• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آخرین وضعیت طرحهای نیمه تمام/نیاز به ۶۲۱ هزار میلیاردتومان اعتبار

  • کد خبر : 3238
  • 07 آذر 1399 - 12:30

بررسی وضعیت طرح های نیمه تمام صنعتی معدنی در کشور نشان می دهد که برای تکمیل بیش از ۳۷ هزار طرح نیمه تمام که جواز تاسیس دارند به ۶۲۱ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور به ویژه در بخش صنعت و معدن به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم در رکودی چند ساله مانده‌اند و یا روند تکمیل آنها در بازه زمانی طولانی رخ داده است. از سوی دیگر بنا به نظر کارشناسان با توجه به رشد جمعیتی کشور و نیاز روزافزون به توسعه زیربناها و زیرساخت‌ها و نیاز مبرم به اشتغالزایی نوع عملکرد فعلی پاسخگوی نیاز جامعه نیست.
بررسی آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام در بخش صنعت و معدن کشور نشان می‌دهد که بیش از ۳۷ هزار طرح که جواز تأسیس گرفته‌اند به صورت نیمه تمام مانده‌اند و هنوز تکمیل نشده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۲۸ طرح پیشرفت ۲۰ درصد، ۱۳ هزار و ۱۳۳ طرح پیشرفت ۶۰ درصد و ۳ هزار و ۸۳۳ طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
در صورتی که این ۳۷ هزار طرح تکمیل شوند، زمینه اشتغالزایی برای یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.
همچنین برای تکمیل این طرح‌ها به ۶۲۱ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است. پی گیری ها از وزارت صمت حکایت از آن دارد که این وزارتخانه به دنبال جذب سرمایه گذار برای طرح‌های اولویت دار و طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند، است.
در جدول زیر، آمار جوازهای تأسیس تا تاریخ سوم آبان ماه سال ۹۹ آمده است. (مبالغ به هزار میلیارد تومان است)

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=3238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.