• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آغاز پروژه کارسنجی و ارتقای بهره وری نیروی انسانی در فولاد سنگان

  • کد خبر : 75758
  • 31 مرداد 1402 - 12:32
آغاز پروژه کارسنجی و ارتقای بهره وری نیروی انسانی در فولاد سنگان

یکی از مهمترین چالشهای سازمان ها به خصوص در حوزه صنعت، موضوع ارتقای بهره‏وری در حوزه‏های مختلف می‏باشد که این امر موجب مشکلات عدیده‏ ای از جمله افزایش قیمت تمام شده، کاهش قدرت رقابت ‏پذیری و عدم استفاده مناسب از منابع سازمان گردیده است. یکی از راه‏های افزایش بهره‏ وری در سازمان، افزایش بهره‏ وری نیروی انسانی به عنوان مهمترین و با ارزش ‏ترین منبع سازمان می‏ باشد.

کارسنجی و زمان‏سنجی به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی کارا، مورد توجه جدی مدیران و صاحب‏ نظران حوزه منابع انسانی جهت تعیین تعداد مطلوب نیروی انسانی قرار گرفته است. شناسایی فرآیندهای کاری، اندازه ‏گیری حجم فعالیت ‏ها و نهایتا تخصیص ضرایب مهندسی با هدف استانداردسازی فعالیت ‏های در حال انجام، می‏تواند راه را برای ارتقای کارایی و نهایتا بهره‏ وری نیروی انسانی هموار سازد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، سیّد مرتضی موسوی، رئیس سازماندهی(OJC) فولاد سنگان با اشاره به اینکه پروژه مذکور برگرفته از راهبردهای معاونت توسعه سرمایه‌های انسانی و در راستای هدف استراتژیک ” افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی “‌ می‌باشد، افزود : هدف از انجام این پروژه محاسبه حجم کار در واحدهای مختلف به منظور تخصیص تعداد مطلوب نیروی انسانی در آن‌ می باشد.

علاوه بر آن در این پروژه با استفاده از سیستم‏های نوین کارسنجی، فعالیت‏های پرسنل به تفکیک هر فرد مورد تجزیه و تحلیل قرار می‏گیرد و علاوه بر اندازه ‏گیری درصد کارایی پرسنل، با استفاده از اطلاعاتی که از مدیران واحدها اخذ خواهد شد، پرسنل موجود سازمان از منظر اثربخشی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه ‏بندی می‏ شوند. لازم به ذکر است، امکان محاسبه بهره ‏وری نیروی انسانی با استفاده از نتایج حاصل از شاخص‏ه ای کارایی و اثربخشی فراهم خواهد گردید.

موسوی با اشاره به فرآیند انجام پروژه کارسنجی، گفت: پروژه مربوطه از مرداد ۱۴۰۲ برای کلیه کارکنان (فولاد و پیمانکار) آغاز و پیش‌بینی ‌‌می‌گردد در مدت زمان هفت ماه این مهم انجام شود و در این راستا بعد از آموزش تئوری و عملی تیم پروژه (Warm Up)  به بررسی فعالیت‏ها و نحوه انجام آن‌ها توسط کارکنان و انجام مشاهدات به تعداد کافی مطابق روش نمونه ‏برداری فعالیت ” Activity Sampling” (در بازه زمانی حداقل ۴ ماهه) پرداخته‌ می‌شود و ثبت نمونه‏ها به تفکیک فعالیت‏ های کاری و بر اساس شرح وظایف سازمانی انجام خواهد گرفت و در نهایت ارائه گزارش های پروژه با رویکرد قابلیت امکان بروزرسانی آن‌ها صورت‌ می‌پذیرد.

وی در خصوص گزارش‌های قابل تحویل در پروژه افزود: این گزارش ها شامل ، گزارش درصد کارایی نیروی انسانی فعلی به تفکیک پرسنل و واحدهای سازمانی، گزارش میزان ظرفیت آزاد واحدهای سازمانی (براساس منابع موجود- با هدف ایجاد قابلیت بروز رسانی نتایج)،گزارش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای سازمانی،گزارش ارزیابی نیروی انسانی فعلی Evaluation Model به تفکیک پرسنل و رتبه بندی آن‌ها، گزارش شاخص اثربخشی کلی کارکنان (OEE) به تفکیک واحدهای سازمانی و نفرات،گزارش کارنامه بهره وری (کارایی و اثربخشی) به تفکیک پرسنل و واحدهای سازمانی خواهد بود که پس از انجام کلیه مراحل و اتمام پروژه جمع‌بندی و ارائه خواهند شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.