• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

آلمان ۱ – ژاپن ۴ : باورنکردنی، شوک آور و تکرار نشدنی!

  • کد خبر : 77129
  • 21 شهریور 1402 - 8:07
آلمان ۱ – ژاپن ۴ : باورنکردنی، شوک آور و تکرار نشدنی!

شکست چهار گله فوتبال مانشافت مقابل تیم ملی ژاپن، این اتفاقی است که واقعا در خاک آلمان رقم خورد.

 تیم ملی فوتبال آلمان در یک دیدار دوستانه یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را تجربه کرد و با چهار گل مغلوب آبی‌پوشان شرق آسیا شد، تیمی که صدرنشین شرق آسیاست و حالا با این پیروزی سودای بزرگی خود را به رخ کل فوتبال جهان می‌کشد.

اما اوضاع برای آلمان، آنطور که طرفداران پرتعداد داخل ورزشگاه تصور می‌کردند پیش نرفت. اولین موقعیت جدی این بازی روی حرکت سوگاوارا از جناح راست انجام شد و روی همین ارسال او، جونیا ایتو توپ را قطع کرد تا در دقیقه ۱۱ دروازه ترشتگن به شکلی ناباورانه باز شود.

با این حال آلمان بازی را در دست گرفت و شاگردان هانسی فلیک که به هیچ وجه نمی‌خواستند سرمربی تیمشان در پایان فیفادی شغل خود را از دست بدهد، روی یک حرکت از سمت چپ با ضربه لروی سانه به گل رسیدند. در این صحنه ویرتز به زیبایی در عمق دفاع ژاپن حرکت کرد و موفق شد پاس را به سانه بدهد تا او به زیبایی هرچه تمام دروازه را باز کند.

اما این پایان کار نبود و شگفتی دیگری انتظار این بازی را می‌کشید. در حالی که شلوتربرگ، مدافع دورتموند، در جناح چپ کاملا آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید، دوباره ساگاوارا از این جناح حرکت کرد و پاس خود را به محوطه جریمه فرستاد که این بار روی خوش‌شانسی محض دوباره به آیاسه رسید تا او به صورت اتفاقی گل دوم را بزند.

ترشتگن: ناجی بزرگ مانشافت
در شرایطی که در نیمه دوم آلمان سراپا حمله بود و با تعویض‌های متوالی به دنبال زدن گل تساوی، این ژاپن بود که یکی بعد از دیگری موقعیت‌ها را به دست آورد و شاید اگر ترشتگن نبود، نتیجه عجیب‌تری هم در این بازی به ثبت می‌رسید. تنها ۱۷ ثانیه بعد از شروع نیمه دوم، این دروازه‌بان موفق شد ضربه جونیا ایتو را مهار کند.

البته موقعیت بعدی هم برای ژاپن بود. این بار روی ضربه میتوما سامورایی آبی به فرصت گلزنی رسید و ترشتگن همکاری او با کامادا را بی اثر کرد. در حالی که فلیک امیدوار بود ورود گروس، مولر و گوسنس نتیجه را تغییر بدهد اما این تغییرات هاجیمه موریاسو بود که در نهایت طلایی شد.

در دقیقه ۷۰ فرار دیدنی بازیکنان ژاپن با ضربه آسانو، یار تعویضی، همراه شد که این توپ را هم ترشتگن به خوبی و با دست چپ مهار کرد و در ادامه نیز ضربه میتوما با واکنش این دروازه‌بان همراه شد.

پس از آن آلمان همچنان حملات خود را ادامه داد اما ارسالهای بی هدف و پاس‌های متوالی در پشت محوطه جریمه، موقعیت خاصی را به دنبال نداشت. در آخرین دقایق بازی هم موریاسو به سمت نیمکت برگشت و سه ستاره را صدا زد: تاناکا، کوبو و دوان.

چهار میخ بر تابوت مانشافت
در حالی که آلمان حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده بود، فرصت‌طلبی باورنکردنی ستاره‌های ژاپن شوک آخر را هم بر پیکره هانسی فلیک وارد کرد. در دقیقه ۹۰ و زمانی که بازیکنان آلمان کاملا ژاپن را در نیمه زمین خودی حبس کرده بودند و البته حریف نیز اجازه ساخت موقعیت را نمی‌داد، یک اشتباه همه چیز را خراب کرد.

گوسنس پس از ناکامی در عبور از بازیکن ژاپن به سمت دروازه خودی برگشت اما ناگهان تاکفوسو کوبو توپ را از او دزدید و به سرعت به سمت دروازه حریف رفت و در شرایطی که آلمانی‌ها امیدوار به یک سیو نجات‌بخش دیگر از ترشتگن بودند، به کوبو نزدیک شد و پاس را گرفت و دروازه خالی را گشود.

این پایان شکست تحقیر آمیز آلمان نبود. تنها سه دقیقه بعد و در حالی که آلمان رویای برد و انتقام را بر باد رفته می‌دید، ارسال تاکفوسو کوبو از جناح راست با ضربه یار تعویضی تاناکا همراه شد و توپ به شکلی باورنکردنی در گوشه دروازه آرام گرفت.

مهاجم تیم فورتونا دوسلدورف سر خود را کاملا چرخاند و توپ را به گوشه دروازه، دورتر از دست ترشتگن فرستاد تا این ضربه سر آرام اما دیدنی تبدیل به گل شود و کار آلمان را در خانه بسازد.

مهاجم تیم فورتونا دوسلدورف سر خود را کاملا چرخاند و توپ را به گوشه دروازه، دورتر از دست ترشتگن فرستاد تا این ضربه سر آرام اما دیدنی تبدیل به گل شود و کار آلمان را در خانه بسازد.

این احتمالا مهمترین و بزرگترین دستاورد ژاپن در یک بازی دوستانه باشد و البته بدترین باخت آلمان برابر یک تیم آسیایی نیز محسوب می‌شود که شاید در بدترین زمان ممکن روی سر هانسی فلیک آوار شد. با این باخت حالا شاید بسیاری تصور کنند که اخراج او حتمی است یا حداقل با یک نتیجه غیر از برد در بازی دشوار برابر فرانسه قطعی شود.

البته که در این بازی باوجود حملات گزنده و سریع ژاپن و البته چهار گل و برد غیرقابل انکار شاگردان موریاسو، این آلمان بود که در طول بازی مالکیت خود بر توپ و میدان را نشان داد اما نتوانست از سد تیم مستحکم و تدافعی هاجیمه موریاسو بگذرد.

این برد خط و نشان سنگین ژاپن برای حریفان آسیایی در آستانه جام ملتهای آسیاست – تیمی که با اسکواد پرستاره و تیم منسجم، مدعی اول قهرمانی در قاره محسوب می‌شود.

منبع خبر: ورزش سه

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.