• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آغاز پیوند بانک مسکن و بیمه مرکزی ایران / بانک و بیمه در کنار هم برای خدمت به مردم

  • کد خبر : 80320
  • 22 آبان 1402 - 15:10
آغاز پیوند بانک مسکن و بیمه مرکزی ایران / بانک و بیمه در کنار هم برای خدمت به مردم

در نشست مدیرعامل بانک مسکن با رییس کل بیمه مرکزی ایران، توافقات اولیه همکاری مشترک دو نهاد دولتی بانک مسکن و بیمه مرکزی ایران برای ارائه خدمات به مردم صورت گرفت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از هیبنا؛ در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره بانک مسکن و هیات عامل بیمه مرکزی برگزار شد؛ ضمن اشاره به ظرفیت‌ها، محصولات و خدمات دو نهاد و تاکید بر لزوم خدمتگزاری به هموطنان، تفاهم اولیه در خصوص تعامل دوجانبه بر اساس حوزه‌های کاری مشترک صورت گرفت.

بر این اساس مقرر شد پس از بررسی و پیگیری مذاکرات توسط تیم کارشناسی طرفین، زمینه‌های لازم برای توافق نهایی و انعقاد قرارداد فی‌مابین فراهم شود.

خدمات خوبی در حوزه بانک و بیمه به مردم ارائه خواهد شد

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: امید است با مباحث بسیار خوبی که امروز مطرح شد؛ همکاری‌های میان نظام بانکی به ویژه بانک مسکن و صنعت بیمه کشور گسترش یابد تا به موجب آن انواع خدمات و محصولات گوناگون بیمه و بانکی برای بهره‌مندی مردم عزیز ارائه شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در این نشست از همکاری‌ها در حوزه‌های کلان‌تر از جمله تعاملات میان صنعت بانکداری و صنعت بیمه استقبال و در خصوص موضوعاتی که می‌توانیم در بانک مسکن به صورت پایلوت پیگیری کنیم صحبت شد.

وی افزود: در تلاشیم در سایه این توافق و همکاری‌های مشترک علاوه بر کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور، فعالان اقتصادی و مردم بتوانند با خیال آسوده به فعالیت اقتصادی بپردازد و بخش‌های مختلف نظام مالی کشور به ویژه حوزه‌های بانکی و بیمه مسئولیت‌های خود را به خوبی ایفا کنند.

دکتر حسینی ادامه داد: امیدواریم این دست از همکاری‌ها برای توسعه اقتصاد منشا اثر باشد و اتفاقات خوبی را برای کشور عزیزمان در حوزه‌های صنعتی و خدمت‌رسانی به هم‌میهنان رقم بزند.

مشتریان بانک مسکن، منازل خود را بیمه حوادث خواهند کرد

علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با دید مثبت و روشنی که در بانک مسکن برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف وجود دارد توانستیم مذاکرات خوبی داشته باشیم که به موجب آن مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان بیمه مرکزی به عنوان متولی صنعت بیمه کشور و بانک مسکن به عنوان بانک متخصص در صنعت مسکن منعقد شود.

وی در خصوص مفاد تفاهم‌نامه گفت: بهره‌مندی از محصولات مشترک بازار سرمایه، بانکی و بیمه‌ای که به رونق صنعت بیمه‌ای کشور و همچنین بانک مسکن کمک می‌کند از توافقات امروز بود.

استاد هاشمی گفت: از دیگر خدمات مورد نظر تفاهم‌نامه، فرهنگ‌سازی خرید بیمه‌های مسئولیت و بیمه‌های مختلفی است که مورد نیاز مردم در حوزه ساخت و ساز و خرید مسکن است تا به موجب آن، متقاضیانی که از بانک مسکن تسهیلات دریافت می‌کنند؛ همزمان بیمه‌نامه‌ای را با رقم بسیار پایین خریداری و دارایی خود را در مقابل حوادث بیمه کنند.

وی افزود: همچنین بر آن هستیم که در حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک، از سرمایه‌گذاری‌های بیمه مرکزی و دیگر بیمه‌ها در عرصه‌هایی که سیستم بانکی کشور به ویژه در حوزه مسکن خدمت‌رسانی بهتری دارند استفاده کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی ایران گفت: امکان دریافت تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای کارکنان بیمه مرکزی ایران از دیگر موارد مورد مذاکره در این دیدار بود که در نهایت امیدواریم با توافق دوجانبه، خدمت‌رسانی به مردم را در حوزه‌های مختلف بانکی و بیمه‌ای و به ویژه مسکن که یکی از دغدغه‌های بزرگ و مهم مردم است به کمک هر دو نهاد انجام دهیم.

بانک مسکن کار بزرگی در اجرای طرح نهضت ملی انجام داده است

استاد هاشمی در رابطه با خدمات بانک مسکن به کشور گفت: قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها به عنوان بانک عامل هم در بحث مسکن ملی و هم خارج از این طرح، بانک مسکن با خدماتی اعم از اعطای تسهیلات مسکن است که به راحتی نیز در اختیار مردم قرار می‌دهد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: انصافاً این بانک دولتی به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه مسکن، طی دو سال گذشته کار بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن انجام داده است و امیدواریم در ادامه روند خود، پر توان‌تر پیش رود و مردم نیز بهتر از خدمات این بانک منتفع شوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.