• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

آغاز به کار بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تأمین‌اجتماعی بجنورد با ۲۰میلیارد تومان اعتبار

  • کد خبر : 71217
  • 20 خرداد 1402 - 16:17
آغاز به کار بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تأمین‌اجتماعی بجنورد با ۲۰میلیارد تومان اعتبار

بخش‌های مراقبت ویژه را به‌دلیل گستردگی خدماتی که انجام می‌دهند، می‌توان بـه بیمارستانی کوچک در درون بیمارستانی بزرگ تشبیه کرد که مراقبت‌های نجات‌دهنده زندگی را برای بیماران دارای شرایط بحرانی فراهم می‌کند. در ادامه طرح‌های توسعه ظرفیت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف کشور، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد به‌عنوان تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی استان خراسان شمالی، با هدف خدمت‌رسانی به قشر کارگری جامعه و بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و با رعایت تمامی استانداردهای لازم، همزمان با دهه کرامت شروع به خدمت‌رسانی کرد.

احداث این بخش، در قالب طرح‌های توسعه مراکز درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی و با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات سلامت و توجه ویژه به مناطق محروم انجام شده است. میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه و در تشریح راهبردهای توسعه خدمات این سازمان اعلام کرده بود که سازمان تأمین‌اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار، امکانات و تجهیزاتی مشابه با بهترین مراکز درمانی مناطق برخوردار کشور ایجاد می‌کند.

براساس آنچه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرده است در زمینه توسعه خدمات سلامت، رویکرد این سازمان توجه ویژه به عدالت در دسترسی به خدمات و توجه ویژه به مناطق کمتر‌برخوردار است.
دکتر سعید صدرمنش مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به رعایت تمامی استانداردهای لازم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد می‌گوید: بعد از اخذ مجوزهای مورد نیاز و پروانه بهره‌برداری، این بخش همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و در آغاز دهه کرامت، به‌صورت رسمی پذیرش بیماران را آغاز کرد و با تأمین نیروی انسانی متخصص موردنیاز، آماده خدمت‌رسانی کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی است.
وی می‌افزاید: برای تجهیز و راه‌اندازی این بخش که دارای ۵ تخت اصلی و یک تخت ایزوله برای بیماران است، ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گفته وی، ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ بیمار در سال ۱۴۰۱ از بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع)‌ بجنورد خدمات سرپایی و بستری در زمینه بخش های اورژانس، جراحی عمومی، زنان و زایمان، مامایی، داخلی، اطفال، آی.سی.یو، سی.سی.یو، ان.آی.سی.یو، زایشگاه، اتاق عمل، درمانگاه تخصصی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن، دریافت کرده‌اندکه این تعداد، نسبت به سال قبل از آن، ۱۷ درصد افزایش داشته است.
دکتر صدرمنش با بیان اینکه بیش از ۳۶۸ هزار نفر یعنی ۳۷ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، می‌گوید: در استان خراسان شمالی، در حوزه درمان مستقیم، بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد با ۱۰۹ تخت، دو درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های اسفراین و شیروان و یک درمانگاه عمومی در جاجرم و گرمه فعال هستند که تمامی خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند.
مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۱۶۳ هزار و ۳۷۲ ویزیت سرپایی در درمانگاه شهید نظام خیرآبادی شیروان انجام شده است، می‌افزاید: متخصصانی در رشته‌های اطفال، داخلی، قلب و زنان در این درمانگاه خدمت‌رسانی دارند و برنامه توسعه این مرکز درمانی نیز آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه درمانگاه اسفراین به صورت دوشیفت و تخصصی فعالیت دارد، به ویزیت سرپایی ۲۴۷ هزار و ۴۸۳ بیمار طی سال گذشته در این مرکز درمانی اشاره کرد وگفت: با توجه به سختی مسیر تردد به مرکز استان در شرایط آب و هوایی مختلف، شورای پزشکی در این شهرستان راه‌اندازی شده است.
دکتر صدرمنش از نوبت‌دهی الکترونیکی به بیماران در تمامی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز از طریق تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه، اقدام به نوبت‌گیری برای مراجعه به پزشک کنند. همچنین برای تکریم سالمندانی که مشکل دارند و توانایی لازم برای دریافت نوبت اینترنتی و تلفنی را ندارند، ١٠ درصد از نوبت‌ها به‌صورت حضوری در نظر گرفته شده است که روزانه برای این عزیزان لحاظ می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مراجعات به بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد بسیار زیاد است، گفت: در روزهای عادی بین ٨٠٠  الی یک هزار نفر مراجعه‌کننده به بیمارستان داریم.
دکتر صدرمنش با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع تعداد ۸۴۴ هزار و ۶۳۸ مورد ویزیت سرپایی در مراکز ملکی درمانی استان انجام شده است، گفت: این تعداد ویزیت نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد ۱۷ درصدی برخوردار است. تعداد ویزیت پزشکان متخصص در سال گذشته نیز ۱۲۰ هزار و ۸۱۱ مورد بوده است که ۳۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است. همچنین تعداد جراحی‌های انجام شده در سال گذشته، ۵۸۱۸ مورد و درصد اشغال تخت بیمارستان طی همین مدت، ۴/۶۹ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ استان در قسمت‌های دارو ۳۴۱ میلیارد ریال، مواد مصرفی پزشکی ۱۰۰ میلیارد ریال و تجهیزات پزشکی ۶۳ میلیارد ریال و در حوزه درمان غیرمستقیم (نسخ مراکز طرف قرارداد اسناد پزشکی)، ۱۶۰۰ میلیارد ریال بوده است،گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ در قسمت‌های دارو ۴۰۹ میلیارد ریال، مواد مصرفی پزشکی ۱۱۹ میلیارد ریال و در حوزه درمان غیرمستقیم (نسخ مراکز طرف قرارداد اسناد پزشکی) ۱۹۴۰ میلیارد ریال است.
به گفته مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی، احداث انبار دارویی در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ متر  در بیمارستان  بجنورد، ارتقای هتلینگ بخش اورژانس این بیمارستان از ۶۰۰ متر به ۱۳۰۰ متر و افزایش تخت آن از ۱۳ به ۲۱ تخت، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی آن و بازسازی واحد آزمایشگاه این بیمارستان، از جمله طرح‌های توسعه‌ای حوزه درمان تأمین‌اجتماعی در استان خراسان شمالی است.
دکترسید ربیع علیان امیری سرپرست بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد نیز در مورد طرح‌های توسعه این مرکز درمانی می‌گوید: پیش از این بیماران بیمه‌شده‌ای که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند، بایستی از این بیمارستان به بیمارستان‌های دیگر یا شهرهای مجاور و حتی به استان‌های مجاور اعزام می‌شدند که با افتتاح این بخش مجهز و پیشرفته، دیگر نیازی به اعزام این بیماران به بیمارستان‌های دیگر نیست.
وی با اشاره به اینکه چند بخش دیگر این بیمارستان نیز قرار است در سال جاری به بهره‌برداری برسد، می‌افزاید: توسعه زیرساخت اورژانس این بیمارستان از ۶۰۰ متر به ۱۳۰۰ متر زیربنا در حال انجام است و با تکمیل بخش‌های باقیمانده، تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.
دکتر علیان امیری اضافه می‌کند: با وجود محدودیت‌ها، توسعه خدمات درمانی در این استان کمتر برخوردار با حمایت مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی و نیز مدیریت ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود و توقفی در این زمینه نداریم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.