• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

اختلاف قابل توجه سودآوری سهام فولاد مبارکه در مقایسه با دیگر بازارها / رشد ۱۷ هزار درصدی طی ۱۱ سال

  • کد خبر : 73916
  • 29 تیر 1402 - 23:34
اختلاف قابل توجه سودآوری سهام فولاد مبارکه در مقایسه با دیگر بازارها / رشد ۱۷ هزار درصدی طی ۱۱ سال

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولادمبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه گفت: طی ۱۱ سال گذشته ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه در مقایسه با بازارهای موازی، با در نظر گرفتن افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی ۱۷ هزار درصد رشد داشته که این موضوع بیانگر اختلاف قابل توجه سودآوری سهام این شرکت برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با دیگر بازارهاست. این در حالیست که طی سال‌های اخیر بازدهی سهام فولاد مبارکه بیشتر از بازدهی شاخص کل بازار سرمایه بوده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولادمبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد از اختلاف قابل توجه سودآوری سهام فولاد مبارکه در مقایسه با دیگر بازارها خبر داد و بیان داشت: سال گذشته شاهد تورم حدود ۵۰ درصدی در کشور بودیم. قیمت فروش ما نیز میزبان کاهش یک درصدی بود ولی با تمامی این مسائل درآمد شرکت فولاد مبارکه به دلیل رشد در بهره‌برداری و تولید افزایش پیدا کرد. سال گذشته درآمد عملیات ما در مجموع ۱۰ درصد و هزینه‌های عملیاتی ما ۵۰ درصد رشد کرد.

وی ادامه داد: شرایط بازارهای جهانی و محدودیت‌های تولید سبب کاهش قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومانی سود خالص آن مجموعه شد. با این اوصاف کارشناسان ارزش سود حدود ۶۸ هزارمیلیارد تومانی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ را با در نظر گرفتن نرخ تورم و کاهش قیمت فروش تولیدات این شرکت، بسیار بالاتر و والاتر از سود ۸۴ هزار میلیارد تومانی این شرکت در سال ۱۴۰۰ می‌دانند.

همچنین طیب‌نیا با اشاره به بازده ۵۶ درصدی سهام فولاد مبارکه و پیشتازی در مقایسه با شاخص کل بورس و صنعت فلزات اساسی توضیح داد: فولاد مبارکه رتبه دوم بورس کشور از لحاظ ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. در یک سال گذشته بازدهی سهام فولاد مبارکه ۵۶ درصد بوده در حالی که بازده شاخص کل ۵۱ درصد و بازدهی میانگین فلزات اساسی ۴۶ درصد بوده است.

سود هزار همتی حاصل از اجرای پروژه‌های سیکل ترکیبی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه 

مدیرعامل فولاد مبارکه از سود هزار همتی پروژه های توضیح داد: میزان سود برآوردی ناشی از اجرای پروژه‌های نیروگاهی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ به میزان هزار همت افزایش می‌یابد.

 درآمد بیش از  ۱۴۷ هزار میلیارد ریالی حاصل سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه طی پنج سال اخیر 

مقایسه ارزش سبد سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در مقایسه با بهای تمام‌شده شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه رقم قابل توجه‌ای است و مدیر عامل فولاد مبارکه دراین‌باره توضیح داد: روند درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه طی پنج سال اخیر به ۱۴۷ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال رسیده است. علاوه‌بر آن نقدینگی در فولاد مبارکه طی سال ۱۴۰۱ به خوبی مدیریت شد و این رقم نقدینگی در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال به صورت ریالی و ۱۹۵ میلیون یورو به صورت ارزی بود.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد فولاد مبارکه پیشتاز در سرمایه گذاری بوده و سهام آن رشد قابل توجهی درمقایسه با سایر بازارها تجربه کرده است. طیب‌نیا در این‌باره گفت: عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ فولاد مبارکه در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به‌گونه‌ای بوده که سود هر سهم به ۸۵۹ ریال، حاشیه سود خالص به ۴۲ درصد و بازده حقوق مالکانه به ۴۶ درصد رسیده است. طی ۱۱ سال گذشته و از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۰، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵ هزار و ۸۰۰ درصد، قیمت هر دلار ۴ هزار درصد، هر مترمربع آپارتمان هزار و ۷۰۰ درصد و قیمت خودروی پراید ۳ هزار درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: درمقایسه با این بازارها، سهام شرکت فولاد مبارکه با در نظر گرفتن افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی ۱۷ هزار درصد رشد داشته که این موضوع بیانگر اختلاف سودآوری سهام این شرکت برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با دیگر بازارهاست. این در حالی است که طی سال‌های اخیر بازدهی سهام فولاد مبارکه بیشتر از بازدهی شاخص کل بازار سرمایه و صنعت گروه فلزات اساسی بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.