به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، دکتر جباری در این رویداد با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونان مدیرعامل و مدیران ستادی و ارتباط برخط با مدیران استانی ضمن ترسیم افق ۱۴۰۴ و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی در نیمه نخست سال آینده، ارتقای جایگاه در بازار بیمه کشور، توسعهبخشی در حوزه پوششها و خدمات و در نتیجه افزایش ضریب وفاداری را اهداف بنیادین بیمه ایران برشمرد.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: بیمه ایران به هیچ وجه نباید جایگاه نخست بیمه کشور را از دست بدهد و حفظ این جایگاه یک فریضه است.
آقای جباری گفت: تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بهعنوان رئیس مجمع بیمه ایران و بالاترین رکن شرکت، افزایش سهم بازار و ارتقای شاخصهای مالی و بهبود ناترازیها در کنار آن است.
مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به لزوم حرکت به سمت بهبود و تلاش مضاعف برای بازگشت به دوران اوج، شش چشمانداز شرکت را تشریح کرد.
آقای جباری، حضور قوی و قدرتمند در بازار بیمه کشور در راستای ارتقا و صیانت از نام و برند بیمه ایران، خدمت بینظیر و بیبدیل به مردم، بیمهگری تخصصی و اقتصادی بهعنوان تضمینکننده آینده این صنعت، تعامل درست با تمام ذینفعان (از ارکان شرکت تا تمامی ذینفعانی که با آنها در ارتباط هستیم)، توسعه و توانمندسازی سرمایه انسانی بهعنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه بیمه ایران و توجه ویژه به درخواستهای قانونی شبکه نمایندگان را چشماندازهای این شرکت برای نیل به جایگاه مناسب توصیف کرد.
مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه بررسی عملکرد شرکت در یک دهه اخیر حاکی از تنزل در بسیاری از شاخصهاست گفت: در صورتیکه راهبردهای قبلی به نتیجه نرسد باید آنها را تغییر داد.
آقای جباری از پنج چرخش استراتژیک برای آغاز فصل جدید کاری و توسعه و تحول بیمه ایران در همه حوزههای فعالیت خبر داد و گفت: چرخش استراتژی از ستادمحوری به شعبه محوری و نماینده محوری نخستین تغییر راهبردی است.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: ستاد هوشمند، چابک، تصمیمساز و هدایتگر باید اختیارات را به شعب و نمایندگیها تفویض و آنها را تقویت و توانمند کند.
آقای جباری شجاعت و قدرت تصمیمگیری با حفظ سلامت را اساسی دانست و گفت حتی اگر در این مسیر اشتباهی پیش بیاید؛ ما تمام قد از تصمیمهای درست مدیران حمایت میکنیم.
وی چرخش استراتژی از بیمهگری سنتی و متعارف به بیمهگری هوشمند و الکترونیک با استفاده از ابزارهای فناورانه را در سایه توجه به نیازها، ذائقهها و مطالبه بیمهگذاران و حرکت به سمت تسهیلگری در حوزه صدور و پرداخت خسارت را چرخش استراتژی بعدی عنوان کرد.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه گفت: ۱۴۰۰۰ نمایندگی بیمه ایران در سراسر کشور باید بهعنوان ۱۴۰۰۰ شرکت استارتاپی در نظر گرفتهشوند که خدمات نوین بیمهای ارائه میکنند.
رئیس هیئت مدیره بیمه ایران، چرخش از بازاریابی محافظهکارانه به بازاریابی تهاجمی را با هدف توسعه کمی و کیفی پورتفو و بازیابی سهم بازار بر اساس مدل ریسک عنوان کرد.
آقای جباری چرخش از مشتریمداری منفعلانه به افزایش وفاداری مشتریان و اولویتبخشی به حفظ مشتریان فعلی و افزایش رضایت آنها، همچنین چرخش از بازدهی پایین منابع مالی به مدیریت بهینه منابع مالی را بهعنوان تغییرهای راهبردی و بنیادین در نقشه راه جدید شرکت تشریح و تبیین کرد.
مدیرعامل بیمه ایران با قدردانی از تلاشهای مدیران پیشین و آرزوی توفیق برای مدیران جدید، تغییرات برمبنای شایستهسالاری و کار درست را به نفع سیستم دانست و افزود: همه همفکر و دلسوز بیمه ایران هستیم. اندیشه جدید، خلاقیت، دلسوزی، سلامت، پاکدستی و کار درست برای رسیدن به اهداف و برنامهها راهگشاست.
فرهاد پرتوی معاون فنی پیشین بیمه ایران با ابراز خرسندی خدمت ۳۰ ساله در این شرکت و تقدیر از رویکردها و برنامههای جدید مدیر عامل، وضع شرکت را روبه بهبود ارزیابی کرد و گفت: آمارها شیب به سمت بالا دارد و سهم بیمه عمر در وضعیت خوبی است. بیمههای آتشسوزی رو به رشد است. و درصد خسارت رشتههای بیمه اتومبیل نیز نسبت به صنعت وضع مطلوبی دارد.
علیرضا آموزگار، سرپرست معاونت فنی نیز حرفهایگری، تخصصگرایی و چابکسازی را ملاک کار خود دانست و گفت: برای پیشرانی و رهبری صنعت بیمه و عدم تحمیل هزینه به دولت لازم است سهم بازار بیشتری بدون فرصتسوزی و تعلل در تصمیمگیریها بهدست آوریم.
آموزگار با اشاره به تعلق سازمانی و عضویت دیرینه در خانواده بزرگ بیمه ایران گفت: دلبسته بیمه ایران هستم و به شکرانه نعمت و فرصت خدمتگزاری نهایت تلاش خود را برای ارتقای بیمه ایران انجام خواهم داد.
در این آیین از تلاشهای فاطمه برهمن و دکتر احمد جوادیپور در سالهای خدمت در بیمه ایران قدردانی شد.