• امروز : جمعه - ۱۱ خرداد - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

بیمه کوثر راهبر کنسرسیوم بیمه‌های مسافرتی با روادید الکترونیک برگزاری همایش ارزیابی عملکرد اداره امور شعب مرکزی تهران با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملی ایران دکترنجارزاده: توجه به رعایت انضباط مالی و مدیریت دارایی و بدهی از اولویت های بانک است مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد کارگروه ویژه برای بهبود حال کارگران در کشور خبر داد/ شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون :  خط ویژه اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی تعاونی ها افتتاح اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در استان البرز نامه رییس سازمان برنامه‌ و بودجه به شورای نگهبان درباره «بند س قانون بودجه» امضای تفاهم‌نامه مشترک بیمه دانا و بانک شهر رشد ۸۰ درصدی حق بیمه صادره و کاهش نسبت خسارت به زیر ۳۲ درصد رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره لزوم پوشش بیمه ای کلیه وسایل نقلیه دستور ویژه صادر کرد کارشناسان حقوقی بانک‌ها متناسب با تغییرات کسب‌وکاری، تکنولوژیکی و فضای بانکداری، خوشان را به قوانین جدید مسلط کنند نام شهید محسن دریانوش بر تارک شعبه نجف‌آباد

3

بهترین نسبت مطالبات به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است

  • کد خبر : 88228
  • 07 اردیبهشت 1403 - 12:01
بهترین نسبت مطالبات به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای چندمین سال متوالی موفق شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی خود را در کمترین سطح ممکن نگاه دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بهترین عملکرد بین اعضای شبکه بانکی کشور در شاخص نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

در حالی که چند سال است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت مطالبات به تسهیلات خود را کمتر از یک درصد نگاه داشته، در سال‌های اخیر این نسبت به کمتر از نیم درصد رسیده است.

نسبت مطالبات به مصارف بانک در سال ۱۴۰۱ عدد ۰.۳۸ (سی و هشت صدم) درصد بود که در سال ۱۴۰۲ با کاهشی مجدد به ۰.۲۹ (بیست و نه صدم) درصد رسید.

عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این شاخص هم بهترین عملکرد در بین بانک‌های ایرانی به شمار می‌رود، هم بهتر از متوسط عملکرد بانک‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در حقیقت بیان می‌کند که چه میزان از تسهیلات پرداختی بانک در موعد مقرر بازپرداخت نشده است. هر چه این نسبت پایین‌تر بوده و به صفر نزدیک باشد، یعنی بانک در وصول مطالبات در سررسید خود موفق عمل کرده و مشتریان خوش‌حسابی دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=88228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.