• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

اجرای طرح قرنطینه هوشمند از یکشنبه آینده

  • کد خبر : 31910
  • 16 آذر 1400 - 15:22
اجرای طرح قرنطینه هوشمند از یکشنبه آینده

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح قرنطینه هوشمند از یکشنبه آینده گفت: این طرح در قالب پنج مرحله در سازمان های اداری، حمل و نقل عمومی، اصناف و مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مهر، احمد وحیدی، در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: موضوعاتی که در جلسه امروز بحث شد مبحث مدیریت قرنطینه هوشمند برای اجرای محدودیت‌ها بود که از یکشنبه هفته آینده در غالب پنج مرحله به صورت یک هفته در میان ابتدا در سازمان‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پس از اجرای این طرح در سازمان‌های اجرایی؛ این طرح در بخش حمل و نقل عمومی و اصناف و سایر مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دوم مورد بحث بیماریابی در مرزها و ضرورت این موضوع که ایرانیان و خارجیان که از مرز وارد و یا خارج می‌شوند با دو دوز واکسن و PCR منفی وارد و خارج شوند و موارد مشکوک قرنطینه شوند.

وی افزود: موضوع بعدی پیامدهای اجتماعی کرونا در شرایط کنونی و پسا کرونا بود که به لحاظ روانشناختی و پیامدهای اجتماعی کرونا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

وحیدی تصریح کرد: راجع به بحث اصناف و کوتاه‌تر شدن اخذ مجوز کسب و کارها بحث بعدی این جلسه بود که مصوب شد اخذ مجوز اصناف مستقیماً در اختیار وزارتخانه صمت باشد.

وی در خصوص آمار بالای مبتلایان در میان دانش آموزان خاطرنشان کرد: همانطور که اطلاع رسانی شده برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال دو دوز واکسن تزریق شده اما برای زیر ۱۲ سال هنوز بررسی‌ها در حال انجام است که ببینیم نیاز به تزریق واکسن هست یا نه؛ در حال حاضر مدارس به شکل یک یا دو روز در هفته به صورت حضوری و مابقی تدریس‌ها به شکل غیرحضوری است.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر گزارشی مبنی بر اینکه آمار دانش آموزان مبتلا به کرونا مربوط به حضوری شدن مدارس باشد داده نشده و این آمار باید توسط وزارت بهداشت تأیید شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.