• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

آیین اختتامیه ارزیابی جایزه ملی تعالی و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 74614
  • 12 مرداد 1402 - 9:04
آیین اختتامیه ارزیابی جایزه ملی تعالی و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

آیین اختتامیه ارزیابی جایزه ملی تعالی و مدیریت دارایی‌های شرکت فولاد خوزستان، یازدهم مردادماه ۱۴۰۲ به ریاست محمود لندی معاون بهره‌برداری و با حضور تیم ارزیابان و جمعی از مدیران فولاد خوزستان در سالن کنفرانس ساختمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان،در ابتدا سید‌محمد حسینی عضو گروه ارزیاب اجرای مستمر کایزن و بهبود مستمر را رمز بقای مجموعه دانست و افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد فولاد خوزستان در اجرای کایزن و بهبود مستمر پیشرو می باشد. بکارگیری فکر و اندیشه کارکنان در مسیر حل مشکلات و مسائل شرکت، علاوه بر تسریع در برطرف شدن مشکلات، به بقای شرکت و شکوفایی منجر می‌شود.

وی در ادامه گفت: ساخت قطعات راهبردی فولاد با تکیه بر توان داخل، علاوه بر تبلور دانش فنی نخبگان کشور، از خروج ارز جلوگیری می‌کند. یکی از واحدهای موثر در نگهداری تجهیزات و پایداری تولید، نگهداری و تعمیرات است. پایش شرایط فولاد خوزستان نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری مطلوبی در این زمینه انجام داده است. 

در ادامه دکتر نصر عضو گروه ارزیاب، رشد اقتصادی با وجود تحریم‌های ظالمانه را نشانه‌ی بلوغ سازمانی و نمود بهره‌برداری دانست و اظهار داشت: تولید پایدار و با کیفیت در فضایی به دست می‌آید که زیرساخت‌ها فراهم باشد. ناگزیر بخشی از نیازهای صنعت فولاد به خارج از کشور وابسته است. اینکه فولاد خوزستان توانسته در شرایط تحریم و محدودیت‌های متعدد، تولید پایدار و با کیفیت جهانی را حفظ کند، تصادفی نیست و مصداق بارز بهره‌وری است.

وی در ادامه گفت: توجه به بازیافت و پایداری تولید امری ضروری در صنایع است. از طرفی حرکت به سمت هوشمندسازی خطوط تولید، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی مناسب در نگهداری تجهیزات، عواملی هستند که در رشد و پایداری تولید موثر هستند. هیچگاه نباید چرخه تعالی متوقف شود و باید تا رسیدن به قله تعالی ادامه داد. پیوند تعالی و بهبود مستمر ناگسستنی است.

محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان ضمن تشکر از حضور ارزیابان تعالی گفت: فولاد خوزستان همواره در مسیر تعالی گام برداشته است. پیشگیری از خرابی ساده‌ترین تعریف نگهداری و تعمیرات است. توجه به این مقوله، علاوه بر کاهش هزینه، باعث جلوگیری از توقفات و در نهایت پایداری تولید می‌شود‌. کاهش خرابی‌های اضطراری، هزینه‌های تعمیرات اضطراری و کاهش استرس نیروی انسانی از دیگر پیامدهای توجه به نگهداری و تعمیرات است.

گفتنی است، جایزه ملی تعالی سازمانی در ۹ معیار فرهنگ سازمانی و رهبری، راهبردها، کارکنان، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، مدیریت منابع، مدیریت کار و فرآیندها که جزو توانمندسازها و معیارهای بهبود قابلیت اطمینان و کسب و کار و عملکرد که منجر به بدست آمدن نتایج می‌شوند، مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=74614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.