• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ارزیابی عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 Ultra سامسونگ

  • کد خبر : 73172
  • 19 تیر 1402 - 18:32
ارزیابی عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 Ultra سامسونگ

در دنیای گوشی‌های هوشمند واژه «برتر» تعریف‌های متفاوتی دارد. گاهی ممکن است هدف، عملکرد پردازنده باشد؛ گاهی تجربه کاربری می‌تواند ما را به سوی این تعریف هدایت کند و مواقعی نیز ممکن است مقصود ما قابلیت‌های کاربردی و بهره‌وری گوشی باشد. اما در نهایت برای تعریفی همه‌جانبه از واژه « برتر» در این دنیای پر تنوع، باید ترکیبی از تمام مشخصات و ظرفیت‌های گوشی را مدنظر قرار دهیم.

بر همین اساس گلکسی S23 Ultra سامسونگ را می‌توان دستگاه برتر دانست. این پرچمدار سامسونگ با بهره‌مندی از قدرتمندترین سخت‌افزارها و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز، ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته است و در زمینه قابلیت‌ها نیز از طریق عملکرد خیره‌کننده‌ای که دارد تجربه کاربری ایده‌آلی را فراهم می‌کند. در ادامه این مطلب با ارزیابی عملکرد این دستگاه در شرایط مختلف به بررسی فناوری‌ها و قابلیت‌های ویژه آن می‌پردازیم.      

پردازش در سطوحی نوین

قلب تپنده گلکسی S23 Ultra سامسونگ، پردازنده چهار نانومتری و هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون است. نسل دوم Snapdragon8 در این دستگاه سامسونگ وظیفه پردازش را بر عهده دارد. سامسونگ و کوالکام با کمک یکدیگر نسل دوم پردازنده اسنپدراگون ۸ را برای گلکسی بهینه‌سازی (Overclock) کرده‌اند تا این پردازنده به قدرتمندترین و کارآمدترین پلتفرم موجود روی گوشی‌های گلکسی سامسونگ تبدیل شود. در عین حال بدون ایجاد تغییر در ابعاد و اندازه دستگاه، در گلکسی S23 Ultra از باتری ۵ هزار میلی‌آمپری بهره گرفته شده تا انرژی مورد نیاز دوربینی بزرگتر از مدل گلکسی S22 Ultra را تامین کند. پردازنده اختصاصی گلکسی S23 Ultra نسبت به گوشی‌های قبلی این سری، در زمینه پردازش تا ۳۴ درصد، در بخش عملکرد گرافیکی ۴۱ درصد و در واحد پردازش یا NPU تا حدود ۴۹ درصد ارتقا یافته‌ است.              

NPU یا واحد پردازش عصبی وظیفه یادگیری الگوریتم‌ها را به عهده دارد که در گلکسی S23 Ultra سامسونگ این فرایند یادگیری از شتاب فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است. این ارتقا باعث شده تا گلکسی S23 Ultra تجربیاتی عالی و متمایز از جمله هوش مصنوعی پیشرفته و سریع‌ترین پردازش گرافیکی  را بر روی موبایل ارائه دهد. با ترکیب قابلیت‌های بی‌نظیر هوش مصنوعی، توانایی عالی در بازی موبایلی و سریع‌ترین پردازنده گرافیک بازی، عالی‌ترین تجربه ممکن در دسترس کاربران پرچمدار سری S سامسونگ قرار می‌گیرد. 

کامپیوتری در جیب

در زمینه قدرت عملکرد این پردازنده می‌توان گفت که به‌خوبی می‌تواند دسترسی شما را تا حدود یک کامپیوتر کامل ارتقا دهد. به کمک قابلیت Samsung DeX شما می‌توانید گوشی خود را به یک مانیتور یا تلویزیون هوشمند متصل کنید و از برنامه‌های خود در حالت دسکتاپ بهره‌مند شوید. این حالت علاوه بر آنکه در برنامه‌هایی نظیر Microsoft Office بازدهی و عملکرد بهتری به شما ارائه می‌دهد، باعث می‌شود تا  ضمن بازی در سطحی بزرگتر و کامل‌تر، لذت بیشتری را نیز تجربه کنید. قابلیت Samsung DeX همچنین در گلکسی S23 Ultra به نسخه بی‌سیم ارتقاءیافته است. در نتیجه محدودیت‌ها و دردسر‌های اتصال کابل را برای شما کاملا از میان برداشته و امکان اتصال و بهره‌وری در فواصل دورتر را برای شما فراهم کرده است.      

گلکسی S23 Ultra دارای نمایشگری مجهز به فناوری  Dynamic AMOLED 2Xاست و صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی آن تصاویری با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی و وضوح QHD+ به نمایش می‌گذارد. این سطح از کیفیت در کنار پردازش قدرتمند این دستگاه پرطرفدارترین بازی‌های روز دنیا را به راحتی برای شما اجرا می‌کند بی‌آنکه اختلال و ضعفی در این تجربه برای شما رخ دهد. برای رفع چالش‌های معمول بازی با گوشی، اتاقک بخار خنک‌کننده گلکسی سامسونگ روی مدل‌های سری گلکسی S23 بزرگتر شده تا تجربه شما از بازی بر روی موبایل بی‌نقص دنبال شود.        

ارتقای عملکرد گرافیکی پردازنده گلکسی S23 Ultra کمک کرده تا در زمان اجرای بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact تا ماجراجویی در دنیای Fortnite یا رقابت سرعت در Asphalt9، قدرت و کیفیت بی‌نظیری را تجربه کنید و در هیجان بازی‌ها غرق شوید.

گلکسی S23 Ultra همچنین دارای فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 است. UFS 4.0 یا به‌‌طور کامل‌تر Universal Flash Storage جانشین حافظه‌های eMMC هستند و در مقایسه با آن‌ها از عملکرد و سرعت چشم‌گیری برخوردارند. با این حافظه‌ها شما هیچ‌گونه مشکلی مانند طولانی‌شدن زمان بازشدن یا گیرکردن و کندی اپلیکیشن‌ها در هنگام اجرای آن‌ها را تجربه نخواهید کرد. حافظه‌های UFS همچنین دارای رابطی دوطرفه هستند که امکان انجام چندین عملیات خواندن و نوشتن را به‌طور همزمان فراهم می‌کند؛ نسخه‌های قدیمی دارای رابط موازی یا رابط یک‌طرفه بودند که باعث می‌شد تنها یکی از عملیات خواندن یا نوشتن در آنِ‌واحد قابل انجام باشد. این نسل از حافظه‌ها که در گلکسی S23 Ultra به نسخه ۴ ارتقا یافته است، در مقایسه با نسل‌های قبلی خود در خصوص سرعت انتقال داده و مصرف انرژی نیز بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌ است.  

پایداری و بهره‌وری در خدمت تجربه‌ای فراگیر

در زمینه بهره‌وری گلکسی S23 Ultra شاید بتوان مقام منحصربه‌فردترین ویژگی و مزیت را به S Pen داد. این گلکسی با به همراه داشتن قلم هوشمند سامسونگ بهره‌وری شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. به وسیله این قلم شما می‌توانید با دقت و حساسیت بالایی به انجام فعالیت‌هایی نظیر طراحی، یادداشت و… بپردازید. این قلم همچنین کنترل شما بر روی گوشی را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید از طریق آن پخش موسیقی را کنترل کنید، صفحه را دقیق‌تر اسکرول کنید، عکس‌های خود را حرفه‌ای تر ویرایش کنید؛ از راه دور به عکاسی بپردازید؛ اسکرین شات بگیرید و به طور کلی از مرز‌های غیرممکنی در تجربه کاربری خود گذر کنید.  

در زمینه شبکه‌های ارتباط و اتصال این دستگاه به شبکه ۵G، Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه ۵٫۳ مجهز شده است. در نتیجه شما از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین فناوری ارتباطی با این دستگاه برخوردار هستید و همچنین در اتصال به لوازم جانبی خود نظیر گلکسی Buds2 Pro، گلکسی Watch5و… از پایداری و یکپارچگی بی‌نظیری بهره‌مند هستید.           

گلکسی S23 Ultra سامسونگ ترکیبی از قدرتمندترین سخت‌افزار و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز است. با این محصول و از طریق مزایا و امکانات بی‌نظیر آن، همواره تجربه‌ای فراتر از یک گوشی هوشمند خواهید داشت.        

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.