• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

ارزش افزوده صنعت خودرو در مالکیت فرآیند تولید خودرو برقی است

  • کد خبر : 81207
  • 08 آذر 1402 - 11:41
ارزش افزوده صنعت خودرو در مالکیت فرآیند تولید خودرو برقی است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به سیاست وزارت صمت درخصوص توسعه ناوگان حمل و نقل برقی، گفت: ارزش افزوده صنعت خودرو ایران در آینده تولید خودروهای برقی توسط خودروسازان داخلی به معنای مالکیت زنجیره‌ای کامل در طراحی، مهندسی و تولید است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به سیاست وزارت صمت درخصوص توسعه ناوگان حمل و نقل برقی، گفت: ارزش افزوده صنعت خودرو ایران در آینده تولید خودروهای برقی توسط خودروسازان داخلی به معنای مالکیت زنجیره‌ای کامل در طراحی، مهندسی و تولید است.

به رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- علیمردان عظیمی، در آیین افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با تاکید بر اهمیت تولید خودرو برقی با وضعیت موجود در سوخت و بالا رفتن میزان مصرف از تولید با توجه به تعداد بالای تولید خودرو، اظهار کرد: آلودگی هوا از جمله مواردی است که خسارت های پنهانی را به افراد جامعه وارد می کند که لازم است این موضوع را با جدیت دنبال کنیم. 
وی با اشاره به راهکار کوتاه مدت موجود مبنی بر تامین خودروی برقی مورد نیاز بازار پیش از تولید داخلی آن، خاطرنشان کرد: این محصولات برقی برای بهره برداری در سیستم حمل و نقل عمومی وارد شده و طبق برنامه ترسیم شده در مراحل بعدی نسبت به مونتاژ و داخلی سازی آن اقدام خواهیم کرد تا در این زمینه نیز دانش فنی تولید را کسب کنیم.  


ایران خودرو در تولید خودرو برقی در کشور پیشگام است
وی ضمن تقدیر از حمایت های وزیر صمت در زمینه توسعه خودرو برقی افزود: ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور در تولید خودرو برقی پیشگام شده و با طراحی نسخه برقی تارا و ری را در تلاش است تا هم پای پیشرفت های جهانی حرکت کند.
عظیمی سیاست وزارت صمت در تولید خودروی برقی را سیاستی فرا وزارتخانه‌ای دانست و گفت: از مجلس و رییس کمیسیون صنایع مجلس درخواست می‌کنیم، موضوع خودروی برقی را جدی گرفته و سایر بخش های کشور را برای این طرح ضروری و آینده نگر یکپارچه کنند. اگر این اتفاق نیفتد، ما در برابر سلامت تک تک افراد جامعه مسوول خواهیم بود‌. باید برنامه ای تدوین شود تا سایر بخش‌های دولت و وزارتخانه‌ها در این خصوص به مشارکت کرده و به وزارت صمت کمک کنند.


منافع توسعه خودروهای برقی ظرف پنج سال به دولت باز می گردد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که منافع مورد استفاده برای تولید و توسعه خودروی برقی در صورت تحقق، در کم‌‌تر از پنج سال به دولت باز خواهد گشت، تصریح کرد: ایران خودرو تمام عزم و اراده و تلاش خود را برای تولید خودروی برقی به کار خواهد بست.
وی با اشاره به طراحی تارا هیبرید، تارا برقی و ری را برقی بیان کرد: نسخه برقی تارا تولید شده و معاونت فنی ریاست جمهوری این خودرو را تایید کرده و با گروه مپنا نیز تفاهمی داشته ایم و زیرساخت های برقی این خودروها و ایستگاه‌های شارژ آن بر عهده این شرکت گذاشته شده است. 
عظیمی اظهار امیدواری کرد، در کم‌تر از یک سال و نیم آینده محصول برقی ایران خودرو به مرحله تولید انبوه برسد. این خودروهای برقی باید صد در صد ایرانی باشند.


به سمت عمق دادن به تولید داخل خودروهای برقی حرکت می کنیم
وی در تشریح راهبرد ایران خودرو در واردات خودروهای برقی، اظهار کرد: ایران خودرو شریکی را انتخاب کرده که ضمن دارا بودن کیفیت بالای محصولات، در فرصت کوتاهی امکان واردات به صورت CKD و سپس حرکت به سمت عمق دادن به تولید داخل را در اختیار این مجموعه بگذارد و بومی سازی فناوری خودروهای برقی با جدیت از سوی تمام ارکان گروه صنعتی ایران خودرو دنبال می شود چراکه قطعا ارزش افزوده صنعت خودرو ایران در آینده تولید خودروهای برقی توسط خودروسازان داخلی به معنای مالکیت زنجیره‌ای کامل در طراحی، مهندسی و تولید است.
عظیمی با اشاره به چالش های جدی پیش روی صنعت خودرو کشور، در کنار مواردی همچون شدت بالای مصرف‌ انرژی و مسایلی که در آینده‌ای نزدیک کشور در حوزه سوخت و همچنین محیط زیست با آن مواجه است، اظهار کرد: این مسایل صنعت خودرو را در مسیر انتخابی اساسی قرار داده است، از نظر ما راه حل مشکلات فعلی این صنعت در شرایط کنونی کشور، تمرکز بر خودروهای برقی است و بر همین اساس گروه صنعتی ایران خودرو تمام قد از تلاش و برنامه‌ریزی وزارت صمت برای توسعه برقی‌سازی خودروها به ویژه حمل و نقل عمومی در فاز نخست حمایت می کند و توسعه تحول‌محور با اتکا به تولید ملی را فراتر از دیگر تولیدکنندگان در راس فعالیت خود قرار داده است.


نیازمند همکاری دولت و شهرداری ها برای تامین زیرساخت ها هستیم
وی تمرکز بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای برقی را تصمیم هوشمندانه وزارت صمت دانست و تصریح کرد: این تصمیم ضمن زمینه سازی برای ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقی در سطح عموم جامعه، به توسعه سریع تر زیرساخت های مورد نیاز این صنعت کمک می کند و امیدواریم با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، خیلی سریع شاهد همکاری دولت و شهرداری ها برای توسعه زیرساخت های شارژ این خودروها باشیم تا یکی از مهم ترین دغدغه ها در صنعت و بازار خودروهای برقی برطرف شود. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.