• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

استفاده از روش‌های نوآورانه و فناورانه برای تحول در حوزه پرداخت شهری در دستور کار است

  • کد خبر : 86819
  • 22 اسفند 1402 - 12:42
استفاده از روش‌های نوآورانه و فناورانه برای تحول در حوزه پرداخت شهری در دستور کار است

کلان‌شهرها و شهرهای ایران در آینده نزدیک باید به زیرساخت‌های پیشرفته دیجیتالی و الکترونیکی در حوزه‌های مختلف مجهز باشند و ما در هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر، ایجاد این زیرساخت‌ها را با روش‌های نوآورانه و فناورانه از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود تعریف کرده‌ایم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک شهر، علی نوری مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر،گفت: این هلدینگ با مأموریت ارائه راهکارهای نوین خدمات بانکی، زیر ساخت‌های هوشمندسازی و سایر سرویس‌های مرتبط مبتنی بر دانش روز و نیروی انسانی متخصص و پویا به‌منظور خدمت‌رسانی به مشتریان و در راستای افزایش رضایت ذی‌نفعان و توسعه و تعالی ارزش‌های بانک شهر تشکیل شده است.
به گفته نوری سه شرکت «توسعه و نوآوری شهر»، «فن‌آوران ایمن شبکه فاش»، «راهبرد هوشمند شهر» در هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در راستای مأموریت کلان تعریف شده، مأموریت‌های خود را تعریف کرده‌اند. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان کسب‌وکارهای فعلی و آتی هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه آن را در چهار حوزه «خدمات پرداخت»، «خدمات مالیاتی یا همان TSP»، «تأمین و پشتیبانی خدمات بانکی»، «سرویس‌های توکنایز کردن و بسترهای انتقال دارایی‌های دیجیتالی»، «توسعه خدمات هوشمند شهری»، «توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتالی» و «تأمین مالی زنجیره‌ای» برشمرد.
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر ضمن تقدیر از حمایت های مدیرعامل بانک شهر و نیز معاون فناوری این بانک در تشریح اقدامات انجام‌گرفته و در دست اقدام طی ماه‌های سپری شده از زمان تأسیس این مجموعه گفت: هوشمندسازی مانیتورینگ شعب و هوشمندسازی مانیتورینگ شهرنت‌ها دو پروژه موفقی بود که خوشبختانه در پاییز امسال به بهره‌برداری رسید و در نمایشگاه اینوکس کیش رونمایی شد. با ایجاد این بسترها زمان خارج ماندن سرویس‌ها در شعب و شهر نت‌ها یا اطلاع از وقوع حادثه در آن‌ها به کمترین مقدار می‌رسد.
وی افزود: در حوزه ایجاد زیرساخت متمرکز برای ساختار یکپارچه پرداخت خرد شهری اپلیکیشن «شهرزاد» برای زیرساخت خدمات شهری در همه کلان‌شهرها و اپلیکیشن «اسمارتیز» هم برای ارائه همین خدمات در غیر کلان‌شهرها طراحی و پیاده‌سازی شده که کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار و خدمات این اپلیکیشن‌ها به مجموعه وسیعی از امکانات مختص همان شهر دسترسی داشته باشند.
نوری با اشاره به اینکه یکی از وجوه تمایز این دو اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن‌ها این است که در اپلیکیشن هر شهر، خدمات شهری مختص همان شهر ارائه می‌شود و کاربران به‌محض روشن‌کردن مکان‌نمای گوشی تلفن همراه خود به مجموعه‌ای از خدمات پرداخت الکترونیکی و… مرتبط با همان شهر در قالب تجربه کاربری طراحی شده با المان‌های شهری که در آن حضور دارند، دسترسی خواهند داشت.
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر ادامه داد: در حال انجام اقدامات اولیه برای دریافت مجوز «تی‌اس‌پی» و «پی‌اس‌پی» هستیم و خوشبختانه در این زمینه همکاری چندجانبه‌ای شکل گرفته و در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم.
وی با بیان اینکه «ساخت و تجهیز مراکز داده بانک شهر و برخی از شهرداری‌ها» از جمله پروژه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، گفت: همان‌طور که با اشاره به پروژه مانیتورینگ هوشمند شعب گفتم، هوشمندسازی پشتیبانی خدمات بانک شهر توسط هلدینگ انجام می‌شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد که به سایر مجموعه‌های بانکی نیز این خدمات را ارائه دهیم. مذاکرات موفقی نیز در این زمینه انجام شده که سال آینده بیشتر در مورد نتایج آن‌ها خواهید شنید.
نوری همچنین از ایجاد یک «اس‌پی‌یو» جدید در حوزه امنیت و مرکز نوآوری در زیست‌بوم خدمات فناوری اطلاعات بانک شهر ذیل هلدینگ فناوری اطلاعات این بانک طی سال آینده خبر داد و گفت: مشارکت در پروژه‌های ملی از اهداف و اولویت‌های مهم ما است و در همین راستا نیز در بزرگ‌ترین پروژه حمل‌ونقل شهری به نام «سپهتن» مشارکت فعال داریم.
نوری در تشریح رویکردهای کلان هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در آینده گفت: توسعه کسب‌وکارهای نوین و نوآورانه متناسب با مزیت‌های رقابتی بانک شهر، کاهش میزان وابستگی درآمدی هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه به بانک شهر، توسعه فضای همکاری و مشارکت با شرکت‌های هلدینگ با هدف همسویی راهبردی و سرمایه‌گذاری مشترک، ایجاد زیرساخت یکپارچه پرداخت خرد شهری مبتنی بر کیف پول الکترونیکی بانک شهر و همچنین مشارکت در پروژه‌های ملی با هدف ارتقای جایگاه بانک شهر و توسعه کسب‌وکار از برنامه‌های کوتاه و میان‌مدت ما است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=86819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.