• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

بانک مسکن درکنار کادر درمان است

  • کد خبر : 15341
  • 03 خرداد 1400 - 12:31
بانک مسکن درکنار کادر درمان است

مدیرعامل بانک مسکن در آیین امضای تفاهم نامه ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای دانشگاهیان واحد علوم پزشکی اظهار داشت:ما در بانک مسکن، هم وظیفه قانونی و هم وظیفه اجتماعی خود می دانیم، در این شرایط سخت در کنار کارکنان کادر درمان باشیم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، تفاهم نامه همکاری بانک مسکن و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور محمود شایان و دکترعلیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور تامین تسهیلات ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان و کارکنان این دانشگاه در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران امضا شد.

محمود شایان در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: انتظار همکاری همه دستگاه ها با کارکنان، کادر درمان و همکاران وزارت بهداشت و درمان در سطوح مختلف که حدود ۱۵ ماه در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند، به حق و به جا است. ما در بانک مسکن هم وظیفه قانونی و هم وظیفه اجتماعی خود می دانیم،در این شرایط سختی که کادر درمان و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی با این ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و از جان خود به عنوان با ارزش ترین سرمایه هر انسان می گذرند، در کنار آن ها باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری بانک مسکن برای تامین مالی ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک قدم کوچک در برابر این همه از خودگذشتگی مدافعان سلامت است، تاکید کرد: یکی از دغدغه های کارکنان هر سازمان که بخش عمده ای از هزینه را در سبد خانوار دارد، مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: اگر ما بتوانیم مشکل مسکن کارکنان یک سازمان را برطرف کنیم عملا توانستیم به درآمدزایی خانوار کمک کنیم چرا که اگر سبد هزینه کاهش یابد، سبد درآمد خانوار افزایش پیدا می کند.

شایان افزود: بانک مسکن با توجه به وظیفه تخصصی خود در حوزه مسکن و همچنین تکلیف و مسوولیت اجتماعی، بر خود واجب دانست تا سهمی از بابت تشکر و قدردانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه تسهیلات ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای کارکنان دانشگاه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای هر واحد از طرف بانک مسکن تامین می شود، اما فارغ از این تفاهم نامه، دانشگاه علوم پزشکی می تواند از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مشروط به استفاده از فناوری های نوین در فرایند ساخت بهره مند شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به دستورالعمل اخیر بانک برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش فناوری های نوین با هدف صرفه جویی در انرژی گفت: بر اساس این دستور العمل انبوه سازانی که از فناوری های نوین ساخت استفاده کنند می توانند تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان برای هر واحدتسهیلات دریافت کنند در حالی که تسهیلات ساخت برای واحدهای مسکونی عادی ۲۰۰ میلیون تومان است. به عبارتی بانک مسکن در شرایط تنگنای مالی سقف تسهیلات ساخت به روش فناوری های نوین را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

شایان گفت: این قول را به شما می دهیم اگر دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت مسکن از پیمانکارانی استفاده کند که از فناوری های نوین در فرایند ساخت بهره ببرند، علاوه بر تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی تفاهم نامه، می توانند از مابه التفاوت تا سقف تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان برای هر واحد هم استفاده کنند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: هدف ما این است که در قالب شهرک سازی با رایزنی با وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشته باشیم.

در این جلسه دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به قدر مطلق بالای خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده توسط این دانشگاه به ویژه در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از دستگاه های مختلف کشور با نگاهی مبتنی بر مسوولیت اجتماعی، در تلاش اند سهمی در جبران زحمات کادر بهداشت و درمان داشته باشند و ما روزهای سخت کرونایی شاهد فزونی یافتن سرمایه اجتماعی همکاران بهداشتی و درمانی هستیم.

وی در ادامه همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بانک مسکن را فرصت مغتنمی برای رفع بخشی از دغدغه های مربوط به مسکن کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست و گفت: بانک مسکن در حوزه مسکن و فعالیت های تخصصی سابقه درخشان دارد و داشتن مسکن استاندارد یکی از دل مشغولی های اصلی حوزه شهروندی و از مطالبات اجتماعی است.

دکتر زالی با بیان اینکه افزایش جمعیت و رشد چشمگیر شهر تهران تامین مسکن را به چالشی جدی برای شهروندان تبدیل کرده است، گفت: جمعیت مستاجران شهر تهران در ۱۰ سال اخیر افزایش یافته است و هم اکنون استان های تهران، البرز، قم و کرمانشاه بیشترین جمعیت مستاجرین کشور را دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین ساکنان خانه های زیر ۷۵ متر، در تهران زندگی می کنند، گفت: خرید مسکن در تهران با توجه به سطح درآمدها، تورم و نوسانات اقتصادی کار بسیار پیچیده ای است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بانک مسکن مملو از راه های کارشناسی و ابتکارات در حوزه مسکن است، افزود: همکاری با این بانک گام بلندی در حوزه تامین مسکن کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.