• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ارائه چشم‌انداز تجربه کاربری آینده حمل و نقل توسط مدیرعامل ال‌جی در IAA Mobility 2023

  • کد خبر : 76851
  • 14 شهریور 1402 - 14:31
ارائه چشم‌انداز تجربه کاربری آینده حمل و نقل توسط مدیرعامل ال‌جی در IAA Mobility 2023

ال‌جی به عنوان یک شرکت فعال در زمینه راه‌کارهای زندگی هوشمند تجربه‌های کاربری حمل و نقل متمایزی را که ریشه در درک غنی از مشتریان دارد در یک نمایشگاه بزرگ حمل و نقل به نمایش می‌گذارد.

ال‌جی الکترونیکس (LG) اولین کنفرانس مطبوعاتی خود را در نمایشگاه IAA MOBILITY که یکی از بزرگترین رویدادها در حیطه حمل و نقل است برگزار کرد. مدیرعامل ال‌جی آقای ویلیام چو با سخنرانی در سن اصلی (سالن A1) مرکز نمایشگاهی Messe München چشم‌انداز ال‌جی برای آینده صنعت حمل و نقل و تغییرات مهم در کل اکوسیستم حمل و نقل (هدفی که در تم کنفرانس مطبوعاتی ال‌جی به آن اشاره شده است: “زندگی خوب را به جاده‌ها ببریم”) را با حاضرین به اشتراک گذاشت.

در ماه جولای امسال ال‌جی چشم‌انداز خود مبنی بر تبدیل شدن به یک “شرکت راه‌کار زندگی هوشمند” با هدف اتصال و توسعه تجربه کاربری در تمام زمینه‌های زندگی مردم اعلام کرد. در پی این موضوع ال‌جی از نوآوری بسیار پیشرفته ThinQ UP 2.0 که لوازم خانگی را به راه‌کارهای سبک زندگی فوق-متصل تبدیل می‌کند رونمایی کرد و امروز چشم‌انداز منحصربه‌فرد و الهام بخش خود برای تجربه کاربری حمل و نقل در آینده را معرفی نمود.  

گرایش سریع صنعت خودروسازی به سوی الکترونیکی‌سازی و رانندگی خودران فرصتی استثنائی برای ال‌جی جهت خلق ارزش کاربری جدید در زمینه حمل و نقل ایجاد کرد. کاربری خودرو به زودی از صرفاً وسیله‌ای برای حمل و نقل فراتر رفته و به فضایی سرشار از تجربه‌های کاربری گسترده و متمایز بدل خواهد شد.

مدیرعامل ویلیام چو در این باره گفت: “ال‌جی قریب به ۷۰ سال را در کسب و کار مواجهه مستقیم با مصرف‌کننده سپری کرده است. در طول این زمان ما با کشف بی پایان دیدگاه‌ها و ترندهای جدید به درک غنی‌ای از مشتریان در سراسر جهان و فضاهای زندگی آن‌ها رسیده‌ایم. این روند در نهایت به نوآوری‌های متنوعی در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی انجامید. ما با دانش و تجربیات گسترده خود در این زمینه مفتخر هستیم که دیدگاه جدید خود در زمینه حمل و نقل را ارائه دهیم.”

بینش و تخصص نهفته در پس محصولات و خدمات مبتنی بر تجربه کاربری ال‌جی منجر به رشد سریع شرکت راهکارهای قطعات اتومبیل ال‌جی (VS) شد. ال‌جی با سرمایه‌گذاری مستمر در شرکت راهکارهای قطعات اتومبیل در طول دهه گذشته تجارت موفق خود را در بازار قطعات و راه‌کارهای اتومبیل گسترش داده است.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics، تخمین زده می‌شود که ال‌جی با سهم ۲۳ درصدی، بیشترین سهم از بازار جهانی تلماتیک خودرو در سال گذشته را به خود اختصاص داده است و از سال ۲۰۲۱ این شرکت سهمی دو رقمی در بخش سیستم صوتی، تصویری و مسیریابی (AVN) داشته است. این نتایج را می‌توان به اعتبار و اطمینانی که شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی به واسطه محصولات و خدمات متمایز خود در میان خودروسازان بزرگ بدست آورده است نسبت داد.

Alpha-able: موضوع تجربه حمل و نقل در آینده با تمرکز بر تجربه کاربری

ال‌جی به تازگی یک آزمایش با طراحی محیطی برای شبیه‌سازی فضای داخلی یک خودروی خودران واقعی انجام داد. نتایج حاکی از این بود که اکثر مردم به خودروی خودران به عنوان فضایی خصوصی و اختصاصی نگاه می‌کنند که آزادی لازم برای انجام کارهای مورد نظرشان از قبیل بازی کردن، کار کردن و یا اندکی خلوت کردن با خویش را برای آن‌ها فراهم می‌کند. بررسی‌های عمیق نشان می‌دهند امروزه رانندگان دیدگاه‌های مشابهی نسبت به خودروهای خود و وقتی که در آن می‌گذرانند دارند. ۷۲ درصد از رانندگان با هم اتفاق نظر دارند که سفر با خودرو در درجه اول زمانی برای استراحت است و ۴۳ درصد کابین خودرو را یک فضای شخصی معنادار می‌دانند.

ال‌جی بر مبنای این بینش‌های مشتریان خودرو را به عنوان یک غار دیجیتال شخصی‌سازی شده بازتعریف کرده و سه موضوع تجربه کاربری را برای تحقق چشم‌انداز خود از آینده حمل و نقل توسعه داده است: قابل تغییر، قابل کاوش و آرامش‌بخش. این موارد مجموعاً تحت عنوان Alpha-able شناخته می‌شوند که تفسیری است که ال‌جی از امکان‌پذیر کردن همه چیز ارائه می‌کند.

تجربه کاربری قابل تغییر: محیطی که با نیازهای کاربران تطبیق می‌یابد

ال‌جی باور دارد که فضای داخل یک خودرو باید قابلیت تغییر فیزیکی متناسب با شرایط و اهداف مختلف را داشته باشد: برای صرف شام به یک رستوران، برای کار به یک دفتر اداری و برای تماشای فیلم به یک سینمای چرخدار تبدیل شود. برای ارائه تجربه کاربری قابل تغییر فضای داخل خودرو منعطف‌تر شده و تجربه‌های منحصربه‌فردی که نه تنها انتظارات سرنشینان را برآورده می‌کند بلکه از آن پیشی می‌گیرد. این مفهوم با استفاده از نمایشگرهای نوآورانه ال‌جی شامل نمایشگرهای شفاف، قابل انعطاف و جمع‌شونده با شکل‌های ظاهری متنوع در کنار فن‌آوری‌های بی‌رقیب لوازم خانگی این شرکت متولد شد. 

تجربه کاربری قابل کاوش: بازآفرینی فضای داخل خودرو با محتوا

ال‌جی باور دارد که خودروهای آینده باید بتوانند محتوای منحصربه‌فرد هر سفر شامل مقصد سفر، مدت سفر و سایر متغیرهای لازم برای تحقق سفری هوشمندتر را درک کرده و با  شخصی‌سازی محتواها و پیشنهادات و غیره آن را کامل‌تر کنند. ال‌جی اطمینان دارد که ترکیب هوش مصنوعی پیشرفته و فن‌آوری eXtended Reality به هر چه زودتر گشوده شدن تجربه‌های قابل کاوش کمک زیادی خواهد کرد.

هوش مصنوعی ال‌جی تجربه حمل و نقل را به سطوح جدیدی ارتقاء خواهد داد و دستیارهای صوتی تعاملی داخل خودرو را قادر خواهد ساخت که برای پیشنهاد محتوا به سرنشینان طول مدت سفر و مقصد را در نظر بگیرد تا بتواند گزینه‌های مرتبط‌تری را که مسافران بتوانند در مدت زمان تخمینی از آن لذت ببرند ارائه دهد. علاوه بر این، با فن‌آوری واقعیت افزوده (AR) و شیشه‌های جلوی خودرو ساخته شده از نمایشگر شفاف OLED ال‌جی مسافران می‌توانند خودشان را از مکانی که در آن حضور دارند به یک شهر کاملاً متفاوت منتقل کنند و یا نمای داخلی خودرو را به کامل عوض کنند.

تجربه کاربری آرامش بخش: راحتی بیشتر

در پایان، فن‌آوری پیشرفته ال‌جی و خدمات متصل آن برای کمک به مشتریان و میهمان کردن آن‌ها به راحتی و آسایش استفاده می‌کند. مسافران می‌توانند از تماشای یک باغ زیبای مجازی لذت ببرند و در یک شهر شلوغ هوایی تازه کنند، در حالی که به یک موسیقی آرامش بخش گوش می‌دهند در صندلی خود یک ماساژ گرم بگیرند و یا از یک جلسه مشاوره هوش مصنوعی برای آغاز کردن روز خود کمک بگیرند. این تجربیات خوشایند در حمل و نقل با استفاده از دانش فنی جامع و گسترده ال‌جی در زمینه لوازم خانگی، نمایشگرها، سلامت دیجیتال و سایر حوزه‌های تجاری مرتبط با مشتری امکان‌پذیر شده است.

این سه موضوع تکیل دهنده ایده “Alpha-able” ستون‌های تجربه کاربری آینده ال‌جی در زمینه حمل ونقل هستند. تجربیات همسو با هر یک از موارد ذکر شده که ال‌جی را از رقبای خود متمایز می‌کند از طریق فن‌آوری‌ها، خدمات و محتواهای نوآورانه مشتری-محور این شرکت محقق خواهند شد.

سه محور کلیدی تجارت خودروی برقی در عصر خودروی مجهز به تعریف نرم‌افزاری

در حال حاضر صنعت حمل و نقل به سوی عصر خودروهای نرم‌افزاری SDV شتاب گرفته‌است. SDVها که دستگاه‌های بسیار پیچیده الکترونیکی هستند تجربه‌های کاربری جدیدی را در فضاهای متحرک بسیار سازگاری که بسیار فراتر از هر آن‌چه که امروزه وجود دارد هستند فراهم می‌کنند. ال‌جی برای آماده شدن برای عصری که به سرعت نزدیک می‌شود با توسعه طراحی‌های مختص-به-مشتری تجربه‌های کاربری متفاوت در محیط آینده حمل و نقل را تسهیل می‌کند.

تجارت حمل و نقل ال‌جی بر سه محور اصلی تمرکز دارد: سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرویی تولید شده توسط شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل؛ سیستم‌های موتورهای پیشران برقی توسعه یافته توسط LG Magna e-Powertrain (LG Magna)، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ال‌جی و Magna International و سیستم‌های روشنایی خودرو توسعه یافته توسط زیر مجموعه ال‌جی به نام ZKW Group. ال‌جی با برخورداری از این بازوهای تجاری قدرت قابل توجهی در فن‌آوری‌های بنیادی تعریف کننده آینده حمل و نقل دارد. 

سیستم‌های اطلاعات سرگرمی(Infotainment) به طور همزمان اطلاعات مرتبط با رانندگی و گزینه‌های سرگرمی را برای مسافران فراهم می‌کند. ال‌جی با استفاده از تعدادی از فن‌آوری‌های پیشرفته خود شامل سیستم‌های تلماتیک دارای قابلیت ارسال داده پر حجم و پر سرعت، رابط‌های کاربری مانند کاکپیت دیجیتال و داده بزرگ و راه‌کارهای Cloud قادر به تحلیل داده تولید شده توسط خودرو، راه‌کارهای جامعی در زمینه حمل و نقل برای پاسخ به نیازهای در حال تغییر و تکامل عصر SDV فراهم کرده و به مسافران اجازه می‌دهد از تجربه‌های حمل و نقل بهینه‌سازی شده لذت ببرند.

LG Magna برای بهبود عملکرد موتور پیشران برقی جهت استفاده در خودروهای برقی و گسترش محصولات موجود خود قصد دارد یک تسهیلات تولیدی جدید در Miskolac واقع در کشور Hungary احداث کند. این تسهیلات با وسعت ۲۶۴۰۰ متر مربع اولین عملیات تولیدی LG Magna در اروپا خواهد بود و انتظار می‌رود به افزایش حضور ال‌جی در بازار اتومبیل اروپا کمک کند.

گسترش چشم‌انداز حمل و نقل از طریق راه‌کارهای شارژ خودروی برقی

انتظار می‌رود تجارت راه‌کارهای شارژ خودروهای برقی اکوسیستم حمل و نقل آینده ال‌جی را تقویت کند. ال‌جی در سال گذشته به عنوان بخشی از استراتژی ارائه تجربه‌های کاربری بهینه حمل و نقل شامل هر دو حوزه‌ خودرویی و غیر خودرویی شارژر HiEV که از فن‌آوری بنیادی شارژ خودروهای برقی برخوردار است را خریداری کرد. همچنین انتظار می‌رود که تجارت باتری با هم‌افزایی در گروه LG در سال‌های آینده به سرعت رشد کند.

برای پاسخ به تقاضای فزاینده در حوزه آینده حمل و نقل شارژ HiEV از چهار نوع شارژر خودروی برقی که نیازهای مشتریان را برطرف کرده‌اند، رونمایی کرد. این محصولات جدید با استفاده از صفحه نمایش‌های LED که امکان اعلام نوتیفیکیشن‌ و پنل کنترل لمسی را فراهم می‌کنند کاربری راحت‌تری دارند. شارژرهای جدید به مجموعه وسیعی از ویژگی‌های افزایش ایمنی مانند مقاومت در برابر آب و غبار و محافظت دمایی و الکتریکی در طی فرآیند شارژ مجهز شده‌اند و از طریق تشخیص قفل اتصال و به‌روزرسانی از راه دور امکان مدیریتی آسان را نیز فراهم می‌کنند.

و مدیریت آسان را از طریق تشخیص قفل اتصال و به روز رسانی از راه دور ارائه دهید.

ال‌جی قصد دارد تجارت شارژر خودروی برقی خود را گسترش داده و از قابلیت‌های خود در تولید، کنترل کیفیت، خدمات پس از فروش و زنجیره تأمین برای بهبود تجربه کاربری مشتریان در شارژ خودروی برقی بهره‌برداری کند.

مدیرعامل چو صحبت‌های خود را این گونه جمع‌بندی کرد: ما قویاً باور داریم که آینده حمل و نقل باید تمرکز خود را بر مأموریت ارائه سطح دیگری از تجربه کاربری قرار دهد. ال‌جی تعهد فراتر از وصف خود به این مأموریت مهم را با ارائه راه‌کارهای نوآورانه حمل و نقل نشان می‌دهد. از آن‌جا که تلاش ما برای باز کردن راه آینده حمل و نقل است از تمامی پیشگامان صنعت دعوت می‌کنیم در این مسیر مهم و هیجان انگیز به ما بپیوندند.

ویدئوی این کنفرانس مطبوعاتی در کانال جهانی یوتیوب ال‌جی قابل مشاهده است. (www.youtube.com/GlobalLG)

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=76851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.