• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ارتقای سطح علمی و مهارتی در بیمه های اتکایی

  • کد خبر : 75816
  • 01 شهریور 1402 - 8:39
ارتقای سطح علمی و مهارتی در بیمه های اتکایی

سرپرست بیمه های اتکایی بیمه تعاون از تلاش های صورت گرفته در سندیکای بیمه گران برای ارتقای سطح علمی و مهارتی در این رشته سخن گفت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، الهام وفائی، سرپرست بیمه های اتکایی شرکت، ابتدا به بایسته هایی که برای واحد خود در نظر گرفته است اشاره کرده و با برشمردن سه رویکرد اتخاذ شده می گوید: نخستین آن، بررسی اشتهای ریسک است که به عدم واگذاری بیش از اندازه بیمه نامه ها و دریافت پورتفوی مناسب و بهینه برای شرکت کمک می کند؛ مورد دوم انعقاد قراردهای مناسب برای افزایش ظرفیت شرکت در زمان صدور بیمه نامه های با سرمایه بالا است و در سومین مورد نیز، به بهبود انتخاب و کنترل ریسک در زمان صدور از طریق همکاری با واحدهای فنی، تنوع بخشی در نگهداری انواع پرتفو با در نظرگرفتن مناطق جغرافیایی، رشته و نوع ریسک اشاره کرد.
وفائی در ادامه به این مسئله نیز اشاره کرده و مطرح می کند که امسال، اخذ قبولی اتکایی جزو مهم ترین برنامه های شرکت می باشد و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
او همچنین با در نظر گرفتن سیاست های کاری خود بیان می کند: ترجیح می دهیم که بیمه نامه ها را کمتر به صورت تکی واگذار کرده و بیشتر به صورت گروهی و پکیجی می باشد بر این اساس تصمیم بر افزایش ارتباط هر چه بیشتر با شرکت های بیمه گر اتکایی داریم.
سرپرست بیمه های اتکایی بیمه تعاون همچنین از استراتژی موردنظر خود برای رشته های بیمه ای سخن گفت و تأکید کرد: می خواهیم افزایش ظرفیت قراردادها و همچنین افزایش ظرفیت نگهداری را داشته باشیم.
وفائی، صدور مجوز فعالیت برای شرکت های جدید بیمه اتکایی را نیز مثبت تلقی کرده و می گوید: حضور این شرکت ها در کنار بیمه گران مستقیم سبب می شود تا سهم بازار نیز بزرگ تر شده و مزیت های رقابتی هم افزایش پیدا کند. در همین راستا جلسات و مذاکرات متعددی با بیمه گران اتکایی و شرکت های مستقیم دارای قبولی اتکایی برای افزایش روابط فی مایین صورت گرفته است.
او در ادامه به همکاری با بیمه گران خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تمایل برای همکاری از جانب این شرکت ها وجود داشته و صحبت هایی نیز صورت گرفته است، لکن تا زمانی که تحریم ها برقرار باشد، این امکان برای انتقال پول وجود ندارد. با این حال بنا داریم با توجه به برخی گشایش های ایجاد شده، در حوزه کشور روسیه، تعاملاتی داشته باشیم.
وی در ادامه به فعالیت های سندیکای بیمه گران اشاره کرد و اظهار داشت: در سندیکا، برخی آموزش های تخصصی در حال پیگیری و انجام می باشد تا بتوانیم سطح علمی و مهارتی صنعت را به روز تر کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.