• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

استان مرکزی، میزبان پنجاه‌ویکمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 82500
  • 02 دی 1402 - 14:26
استان مرکزی، میزبان پنجاه‌ویکمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پنجاه‌ویکمین سفر استانی، روز شنبه دوم دی ماه به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این‌سازمان و با هدف بازدید میدانی از شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان و نیز بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی سازمان در این استان، وارد استان مرکزی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در پنجاه‌ویکمین سفر استانی خود به همراه احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها؛ مصطفی سوری معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری و نیز محمدرضا فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی این سازمان ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی ورزشی چندمنظوره شهید عباس ابراهیمی استان مرکزی، شعبه دو اراک و درمانگاه قدس اراک، از شرکت هپکو – از شرکت‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان – نیز بازدید خواهد کرد.
براساس این گزارش، در استان مرکزی تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۳۴۴ هزار نفر و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی تأمین‌اجتماعی نیز بیش از ۱۰۸ هزار نفر است که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، تعداد افراد بهره‌مند از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان بالغ بر یک میلیون و ۴۵ هزار نفر است. به این ترتیب از جمعیت یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفری استان، در مجموع بالغ بر ۷۳ درصد، تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین‌‎اجتماعی هستند.
بررسی و مقایسه آماری جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان در مهر ۱۴۰۲ نسبت به مهر ۱۴۰۱ از رشد ۴/۱ درصدی جمعیت تحت پوشش و همچنین رشد ۲٫۸ درصدی ضریب پوشش تأمین اجتماعی در این استان حکایت دارد.
این گزارش همچنین حاکی است در حال حاضر مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان مرکزی در بخش درمان مستقیم دارای ۳ بیمارستان به همراه یک پلی‌کلینیک تخصصی  و ۸ مرکز سرپایی  و در مجموع ۱۲ مرکز شامل سه بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند با ۳۳۲ تخت فعال بستری، ۳۲ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز مشغول ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان است.
در بخش درمان غیرمستقیم نیز مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان از طریق عقد قرارداد با ۸۸۶ مرکز درمانی شامل ۱۳۹ پزشک عمومی  و ۱۷۳ پزشک متخصص و فوق تخصص ، ۴۱ دندانپزشک ، ۲۲۷ داروخانه، ۲۳۸ مرکز پاراکلینیک، ۴۴ درمانگاه و ۲۴ بیمارستان و دی‌کلینیک به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان خدمات درمانی ارایه می‌کند.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ شعبه بیمه‌ای و ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی در استان‌های مختلف‌، برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارآفرینان دارد و سفرهای استانی مدیرعامل این سازمان به استان‌های مختلف در راستای رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حضور بلاواسطه در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و با هدف ارزیابی‌ مستقیم از ظرفیت‌ها و امکانات و موانع خدمت‌رسانی، بررسی و اطلاع دقیق و بهنگام از مسائل و مشکلات و تلاش برای رفع برخی نواقص احتمالی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.