت ندارد و کاربران هر زمانی که بخواهند می‌توانند مخاطبان مورد نظر را از این فهرست حذف یا به آن اضافه کنند. این شرکت اعلام کرده که این به‌روزرسانی، در نسخه‌های رومیزی و موبایل این اپلیکیشن عرضه خواهد شد.

این شرکت همچنین جلوگیری از گرفتن اسکرین‌شات برای پیامهایی که یک بار قابل مشاهده هستند و پس از دیده شدن، ناپدید می‌شوند را تست می‌کند. واتس‌اپ گزینه رسانه ناپدیدشونده را یک سال پیش معرفی کرد و در آن زمان به کاربران یادآوری کرد اگر دریافت کننده پیام از تصاویر و ویدیوهای اشتراک گذاری شده توسط آنها اسکرین‌شات بگیرد، نمی‌توانند متوجه شوند. قابلیت جدید فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد اما واتس‌اپ امیدوار است که بتواند به زودی آن را عرضه کند. (البته باید یادآور شد که هر فردی می‌تواند با استفاده از دستگاه دیگری از صفحه واتس‌اپ عکس بگیرد. بنابراین کاربران باید درباره پیامهای ناپدیدشونده ای که ارسال می‌کنند، تامل بیشتری داشته باشند.)

واتس‌اپ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد پس از دو روز و ۱۲ ساعت (یا در کل پس از گذشت ۶۰ ساعت) پیامشان را حذف کنند و به این ترتیب پیامی را که ناخواسته ارسال کرده‌اند را حتی پس از گذشت مدت نسبتا طولانی بتوانند حذف کنند. پیش از این، محدودیت زمانی، یک ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه بود.

آخرین تغییر واتس‌اپ هم این است که کاربران می‌توانند گروه‌ها را بدون این که اعلان گروهی ارسال شود، ترک کنند. اداره کنندگان گروه همچنان از خروج آنها مطلع می‌شوند اما در کل این تغییر، خروج از گروه‌ها را راحت‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، واتس‌اپ به مرور زمان امکانات مختلفی را عرضه کرده است. پاییز گذشته واتس‌اپ نقطه ضعف احتمالی در این سرویس پیام رسان رمزنگاری شده را رفع کرد و رمزنگاری نقطه به نقطه را به نسخه پشتیبان پیامها که به صورت ابری ذخیره می‌شود، افزود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=51673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.