• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

«فناور کارت» رونمایی شد/ توسعه ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 69331
  • 22 اردیبهشت 1402 - 11:59
«فناور کارت» رونمایی شد/ توسعه ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین و با هدف توسعه ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان، «فناور کارت» رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در آیین رونمایی از فناور کارت گفت: خوشبختانه حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در چند سال گذشته با رشد خیلی خوبی مواجه شده و در برخی موارد در حال جایگزین کردن برخی خدمات بانک‌هاست.
وی با اشاره به سابقه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین، اظهار داشت: از سال گذشته همکاری خوبی را با صندوق آغاز کردیم. هدفمان این بود که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، با عنایت به اقتضائات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گام‌هایی را برداریم.
متعهد به حمایت از حوزه دانش‌بنیان هستیم
شمسی‌نژاد گفت: از سال گذشته تأمین مالی ۵ میلیارد ریالی را برای برخی از این شرکت‌ها انجام دادیم. نزدیک ۱۰۰ شرکت تأمین مالی شدند و کار تأمین مالی ۱۰۰۰ شرکت نیز در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: این بانک خود را متعهد به حمایت از حوزه دانش‌بنیان می‌داند، زیرا این حوزه می‌تواند برای کشور خلق ارزش و تولید ثروت کند.
وی خاطرنشان ساخت: نئوبانک‌هایی در کشور وجود دارد که فضایی برای ارائه خدمات بانکی مبتنی بر بستر دیجیتال و هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند. این بستر موجب شده که ارائه خدمات برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که کار بانکداری خرد انجام می‌دهد، آسان‌تر و سریع‌تر شود.
شمسی‌نژاد گفت: علاقه داریم در بستر نئوبانک به کسب‌وکارها نیز ارائه خدمت کنیم. می‌خواهیم در سال جدید خدمات مختلفی را با همکاری صندوق توسعه فناوری‌های نوین به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم. بانک مرکزی نیز با افزایش سقف وام‌های قرض‌الحسنه، نشان داده که از این موضوع حمایت می‌کند.
چتر قرض‌الحسنه بر سر دانش‌بنیان‌ها گسترده می‌شود
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌خواهد بازوی اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه پرداخت وام خرد باشد و خدمات مختلف بانکی را که مورد نیاز این شرکت‌هاست به آن‌ها ارائه کند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه فروش خود نیز با استفاده از عقد قرض‌الحسنه، رشد فروش محصولات و خدمات خود را تجربه کنند.
شمسی‌نژاد با بیان اینکه نیاز به یک اکوسیستم جامع مالی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها وجود دارد، گفت: با همکاری ۲ مجموعه اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و آثار و برکات آن را شرکت‌های دانش‌بنیان و همه مردم عزیز کشورمان حس خواهند کرد.
همکاری صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسعه می‌یابد
در ادامه جلسه «سید روح‌الله میرامینی» مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین، اظهار داشت: به‌صورت جهادی عمل شد تا فناور کارت به نمایشگاه اینوتکس رسید. امیدوارم کارهای بزرگ‌تری را با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اکوسیستم فناوری کشور انجام دهیم.
وی افزود: در صندوق توسعه فناوری‌های نوین سعی می‌کنیم هر چه در حوزه فین‌تک نیاز است، از جمله ارتباط بین شرکت‌ها و اشخاص حقیقی را با حوزه بانکی را تسهیل کنیم تا بتوانند به‌صورتی آسان‌تر تسهیلات دریافت کنند.
میرامینی با اشاره به اینکه در صندوق توسعه فناوری‌های نوین زیرساخت‌های مختلفی از جمله تأمین مالی جمعی فراهم شده، اظهار داشت: بحث وام‌های خرد و لندتک‌ها را پیگیری می‌کنیم. همچنین اینشورتک، بحث‌های بیمه‌ای و ابزارهای اعتبارسنجی در صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافته است.
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین تصریح کرد: همه ابزارهایی را که در این چند سال فراهم کرده‌ایم؛ ابتدا در اختیار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار می‌دهیم. امیدوارم همه شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه بتوانند از این زیرساخت‌ها و خدمات شبکه بانکی به‌صورت شفاف و مؤثر استفاده کنند و اتفاقات خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.