• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

1

اختیار بررسی لایحه تجارت به کمیسیون اقتصادی واگذار می‌شود؟

  • کد خبر : 8656
  • 15 بهمن 1399 - 12:13
اختیار بررسی لایحه تجارت به کمیسیون اقتصادی واگذار می‌شود؟

لایحه تجارت در حالی در ادوار مختلف مجلس در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفته که دارای ابعاد اقتصادی است و برخی نمایندگان مجلس خواستار ارجاع لایحه به کمیسیون اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه تجارت در اوایل دهه ۸۰ به مجلس ارائه شد و بنا شد مفاد آن در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی، بررسی شود اما این اقدام صورت نگرفت و چند سال بعد در اوایل دهه ۹۰ لایحه تجارت به کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ارسال و در آن جا به تصویب رسید.

تصویب لایحه در کمیسیون حقوقی مجلس توسط شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی شناخته شد و به مجلس عودت داده شد. در نتیجه لایحه تجارت در مجلس مسکوت ماند تا در نهایت در مرداد ۹۸ دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت اما باز هم به بررسی در کمیسیون حقوقی اکتفا شد و امکان بررسی این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس فراهم نشد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه گفت: «لایحه تجارت سابقه چندین دوره‌ای در مجلس دارد. این لایحه شاید در پنج دوره مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس محور بررسی لایحه تجارت در ادوار گذشته مجلس بوده است».

وی افزود: «کمیسیون اقتصادی مجلس این آمادگی را دارد که ماده‌های احکام اقتصادی لایحه مذکور را مورد بررسی قرار دهد. پیشنهاد ما این است که حتماً کمیسیون ویژه و مشترکی برای بررسی لایحه تجارت در مجلس تشکیل شود».

اظهارات پورابراهیمی در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون کمیسیون حقوقی در حال بررسی باقی مفاد لایحه تجارت است و هیچ اقدامی نیز برای تشکیل کمیسیون مشترک انجام نداده است. با این وجود انتظار می‌رود که کمیسیون حقوقی در کنار دیگر نمایندگان مجلس اقدامات لازم را برای تشکیل کمیسیون مشترک بررسی جامع لایحه تجارت انجام دهد.

 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.