• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ارزش‌افزوده بالای فولاد مبارکه برای سهام‌داران و ذی‌نفعان

  • کد خبر : 84345
  • 09 بهمن 1402 - 6:24
ارزش‌افزوده بالای فولاد مبارکه برای سهام‌داران و ذی‌نفعان

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: خوشبختانه فولاد مبارکه توانست در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر امسال رتبه‌های درخشانی کسب کند که نشان‌دهنده عملکرد خوب این شرکت در صنعت فولاد کشور و در مقایسه با صنایع دیگر است.

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در خصوص بیست‌وششمین دوره همایش رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران (IMI-۱۰۰) اظهار داشت: خوشبختانه فولاد مبارکه توانست در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر امسال رتبه‌های درخشانی کسب کند که نشان‌دهنده عملکرد خوب این شرکت در صنعت فولاد کشور و در مقایسه با صنایع دیگر است.

کویتی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که هرچند که فولاد مبارکه در امتیاز فروش به رتبه هشتم رسیده یعنی ارزش فروش محصولات هلدینگ مبارکه رتبه هشتم را کسب کرده، اما از لحاظ ارزش‌افزوده که بااهمیت‌تر از درآمد و مبلغ فروش است، رتبه دوم را کسب کرده که نشان می‌دهد در زمینه سودآوری و خلق ارزش برای سهام‌داران و ذی‌نفعانمان توانستیم ارزش‌افزوده و سود خوبی ایجاد کنیم. این مسئله از آن جهت اهمیت بیشتری می‌یابد که از نظر حجم دارایی‌ها فولاد مبارکه در رتبه نهم قرار دارد و این مسئله بیانگر نسبت بازده دارایی بالا و به‌نوعی ارزش‌افزوده بیشتر در مقایسه با حجم دارایی کمتر است.

مدیریت و کنترل هزینه‌ها، برگ برنده فولاد مبارکه

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این مسئله به‌لحاظ مالی می‌تواند حائز اهمیت باشد، چراکه فولاد توانسته در سالی که تورم و افزایش هزینه‌ها وجود داشته خلق ارزش‌افزوده خود را بالا نگه دارد و در کل کشور رتبه دوم را از نظر ارزش‌افزوده و سودآوری کسب کند. این امر نشان‌دهنده مدیریت و کنترل هزینه‌ها و حفظ و افزایش سودآوری است که توانسته در مقایسه با صنایع و شرکت‌های برتر رتبه دوم را کسب کند.

مهدی کویتی با اشاره به اینکه ارزش‌افزوده فولاد مبارکه در سال‌های آینده خیلی بیشتر از این خواهد شد افزود: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و توسعه‌های انجام‌شده که به‌طور خاص در دو سال گذشته صورت گرفته و پروژه‌هایی که در آینده نزدیک به ثمر می‌نشینند قطعاً ذی‌نفعان شرکت شاهد سودآوری و ارزش‌افزوده بسیار بیشتری خواهند بود و به‌نوعی فولاد مبارکه از نظر ارزش‌افزوده در صنعت فولاد و کل صنعت کشور دست‌نیافتنی خواهد شد.

منبع خبر: ایراسین

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.