• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

ارتقا سلامت نظام بانکی در گرو بهداشت اعتباری

  • کد خبر : 83534
  • 23 دی 1402 - 12:46
ارتقا سلامت نظام بانکی در گرو بهداشت اعتباری

عضو هیات عامل بانک توسعه صادرات ایران برخورداری از یک نظام بانکی سلامت را در گرو بهداشت اعتباری، تحت لوای مدیریت و شناسایی به موقع و پیشگیری از وقوع ریسک ها دانست و گفت: لازمه تامین منافع ذی نفعان درون و بیرون بانک، تحقق اهداف راهبردی، اساسنامه ای و بودجه ای بوده و تامین و دستیابی به اهداف بانک نیز در گرو مدیریت ریسک است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، حبیب احمدی در اولین مجمع پایش عملکرد ۹ ماهه بانک، در ادامه با تشریح «مدل سه خط دفاعی» که به تخصیص و هماهنگی بین مسئولیت های کنترلی مدیریت ریسک در بانک ها می پردازد، اظهار داشت: مدیران و کارکنان شعب به دلیل ارتباط مستقیم با مشتریان در خط اول این مدل قرار دارند و به دلیل درگیری روزانه و مستمر با فرایندها و گردش کاری، نقاط قوت و ضعف احتمالی کنترل ها را شناسایی کرده و با تشخیص زودهنگام نارسایی ها نسبت به اصلاح آن ها اقدام می کنند.
وی افزود: واحدهای پشتیبانی و ستادی در خط دوم مستقر هستند و خط اول را علاوه بر پشتیبانی و کنترل می کنند در ادامه، خط سوم مدل حسابرسی داخلی است که بالاترین سطح کنترلی در بانک محسوب می شود، علاوه بر حصول اطمینان از تطبیق و اثر بخشی فرایندها، از دارایی ها محافظت کرده و بر گزارشگری صحیح نظارت می کند و در نهایت حسابرس مستقل و قانون گذار وارد عمل می شوند.
معاون نظارت و کنترل داخلی بانک توسعه صادرات ایران در ادامه گفت: علاوه بر نظارت­های غیرحضوری برخط، طبق برنامه ریزی های انجام شده، این معاونت در طول سال با مراجعه حضوری به شعب، کار نظارت را به صورت مستقیم انجام داده و تا پایان آذرماه، از ۲۶ شعبه بازدید و برای نظارت حضوری بر تمامی شعب، تا پایان سال برنامه ریزی کرده است.
احمدی با بیان اینکه یکی از اهداف از نظارت های مستمر، نظارت بر مصرف تسهیلات است؛ یادآور شد: حد مطلوب یک بانک توسعه ای دستیابی به سطحی از بانکداری است که در آن تسهیلات اعطایی در جای درست خود، مصرف شده باشند.
وی در ادامه انتظارات بانک از همکاران را در مسیر دستیابی به سلامت اداری برشمرد و گفت: بازاریابی و جذب مشتریان جدید باید در دستور کار همکاران قرار بگیرد همچنین رسیدگی سریع به حساب های موقت و واسطه ای ضروری است و باید در کوتاه­ترین زمان ممکن، تعیین تکلیف شوند.
احمدی برانجام تکالیف قانون بودجه در بانک تاکید کرد و گفت: خوشبختانه بانک در حوزه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری طبق برنامه عمل کرده و علاوه بر این بر انجام تکالیف مجمع اعم از کاهش مطالبات غیرجاری، رعایت سقف بودجه شعب، جانشین پروری و جوانگرایی و… متمرکز است.
وی اظهار امیدواری کرد همکاران بانک در حوزه کاهشNLP، رعایت قانون سلامت اداری و کنترل اسناد اصلاحی نیز با دقت و تمرکز بالاتری عمل کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.